2013-10-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteLady
Då var vi där igen - Vänligen sluta blanda in vad person X eller Y VILL med argumentationen, det är irrelevant och något jag märkt hos mina tjejkompisar hela tiden, man kan helt enkelt inte koppla ifrån fakta och personens syfte.

Jag skiter blanka fan i vad du, jag eller någon annan VILL, jag skiter i vårat syfte eller motivation - vad jag vill se är FAKTAN och inget annat.

ja visst och dina FAKTA är att alla kvinnor sitter och gråter framför dokusåpor, är livrädda för konflikter och totala mesar saknar intelligens, drive och ambitioner och alla riktiga män gråter aldrig är iskalla maskiner och avskyr bebisar och älskar atomvapen, och är totalt överlägsna i PRECIS ALLT från att torka sig i häcken till att få nobelpris i litteratur.

jajmensan rena rama fakta, kan vi se överallt vi tittar idag. Lika bra kvinnor lägger ner och går och hänger sig. Ingen vits fortsätta.
Senast redigerad av ScottWalter 2013-10-15 kl. 20:50.
Citera
2013-10-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ja visst och dina FAKTA är att alla kvinnor sitter och gråter framför dockhussåpor, är livrädda för konflikter och totala mesar saknar intelligens, drive och ambitioner och alla riktiga män gråter aldrig är iskalla maskiner och avskyr bebisar, och är totalt överlägsna i PRECIS ALLT från att torka sig i häcken till att få nobelpris i litteratur.

jajmensan rena rama fakta, kan vi se överallt vi tittar idag. Lika bra kvinnor lägger ner och går och hänger sig. Ingen vits fortsätta.

Haha

Dokusåpor heter det ju
Citera
2013-10-15, 20:42
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Och med det där säger du ingenting. Fenomenet existerar fortfarande och anledningen är redan kartlagd och förklarad.

Sluta vara sån typisk kvinna och blanda in vad du PERSONLIGEN vill och tycker - eller vad den andra personen tänker och gör - med fakta.

Fakta är fakta, lär dig acceptera det och SKILJA det ifrån dina känslor.

Ok, jag ska försöka låta bli att reta mig på dig.

Att mannen får lägre testosteronhalter och därmed blir lugnare och mer familjeorienterad av att ta hand om barn kan vara en fördel för ett mer stabilt och långvarigt förhållande.
Citera
2013-10-15, 20:43
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag tror att det ofta handlar om par som har shoppa som hobby, resa dyrt, bygga om och hela tiden spendera pengar. Det är där skillnaden blir störst. Kickarna försvinner. De har ju oftast träffats i fasen när det flyter in mycket pengar så båda har det här intresset. Han får sparken och då tappar han helt sig själv och hon tappar eftersom hon inte får shoppa längre.

De som lever ett annat liv där man har andra intressen som inte går ut på att göra av med pengar precis hela de kan ju fortsätta med sitt. Man kan ha tjänat ruggigt med pengar för det förstås men livet har inte gått ut på att skaffa nytt hela tiden.

I stora drag kan man säga att det är så.
Är det det som kallas "bitchar" eller bitchor, eller hur man du säger det i plural.
Citera
2013-10-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Haha

Dokusåpor heter det ju

haha jaja trött och fingrarna knattrar av sig självt...ska genast ändra.
Ser man hur mycket jag ser på dessa och inte gråter floder, jag måste flöda över av testosteron.
Citera
2013-10-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ok, jag ska försöka låta bli att reta mig på dig.

Att mannen får lägre testosteronhalter och därmed blir lugnare och mer familjeorienterad av att ta hand om barn kan vara en fördel för ett mer stabilt och långvarigt förhållande.
Jo, det var så jag tolkade den biologiska förklaringen bakom det.
Citera
2013-10-15, 20:48
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Whitelady sa väl ingenting om att vara mer eller mindre traditionellt manlig eller kvinnlig skulle vara något negativt utan påpekade väl bara rena fakta. Det är ju din tolkning att detta skulle innebära att han eller hon ser lägre testosteronnivåer som något negativt?

Det är baserat på ett antal mer eller mindre upprörda och halvhysteriska inlägg i ett antal trådar från samma person fast under olika användarnamn. Men jag ska, som sagt, försöka sluta att reta mig på honom.
Citera
2013-10-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det är baserat på ett antal mer eller mindre upprörda och halvhysteriska inlägg i ett antal trådar från samma person fast under olika användarnamn. Men jag ska, som sagt, försöka sluta att reta mig på honom.
Ah, ok, jag läste bara och syftade på det där sista inlägget som jag citerade
Citera
2013-10-15, 20:51
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Jo, det var så jag tolkade den biologiska förklaringen bakom det.

