2013-10-14, 21:53
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är ju en prioriteringsfråga. Jag tror alla kan räkna ut vad de väljer att satsa på. Väljer man det materiella så får man ju stå sitt kast att det blir en stor förändring om en blir arbetslös.

Har man då inte byggt upp ett liv tillsammans som faktiskt inte är uppbyggt på att man måste ha pengar blir förändringen större.

Var och en tar ju vilka risker den vill förstås.

Jag uppfattade det som att du ville ge allvarligt menade råd och då får du allt vara tydligare än så. Hur lite måste man tjäna för att det ska bli tillräckligt liten skillnad om mannen blir arbetslös?
Citera
2013-10-14, 21:55
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, det man blir fruktansvärt trött av är hur lika alla kvinnor är varandra. Det finns inget att bli besviken över då man redan vid trappsteget stängt dörren för dem - för hade man släppt in dem så hade man blivit besviken.

Ja så där brukar det låta efter att man blivit bitter av att alltid falla för samma typ och att samma typ alltid faller för en. Kvinnor som män.
Citera
2013-10-14, 21:56
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vem tycker feminister ska försörja barnen?

Föräldrarna vore lämpligt.
Citera
2013-10-14, 21:57
Medlem
Citat:
Vem tycker feminister ska försörja barnen?

Seriöst? Du tycker denna händelse (USA) går att jämföra med länder där kvinnor inte har samma rätt utbilda sig, eller ta ett arbete eller ens leva ensamma?

För övrigt, den mannen kunde väl gjort som de flesta kvinnor i världen är tvingade till, prostitution för att få ihop till brödfödan.
Citera
2013-10-14, 21:59
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Föräldrarna vore lämpligt.

Och om en förälder lyckas få bort den andra föräldern från vårdnaden? Ska den föräldern försörja barnet ensam då?
Citera
2013-10-14, 22:01
Medlem
Citat:
Jag uppfattade det som att du ville ge allvarligt menade råd och då får du allt vara tydligare än så. Hur lite måste man tjäna för att det ska bli tillräckligt liten skillnad om mannen blir arbetslös?

Man kan väl tjäna hur mycket pengar som helst och ändå bygga upp en gemenskap som inte handlar om pengar. Man måste inte köpa något så fort man ska vara tillsammans eller resa någonstans.

Och en sparad slant är väl inte fel?
Citera
2013-10-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Män kanske är lite endimensionella på det viset. Tar pengarna slut är de "ingen".

Om män kunde satsa mer att vara någon i sina förhållanden, att vara människa, man och far så skulle kvinnan knappast vilja lämna honom.

Dags för männen att ta lite ansvar för sina liv och inte tro att allt kan köpas för pengar.

Du försöker desperat säga en sak men säger egentligen en helt annan.

Nämligen att kvinnor bara är ihop med mannen för pengarna....
Citera
2013-10-14, 22:06
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Och om en förälder lyckas få bort den andra föräldern från vårdnaden? Ska den föräldern försörja barnet ensam då?

Nej både försörjning och vårdnad ska vara lika fördelat på båda föräldrar. Problemet är att man i USA fortfarande har lagar och traditioner som härstammar från hemmafrutiden.
Citera
2013-10-14, 22:11
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ja så där brukar det låta efter att man blivit bitter av att alltid falla för samma typ och att samma typ alltid faller för en. Kvinnor som män.

Alla kvinnor som säger att någon är "bitter" vill inte diskutera ämnet mer eller är rädda för sanningen.
Citera
2013-10-14, 22:11
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja, jag tycker faktiskt att jag har företräde framför Smartledsen att uttala mig om hur kvinnor tänker. Sen stämmer det givetvis att jag inte kan tala för andra kvinnor, men det sa jag inte heller att jag gjorde.

Självklart måste vi generalisera och komma med hypoteser här, vi kommer aldrig att få in någon representativt belagd information för hur alla kvinnor i världen tänker här.

Men skillnaden mellan mitt yttrande och Smartledsens, är att Smartledsen säger att kvinnor inte vet vad de själva vill eller förstår sina egna tankar, medan han gör det. Du ser ingen skillnad mellan det och att jag generaliserar utifrån mina egna erfarenheter att många kvinnor antagligen tänker som jag? Jag hade inte underkänt deras egna utlåtande om deras egna tankar, det hade tydligen Smartledsen.
Utan att veta hur stor erfarenhet smartledsen har av kvinnor så kan han faktiskt gjort en klockren analys av dom kvinnor han träffat eller hur?
Sen att du tänker på samma sätt som många kvinnor kan säkert stämma, det gör jag med ...(kvinnor)
Jag tänker mer som en del kvinnor här i tråden på vissa områden och kanske tvärt emot i andra frågor.
Det finns skillnad mellan kvinnor och män, men det finns skillnad mellan kvinnor och kvinnor och män/män så att generalisera och tro att man kan tala för andra är man ute på djupt vatten.
Citera
2013-10-14, 22:12
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Stora bröst kanske?

Det kommer man inte långt på.
Citera
2013-10-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Du försöker desperat säga en sak men säger egentligen en helt annan.

Nämligen att kvinnor bara är ihop med mannen för pengarna....

Precis, mannen har valt en kvinna som gillar att få dyra saker och dyra resor. Sen fortsätter de med detta och får kickar av det varje gång.

Bygger man upp sitt liv med kickar på att köpa köpa köpa så är det klart att man blir deprimerad när man inte får sina kickar. Och då blir det ofta skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in