2013-10-09, 22:38
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VV
När kan priset på btc tänkas höja igen så man kan sälja? Själv är jag helt övertygad om att priset kommer höjas till samma nivå som innan nu när folk går över till BMR...

När? Vad för charts är det du tittar på? USD/BTC står i $125.72 just nu, ner lite efter å ha testat $128. Blir lite vinst säkring här och sen uppåt (tror jag).

Om du menar Kapiton så ligger den nu med bid 803, ask 830, 803+830/2=816, med USDSEK på 6.4631 blir det $126.25.

Vad för kurs var det du växlade till BTC med om du tycker det här är lågt?
Citera
2013-10-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Sen så kollade jag även nu och kursen verkar vara ganska lika som Mt Gox vilket bara är skrattretande. Betydligt billigare på andra sidor =)
Integrerat Bitstamp på Safello nu, dvs bitstamp-pris och endast 2% avgift atm (inkl. moms).
Citera
2013-10-09, 23:43
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouki
Integrerat Bitstamp på Safello nu, dvs bitstamp-pris och endast 2% avgift atm (inkl. moms).

Blev lite chockad av "inkl. moms" på valuta växling, men:

"Safello AB tar för närvarande ut en avgift på 2% för växlingen till BTC. 25% moms ingår i avgiften. Vänligen notera att vi inte lägger på moms för värdet av bitcoins."

Safello ser ut som en bra tjänst för dom som vill köpa BTC för SEK - något jag inte alls gillar (tänker ni inte på oss som kör arbitrage mellan bitstamp <-> kapiton när det är skillnad i pris?? dumma ni är)
Citera
2013-10-10, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Blev lite chockad av "inkl. moms" på valuta växling, men:

"Safello AB tar för närvarande ut en avgift på 2% för växlingen till BTC. 25% moms ingår i avgiften. Vänligen notera att vi inte lägger på moms för värdet av bitcoins."

Safello ser ut som en bra tjänst för dom som vill köpa BTC för SEK - något jag inte alls gillar (tänker ni inte på oss som kör arbitrage mellan bitstamp <-> kapiton när det är skillnad i pris?? dumma ni är)
Hm, det måste jag nog säga att vi aldrig tänkt på... Sorry ;-)
Citera
2013-10-10, 13:21
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouki
Låter ju lite bättre men vad blir avgiften när veckan är slut då?

mvh
Citera
2013-10-10, 14:30
Medlem
Såg detta nu http://www.drugnews.nu/article.asp?id=8178
Citera
2013-10-10, 14:52
Avslutad
Hur bör man gå till väga om man vill växla in sina producerade Bitcoins till SEK och in på ett konto smidigast?

Bör man överföra Bitcoins till t.ex Virwox och sedan över till paypal, och därefter in på ens konto?
Snackar nu inte flera tusen, utan ett par hundra kronor i månaden bara.
Citera
2013-10-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Låter ju lite bättre men vad blir avgiften när veckan är slut då?

mvh
Vi kommer att förlänga kampanjen med 2% till nästa vecka också. Där efter får vi se hur mycket det landar på, men det kommer inte att bli lika högt som innan.

Citat:
Ursprungligen postat av starellas
Hur bör man gå till väga om man vill växla in sina producerade Bitcoins till SEK och in på ett konto smidigast?

Bör man överföra Bitcoins till t.ex Virwox och sedan över till paypal, och därefter in på ens konto?
Snackar nu inte flera tusen, utan ett par hundra kronor i månaden bara.
Vi kommer snart att öppna för kunder att sälja bitcoins till oss på Safello. Då får du deg dagen efter till ditt bankkonto.
Citera
2013-10-10, 22:56
Medlem
Hittar inte så mkt om bitcoin på forumet, trodde det skulle vara ett stort snackis.

Iaf, har hittat 3st svenska Växlare nu av SEK - BTC och vill ha eran feedback. lämnar min oxå.

Allmänt:
FYBSE - provat , pengarna inte framme efter 5 bankdagar, håller på med deras support och ska mejla in de prt screen strax. Lite skum sida dock ,men konstigt nog i min smak om den bara fungerar och inte är scam
KAPITON - använts av vänner och fungerar enligt de men jag har ej hunnit testa själv, inte ens reggat mig där.
SAFELLO - hittade dessa precis, företaget verkar väldigt seriöst, org nr på sidan, reggat hos finansinspektionen osv.

Avgifter och kostnader:
Fybse har .08% i avgift
Kaption hittar jag ej något om?
Safello är då mer än dubbelt så dyra med sina 2%?

