2013-10-15, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Säg mig då, vad är beviset för att det är manligt hålla i svärd?
jag vill ha en empirsik forskning som klart och tydligt bevisar att män förlorar sin manlighet för att de håller i bebisar.

Ja du vill ha en empirisk forskning jag hör dig klart och tydligt.

Varför är det "manligt" att hålla i ett svärd? Hallå?

Varför är färgen blå blå för? Vad är det som säger att den är blå? Jag vill ha en studie som säger varför den ska vara blå.

Annars kan jag liksom inte acceptera att färgen blå är blå.

Varför är det manligt att hålla i ett svärd?

Haha... vi kommer nog inte längre än så om du inte fattat det redan.
Citera
2013-10-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinus

Varför är färgen blå blå för? Vad är det som säger att den är blå? Jag vill ha en studie som säger varför den ska vara blå.

Kom igen nu, varför är det manligt hålla i ett svärd idag anno 2013?
Om det nu är så sabla självklart måste du ju kunna komma med en förklaring.

måste det vara ett riktigt svärd? Funkar plast?
Citera
2013-10-15, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kom igen nu, varför är det manligt hålla i ett svärd idag anno 2013?
Om det nu är så sabla självklart måste du ju kunna komma med en förklaring.

Nä det går inte att förklara det, det är en känsla jag har bara.

Alla som inte förstår varför är helt enkelt bara dumma i huvudet och högst troligt lesbiska feministflator.

Duger den förklaringen eller vill du att jag uttrycker mig ännu tydligare?
Citera
2013-10-15, 22:15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Det finns enorma mängder litteratur, teoribildning och forskning på språk och hur vi kommer överens eller inte kommer överens om betydelsen av olika ord och begrepp. Ordet blå är en signifikant, det signifierade är synintrycket som beskrivs. Det finns ingen logisk överensstämmelse mellan signifikanten och det signifierade, det är en överenskommelse mellan användarna av språket.

När du använder ordet blå, så är det ett uttalande som bygger på ett system, ett nät, av olika betydelser sinsemellan olika ord, som bara den som känner till språket kan förstå.

Om du verkligen vill förstå detta, och inte bara komma med barnsliga argument, så kan du börja med Ferdinand Saussure
Citera
2013-10-15, 23:55
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Det mest intressanta med den här tråden för en som pluggat psykologi (höhö) är att faktist TS(whitelady) mest lägger fram fakta och är rätt så rak i sin argumentation.

Vad man dock ser bland er som argumenterar emot TS är att ni tydligt inte gillar den här faktan och försöker förlöjliga förändra innebörden av den hela tiden.

Såkallade shaming tactics. Det är väldigt vanligt när man hör något man inte vill vetas vid eller vill acceptera eftersom man då skulle få en förändrad syn på sin verklighet.

Det riktigt intressanta är dock att TS inte verkar manipulera själva synen öht utan mest lägger fram rå kall fakta, upp till var och en att tolka in den som man vill.

Medans man ser hur majoriteten tolkar in den negativt och blir extremt defensiva.

Det är väldigt omanligt att hålla på med bebisar, det är omanligt att brodera.

Det är typiskt manligt att slåss, fäktas med svärd, slå ihjäl ett bytedjur.

Alla kan vi skriva under på dom här sakerna.

Frågan är då varför ni måste förlöjliga sakerna med exempel som.

"Ja värst vad manlig man måste vara om man inte ens kan hålla i en bebis utan att förlora sin manlighet, HAHAHA!"

Så jädra barnsligt så man undrar ju när man läser om ni seriöst är ett gäng högstadieungdomar.

Hur svårt ska det vara att diskutera fakta utan att lägga någon värdering i den som ni gör mest hela tiden?

Jag skulle säga att ni beter er extremt omanligt faktist. Skärp till er nu, så svårt ska det inte behöva vara att ha en vettig diskussion, jag och andra är seriöst intresserade av den här diskussionen och har inte tid eller ork att läsa igenom era fjortiskommentarer.
Jag tror inte du läst mer än en gymnasium kurs i psykologi, men i vilket fall så är din analys bristfällig. Du har nämligen själv inte hållit dig till hård fakta, alltså inläggen i den här tråden, när du drar dina slutsatser. Ts har inte fört fram fakta överhuvudtaget i trådstarten. Redan här så fallerar din analys, eftersom hon i sina argument hänvisar till en icke kontrollerbar källa.

Hennes svar till allt är att enligt studier så sänks mannens testosteron ifall han håller en bebis i handen. Det finns inga studier som styrker detta påstående. Det närmaste man kommer är inte ens i närheten av denna värdelösa återgivning. En man utan barn är helt ointresserad av barn och hans homonivåer ändras inte av att han håller i ett barn. En man som har barn har lägre testosteron än innan. Hård fakta.

