2013-10-11, 21:16
Medlem
Varning för Intersango!!!
Vänta med att använda dom.Dom blåser folk nu.Har gett dom ett sista ultimatum annars sprider jag min story till alla forum i UK,USA och Sverige.
Så avvakta med att använda dom är mitt råd just nu i alla fall
Återkommer med fakta efter helgen om dom inte styr upp mitt case.
Citera
2013-10-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Varning för Intersango!!!
Vänta med att använda dom.Dom blåser folk nu.Har gett dom ett sista ultimatum annars sprider jag min story till alla forum i UK,USA och Sverige.
Så avvakta med att använda dom är mitt råd just nu i alla fall
Återkommer med fakta efter helgen om dom inte styr upp mitt case.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=140034.0

Du verkar inte vara den första.
Citera
2013-10-12, 19:16
Medlem
Paul-Kemps avatar
Jag kan inte registrera mig på safello.com. När jag trycker på Registrera så händer inget. Inget felmeddelande eller något.
Citera
2013-10-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-Kemp
Jag kan inte registrera mig på safello.com. När jag trycker på Registrera så händer inget. Inget felmeddelande eller något.
Skulle du kunna skicka vilken version av webbläsare och OS du har i ett PM till mig så ska vi försöka se vad som är fel.
Senast redigerad av gouki 2013-10-12 kl. 22:17.
Citera
2013-10-13, 21:17
Medlem
Använd inte intersango!!!
Dom blåser folk och är totalt oseriösa.
några hundra euro åt skogen nu och dom har bannat mitt konto så jag inte ens kommer in.
Citera
2013-10-14, 12:57
Bannlyst
det här med BTC verkar så invecklat men nu är det någon som vill ha betalt över det så jag får ge det en chans...
Jag har en plånbok på blockchain.info men hur får jag in btc på mitt konto? Har letat runt och kanske hittat svaret men jag blir så osäker på hur det faktiskt är.
Bitstamp, är det där jag kan köpa valutan?
Citera
2013-10-14, 13:07
Medlem
WorthlessMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuiop81
det här med BTC verkar så invecklat men nu är det någon som vill ha betalt över det så jag får ge det en chans...
Jag har en plånbok på blockchain.info men hur får jag in btc på mitt konto? Har letat runt och kanske hittat svaret men jag blir så osäker på hur det faktiskt är.

Du kan tex köpa det på https://kapiton.se . Bitstamp har jag aldrig använt så har ingen aning om det.
Citera
2013-10-14, 14:20
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuiop81

1. Det är bättre å ha dina BTC på din dator om du har säkrat din dator. Använd ett plånbok program som electrum, multibit eller bitcoin-qt. Märk att om du har virus/trojan/whatever på din dator eller din hårddisk gör sönder så är dina BTC gone with the wind. Om du inte vet så mycket om datorer är en online wallet ett bättre alternativ. Du behöver inte det ifrån en separat tjänst, om du öppnar ett konto hos Kapiton får du f.eks en plånbok där.
2. "Konto nummer" för Bitcoins är i formatet 1HGone4ckC3vTWfFYiKjcHj6XyvpmfTcdi och om du köper någon stans trycker du bara uttag och skriver in den adress du vill skicka till. Hos Kapiton går du till "Uttag" och skriver in Adress: och Mängd: och that's it.

Du kan köpa BTC ifrån Safello (tjänst som säljer till marknadspris) kapiton (marknadsplats), localbitcoins (tjänst motsvarande blocket), bitstamp (marknadsplats) och många andra platser. Det finns ett urval av marknadsplatser i alla länder.

Om du skal betala någon så kan du bra köpa BTC någon plats och skicka BTC direkt därifrån till den du skal betala sin adress. Det är inte så svårt.
Citera
2013-10-14, 17:27
Medlem
Doctoraculas avatar
Hur fungerar det när man ska köpa bitcoins på kaption?
Har sökt lite i tråden men inte fattat än.. Sätter man in pengar på sitt konto på kaption där man sedan kan köpa bitcoins av andra användare för dom pengarna? Eller fungerar kaption bara som ett "bitcoin-tradera"?

Måste man identifiera sig för att kunna köpa bitcoins? Vill helst vara anonym och tänkte använda mig av pressbyråns SpendOn kort, fungerar exakt som ett Mastercard Kreditkort men anonymt.
Citera
2013-10-15, 08:20
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctoracula
Hur fungerar det när man ska köpa bitcoins på kaption?
Har sökt lite i tråden men inte fattat än.. Sätter man in pengar på sitt konto på kaption där man sedan kan köpa bitcoins av andra användare för dom pengarna? Eller fungerar kaption bara som ett "bitcoin-tradera"?

Måste man identifiera sig för att kunna köpa bitcoins? Vill helst vara anonym och tänkte använda mig av pressbyråns SpendOn kort, fungerar exakt som ett Mastercard Kreditkort men anonymt.

Du sätter in pengar från ditt bankkonto till ditt konto på kapiton, sedan växlar du in dina svenska kronor till bitcoins... och nej, transaktionen är långt i från anonym till kapiton. Går inte att använda mastercard/visa på kapiton tyvärr.
Citera
2013-10-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Går inte att använda mastercard/visa på kapiton tyvärr.

Mig veterligen kan du inte köpa BC med kreditkort någonstans över huvudtaget. Och det antagligen pga att det då skulle vara möjligt att tömma stulna bankkort.
Citera
2013-10-15, 10:46
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Vet någon var man kan köpa Bitcoins DIREKT? Skulle behöva cirka 0.2 bitcoins idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in