Snabbhet:
Fybse tar bankgiro, iban, min betalning via bankgiro är dock inte framme efter 5 dagar, vet ej vad det beror på men är ju ingen bra start då jag följt deras instruktioner ordentligt.
Safello - Tar tydligen kort och internetbanken och ska fungera på nästan direkten med överförningar? Skall provas efter helgen, återkommer med feedback då.
Kapiton kör med bankgiro och fungerar enligt vänner som det ska, osäker på hur fort det går dock.

Mvh
Citera
2013-10-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Hittar inte så mkt om bitcoin på forumet, trodde det skulle vara ett stort snackis.

Iaf, har hittat 3st svenska Växlare nu av SEK - BTC och vill ha eran feedback. lämnar min oxå.

Allmänt:
FYBSE - provat , pengarna inte framme efter 5 bankdagar, håller på med deras support och ska mejla in de prt screen strax. Lite skum sida dock ,men konstigt nog i min smak om den bara fungerar och inte är scam
KAPITON - använts av vänner och fungerar enligt de men jag har ej hunnit testa själv, inte ens reggat mig där.
SAFELLO - hittade dessa precis, företaget verkar väldigt seriöst, org nr på sidan, reggat hos finansinspektionen osv.

Avgifter och kostnader:
Fybse har .08% i avgift
Kaption hittar jag ej något om?
Safello är då mer än dubbelt så dyra med sina 2%?

Snabbhet:
Fybse tar bankgiro, iban, min betalning via bankgiro är dock inte framme efter 5 dagar, vet ej vad det beror på men är ju ingen bra start då jag följt deras instruktioner ordentligt.
Safello - Tar tydligen kort och internetbanken och ska fungera på nästan direkten med överförningar? Skall provas efter helgen, återkommer med feedback då.
Kapiton kör med bankgiro och fungerar enligt vänner som det ska, osäker på hur fort det går dock.

Mvh

Men Fybse och Kapiton är börser, dvs du handlar inte med dem som företag utan med andra kunder. Safello ingår i kategorin "Fixed rate", dvs kunden köper alltid till marknadspris som följer en annan börs. Safello verkar använda sig av Bitstamp som riktvärde. När jag handlade hos Safello fick jag ett kvitto som om jag köpt en vara i en webbutik.

Ska bli spännande att se vad som händer när Skatteverket får upp ögonen för Kapiton och Fybse. Rimligtvis borde alla försäljningar beskattas, och dessutom blir det olika skatt beroende på om säljaren är företag eller privatperson. Safello käns säkrare där då man köper varan direkt av företaget och får kvitto.

Fixed rate är alltid högre avgift för att man slipper handla på börsen som kan vara väldigt volatil. Köper du aktier av en OTC-trader betalar du oftast 5% avgift. I USA ligger avgifterna på 7.5% för den här sortens tjänster.
Senast redigerad av markerpenna 2013-10-11 kl. 10:15.
Citera
2013-10-11, 11:54
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markerpenna
Men Fybse och Kapiton är börser, dvs du handlar inte med dem som företag utan med andra kunder. Safello ingår i kategorin "Fixed rate", dvs kunden köper alltid till marknadspris som följer en annan börs. Safello verkar använda sig av Bitstamp som riktvärde. När jag handlade hos Safello fick jag ett kvitto som om jag köpt en vara i en webbutik.

Ska bli spännande att se vad som händer när Skatteverket får upp ögonen för Kapiton och Fybse. Rimligtvis borde alla försäljningar beskattas, och dessutom blir det olika skatt beroende på om säljaren är företag eller privatperson. Safello käns säkrare där då man köper varan direkt av företaget och får kvitto.

Fixed rate är alltid högre avgift för att man slipper handla på börsen som kan vara väldigt volatil. Köper du aktier av en OTC-trader betalar du oftast 5% avgift. I USA ligger avgifterna på 7.5% för den här sortens tjänster.
Finansinspektionen har uttalat sig om bitcoin och klassar det som ett betalmedel, vilket är momsfritt. Men skatteverket behöver kanske inte nödvändigtvis hålla med.
Citera
2013-10-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Finansinspektionen har uttalat sig om bitcoin och klassar det som ett betalmedel, vilket är momsfritt. Men skatteverket behöver kanske inte nödvändigtvis hålla med.

Jag syftade på att Skatteverket säger att man ska beskatta vinster man gör på bitcoins. Köper du billigt och säljer dyrt skall du beskatta 30% på vinsten. Avanza och andra aktiemäklare lämnar listor till Skatteverket för att folk ska skatta på vinsterna under året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in