Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Forskarna i programmet som du inte vill se.
Det är inte ett belägg. Ett belägg ser ut så här:
X hävdar Y ( länk till studien X et al. eller referat av den med länk till studien)
Citat:
Du är antagligen den knäppaste jag diskuterat med i fb.
Vi har fått kraftigare oväder, varenda människa vet att regnet oftare kommer som skyfall. Och med högre havsnivåer blir detta förstås ett stort problem.
Du har ännu inte slaget rekordet. Den knäppaste jag diskuterat med här släppte ingen diskussion om sina villfarelser som du för det mesta gör utan fortsatte argumentera för dem trots att de blivit grundligt motbevisade. Argumentationen fördes med länkar till dokument som handlade om helt andra saker.
Om varenda människa vet att regnet oftare kommer som skyfall måste det väl finnas statistik som stöder detta? Fram med den i så fall, jag vet nämligen inte detta, inte heller har jag hört talas om att stormar skulle ha blivit vanligare, tvärtom.
Citat:
Byggnationen är självklart anpassad till det klimat vi är vana vid och detta tar tyvärr tid att ändra på.
Ja om vattnet höjs 30cm på hundra år hinner vi säkert med det.
Citat:
Du påstår att du gör egna beräkningar på IPCCs uppgifter, men jag tvivlar på att du är tillräckligt klyftig för det.
Jag vet inte var du har fått detta ifrån, jag har inte skrivit det i alla fall. IPCC-rapporterna innehåller inga dataserier så jag vet inte vad jag skulle beräkna. Högskolematte och statistik brukar dock räcka långt om de hade innehållit data som behöver analyseras. Mestadels förlitar jag mig dock på experter när det gäller komplicerade beräkningar.
Tänker du bemöta kritiken som riktats mot dina tidigare inlägg, eller har du insett att du har fel?
Citat:
Grönländarna har redan fått ändra sin livsstil och de verkar inte särskilt glada över det.
Men du vet ju förstås bättre.
Det var roligt att höra. Alkoholism, könssjukdomar och självmord grasserar ju på Grönland. Det är på tiden att de ändrar sin livsstil, även om det kan svida.
Allvarlgt talat, vem får inte ändra sin livsstil beroende på helt naturliga förändringar. Har du några belägg för att detta är ett verkligt och allvarligt problem som orsakas av högre temperatur?
Senast en större livsstilsförändring skedde på grönland var när de nordiska bosättarna fick ge upp jordbruket pga kylan.