Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Ja, jag tycker faktiskt att jag har företräde framför Smartledsen att uttala mig om hur kvinnor tänker. Sen stämmer det givetvis att jag inte kan tala för andra kvinnor, men det sa jag inte heller att jag gjorde.
Självklart måste vi generalisera och komma med hypoteser här, vi kommer aldrig att få in någon representativt belagd information för hur alla kvinnor i världen tänker här.
Men skillnaden mellan mitt yttrande och Smartledsens, är att Smartledsen säger att kvinnor inte vet vad de själva vill eller förstår sina egna tankar, medan han gör det. Du ser ingen skillnad mellan det och att jag generaliserar utifrån mina egna erfarenheter att många kvinnor antagligen tänker som jag? Jag hade inte underkänt deras egna utlåtande om deras egna tankar, det hade tydligen Smartledsen.
Utan att veta hur stor erfarenhet smartledsen har av kvinnor så kan han faktiskt gjort en klockren analys av dom kvinnor han träffat eller hur?
Sen att du tänker på samma sätt som många kvinnor kan säkert stämma, det gör jag med ...(kvinnor)
Jag tänker mer som en del kvinnor här i tråden på vissa områden och kanske tvärt emot i andra frågor.
Det finns skillnad mellan kvinnor och män, men det finns skillnad mellan kvinnor och kvinnor och män/män så att generalisera och tro att man kan tala för andra är man ute på djupt vatten.