Hon har både ett svartvitt tänk och är inte tillräckligt påläst, därför blir hon ifrågasatt av mig.
Citera
2013-10-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Jag tror inte du läst mer än en gymnasium kurs i psykologi, men i vilket fall så är din analys bristfällig. Du har nämligen själv inte hållit dig till hård fakta, alltså inläggen i den här tråden, när du drar dina slutsatser. Ts har inte fört fram fakta överhuvudtaget i trådstarten. Redan här så fallerar din analys, eftersom hon i sina argument hänvisar till en icke kontrollerbar källa.

Hennes svar till allt är att enligt studier så sänks mannens testosteron ifall han håller en bebis i handen. Det finns inga studier som styrker detta påstående. Det närmaste man kommer är inte ens i närheten av denna värdelösa återgivning. En man utan barn är helt ointresserad av barn och hans homonivåer ändras inte av att han håller i ett barn. En man som har barn har lägre testosteron än innan. Hård fakta.

Hon har både ett svartvitt tänk och är inte tillräckligt påläst, därför blir hon ifrågasatt av mig.
Det var väl inget svårt att hitta källor på det

http://www.nytimes.com/2011/09/13/health/research/13testosterone.html?_r=0

Vem har skrivit något om att hålla barn i handen?
Citera
2013-10-16, 00:07
Bannlyst
Citat:

Hennes svar till allt är att enligt studier så sänks mannens testosteron ifall han håller en bebis i handen. Det finns inga studier som styrker detta påstående.

*Gäsp*, kunskapen är som vanligt på topp ser jag

"A man's testosterone levels drop significantly when he holds an infant. Even holding a baby doll can decrease levels of the male virility hormone."

http://www.news.harvard.edu/gazette/2002/09.19/01-testosterone.html
Citera
2013-10-16, 00:09
Bannlyst
Studie: Testosteron ökar när en man håller i ett vapen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16866740

Citat:
Abstract
We tested whether interacting with a gun increased testosterone levels and later aggressive behavior. Thirty male college students provided a saliva sample (for testosterone assay), interacted with either a gun or a children's toy for 15 min, and then provided another saliva sample. Next, subjects added as much hot sauce as they wanted to a cup of water they believed another subject would have to drink. Males who interacted with the gun showed significantly greater increases in testosterone and added more hot sauce to the water than did those who interacted with the children's toy. Moreover, increases in testosterone partially mediated the effects of interacting with the gun on this aggressive behavior.

Visst är det jobbigt att argumentera emot vetenskaplig fakta, feminister?
Citera
2013-10-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Det var väl inget svårt att hitta källor på det

http://www.nytimes.com/2011/09/13/health/research/13testosterone.html?_r=0

Vem har skrivit något om att hålla barn i handen?
Har du ens läst mitt inlägg? Det är ju det jag skriver. Att pappor får lägre testosteron. Ts skriver att alla män som håller en bebis får lägre nivåer och det står det inget om i din artikel.

Citat:
In the new study, said Christopher Kuzawa, a co-author and Northwestern anthropologist, having higher testosterone to start with “actually predicted that they’re more likely to become fathers,”

På tal om att män som skaffar barn inte skulle vara manliga Ts.
Citera
2013-10-16, 00:16
Medlem
glints avatar
Jag skulle inte dra för stora växlar på den aktuella studien

Det är ett workingpaper som det till och med står
"NBER working papers are circulated for discussion and comment purposes. They have not been peer-
reviewed or been subject to the review by the NBER Board of Directors that accompanies official
NBER publications."

Det är ett utkast på en studie.

Skummade igenom studien. Men jag hittade inte mycket till teori om varför det skulle vara på det sättet som beskrivs i abstractet. Jag tror att det kan finnas ett samband men har mycket svårt att tro att det just är lönen som direkt påverkar skillsmässor. Det kan ha att göra med många saker som tex att båda jobbar mycket och det finns ingen tid för relationen. Då har det inte så mycket med hur mycket man tjänar utan att båda jobbar långa dagar. Alltså frågan är vad som är orsak och verkan.
Citera
2013-10-16, 00:22
Bannlyst
Citat:

På tal om att män som skaffar barn inte skulle vara manliga Ts.

Kan du ta och lägga ner halmgubbarna? Vem FAN har påstått att män som skaffar barn inte är manliga?

Jag antar att du också är en kvinna, suck.
Citera
2013-10-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteLady
Studie: Testosteron ökar när en man håller i ett vapen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16866740

Visst är det jobbigt att argumentera emot vetenskaplig fakta, feminister?
Den här studien har du också bara en abstrakt på. En del av oss vill ha vetenskaplig fakta alltså själva studierna för att bygga en uppfattning.

Vad menar dom tex med att testosteron nivåer ökar? Är det mer som frigörs från sbhg eller är det mer som skapas. Ifall det är det första så saknar denna kunskap betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in