Det verkar rimligt att det varit till fördel för familjebildning och fortlevnad.
Citera
2013-10-15, 21:35
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Mm, så låter det i dagens feministhjärntvättade samhälle.

Faktan säger dock något annat.

Säg det till Hoa hoa .... och spring!
Citera
2013-10-15, 21:44
Bannlyst
Det mest intressanta med den här tråden för en som pluggat psykologi (höhö) är att faktist TS(whitelady) mest lägger fram fakta och är rätt så rak i sin argumentation.

Vad man dock ser bland er som argumenterar emot TS är att ni tydligt inte gillar den här faktan och försöker förlöjliga förändra innebörden av den hela tiden.

Såkallade shaming tactics. Det är väldigt vanligt när man hör något man inte vill vetas vid eller vill acceptera eftersom man då skulle få en förändrad syn på sin verklighet.

Det riktigt intressanta är dock att TS inte verkar manipulera själva synen öht utan mest lägger fram rå kall fakta, upp till var och en att tolka in den som man vill.

Medans man ser hur majoriteten tolkar in den negativt och blir extremt defensiva.

Det är väldigt omanligt att hålla på med bebisar, det är omanligt att brodera.

Det är typiskt manligt att slåss, fäktas med svärd, slå ihjäl ett bytedjur.

Alla kan vi skriva under på dom här sakerna.

Frågan är då varför ni måste förlöjliga sakerna med exempel som.

"Ja värst vad manlig man måste vara om man inte ens kan hålla i en bebis utan att förlora sin manlighet, HAHAHA!"

Så jädra barnsligt så man undrar ju när man läser om ni seriöst är ett gäng högstadieungdomar.

Hur svårt ska det vara att diskutera fakta utan att lägga någon värdering i den som ni gör mest hela tiden?

Jag skulle säga att ni beter er extremt omanligt faktist. Skärp till er nu, så svårt ska det inte behöva vara att ha en vettig diskussion, jag och andra är seriöst intresserade av den här diskussionen och har inte tid eller ork att läsa igenom era fjortiskommentarer.
Senast redigerad av HerrLinus 2013-10-15 kl. 21:47.
Citera
2013-10-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinus
Det mest intressanta med den här tråden för en som pluggat psykologi (höhö) är att faktist TS(whitelady) mest lägger fram fakta och är rätt så rak i sin argumentation.

Vad man dock ser bland er som argumenterar emot TS är att ni tydligt inte gillar den här faktan och försöker förlöjliga förändra innebörden av den hela tiden.

Såkallade shaming tactics. Det är väldigt vanligt när man hör något man inte vill vetas vid eller vill acceptera eftersom man då skulle få en förändrad syn på sin verklighet.

Det riktigt intressanta är dock att TS inte verkar manipulera själva synen öht utan mest lägger fram rå kall fakta, upp till var och en att tolka in den som man vill.

Medans man ser hur majoriteten tolkar in den negativt och blir extremt defensiva.

Det är väldigt omanligt att hålla på med bebisar, det är omanligt att brodera.

Det är typiskt manligt att slåss, fäktas med svärd, slå ihjäl ett bytedjur.

Alla kan vi skriva under på dom här sakerna.

Frågan är då varför ni måste förlöjliga sakerna med exempel som.

"Ja värst vad manlig man måste vara om man inte ens kan hålla i en bebis utan att förlora sin manlighet, HAHAHA!"

Så jädra barnsligt så man undrar ju när man läser om ni seriöst är ett gäng högstadieungdomar.

Hur svårt ska det vara att diskutera fakta utan att lägga någon värdering i den som ni gör mest hela tiden?

Jag skulle säga att ni beter er extremt omanligt faktist. Skärp till er feministslödder.

Säg mig då, vad är beviset för att det är manligt hålla i svärd?
jag vill ha en empirsik forskning som klart och tydligt bevisar att män förlorar sin manlighet för att de håller i bebisar. Och nej, sjunkande testosteron gör inte biffen, därför att enbart testosteronnivå
avgör inte om man är man eller inte. I sånt fall är inte äldre män män, eller sjuka män eller män med låga nivåer. ergo enbart testosteron gör inte mannen !
Slå ihjäl bytedjur gör det inte heller. Fakta tack, hur många män i Sverige idag går ut i skogen och slår ihjäl bytedjur? nå? eller slåss med svärd? Hur många män gör det?
är det enbart män som slåss med svärd, knockar älgar på mulen och står och håller i ett stycke metall tillräckligt länge per dag som kan kallas män?
Maken till tönteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in