2013-09-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Tråkigt att Kapiton är så jävla luddigt(i mina ögon då)
Ja menar "Du kan komma behöva verifiera att pengarna satts in från ett konto du har rätt till." suger ju hästpung. Dessutom undrar jag, hur skall någon kunna visa det om pengarna är insatta anonymt?

det dem menar är att om de kommer in massa småsummor, så han får anledning att tro du använder kapiton som en inbetalningstjänst kommer han kräva sådant

Nej, syftet är snarare att motverka att folk använder Kapiton till att tvätta pengar från stulna bankkonton.
Citera
2013-09-30, 19:31
Medlem
madmaxzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Den tråkiga sanningen är att dina bitcoins helt enkelt blev stulna, och att det nog inte finns så mycket du kan göra förutom att anmäla det till Mt. Gox möjligtvis. Men troligtvis så kan de nog inte göra så mycket heller.

Sidan du stötte på var en phishing-site, och de fick tag på ditt lösenord när du loggade in där. Troligtvis var det exit-noden i TOR som såg att du försökte logga in på Gox och gav dig en kopia på siten istället.
Japp du har rätt, 20 lax som är borta och enligt mtgox kan jag inte göra något. Vill varna alla som använder mtgox att fixa 2FA på sina konton då detta sker väldigt enkelt och snabbt. Surt men så är det.
Citera
2013-10-01, 18:56
Medlem
Sm0okeys avatar
Vart köper jag bitcoins enklast, snabbast och billigast idag? Googlat runt lite och blir bara förvirrad.

Vill ha det till ett köp i veckan, dvs bitcoins -> wallet -> Köp så att jag har allt i veckan.
Tacksam för alla svar och tips!
Citera
2013-10-01, 19:27
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Vart köper jag bitcoins enklast, snabbast och billigast idag? Googlat runt lite och blir bara förvirrad.

Vill ha det till ett köp i veckan, dvs bitcoins -> wallet -> Köp så att jag har allt i veckan.

www.kapiton.se
Men dom är dyrare, men det är enkelt. No fuzz
Citera
2013-10-01, 23:01
Medlem
Citat:

www.localbitcoins.com är det absolut snabbaste. Brukar handla av bl.a användaren "energa" och får då mina bitcoins på mellan 5-30 minuter. Det kostar lite mer men det tycker iaf jag at det är värt.
Citera
2013-10-01, 23:23
Medlem
Krim1s avatar
Jaha, så nu ska tydligen Bitstamp ha foto-ID för att man ska få göra överföringar med bitcoins.

Hur gör man nu då? Jag vill självklart slippa detta, vad har jag för valmöjligheter?

Behöver jag bry mig om jag gör det och sedan gör en liten överföring till SR, för att sedan sluta använda dem?
Citera
2013-10-02, 13:56
Medlem
robinkungs avatar
Finns det någon sida där man kan få tag på bitcoins snabbt, det vill säga inom max två timmar? Det tar en dag för pengarna från mitt bankkonto att komma in på kapiton och så lång tid kan jag inte vänta nu.

Edit: Känner mig ganska efterbliven. Några inlägg ovan står det om localbitcoins.com och det känns som precis det jag sökte efter.
Senast redigerad av robinkung 2013-10-02 kl. 14:09.
Citera
2013-10-02, 17:51
Medlem
hockexxs avatar
Frågan är om inte bitcoins dimper i pris nu när det verkar strula hårt för Silk Road.
Citera
2013-10-02, 18:40
Medlem
Citat:

Jag köper BTC via safello.com, de verkar vara svenskar och har direktbetalning via Handelsbanken och Bankgiro. Lade nyss en beställning eftersom bitcoinpriset är i fritt fall pga SR-raiden.
Citera
2013-10-02, 19:28
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Frågan är om inte bitcoins dimper i pris nu när det verkar strula hårt för Silk Road.
Haha, så jävla sjukt. Nu nere på 100USD hos bitstamp.
Citera
2013-10-02, 20:00
Bannlyst
Frågan är hur lågt det kommer att sjunka? Är oerhört sugen på att dra till ett köp men det är så svårt att avgöra. Känns som att jag kommer att få fan för det, typ hamna ute på gatan utan pengar ifall inte priset stiger igen eller något liknande haha.
Citera
2013-10-02, 20:00
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det var på tiden att Bitcoin fick lite drama. Ner lär det gå. Frågan är hur långt. Fram tills nu så har vi i princip haft ett halvår av enbart goda nyheter. Viktigt att notera att det inte var något tekniskt i Silk Road-konceptet som ledde till dess fall. Så Bitcoin har inte misslyckats, bara DPR. Detta är ett stort gupp i vägen, men vi kommer finna en botten, och sedan kommer bitcointåget fortsätta framåt. Bitcoin har överlevt betydligt värre kriser.

Det finns dock en uppsida för priset av den här nyheten också. Den stora frågan är vad som händer med de bitcoins som var hos SR. Vad kommer FBI göra med de coins de tagit i beslag? Har DPR en gigantisk stash någonstans som nu aldrig kommer komma tillbaka i cirkulation? Hur mycket har utbudet egentligen minskat? Ingen vet, men om mängden är betydande så kommer det avspegla sig i priset och åtminstone dämpa nedgången.

Det finns 2 saker jag hoppas hårt på nu den närmaste framtiden:

1. Att DPR har en brainwallet med sjukt mycket bitcoins i. Det skulle vara ett extremt bra exempel på Bitcoins styrka om det kommer fram i media att internets största droglangare fortfarande är god för flera miljoner, och att amerikanska staten inte kan göra något för att få tag i dem.

2. Att källkoden till Silk Road läcker ut.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-10-02 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in