Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 00:56
  #10393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandanaa
Jag ser det, måste sjunkt 100$ sen igår morgon. Varför ändras kursen så mycket? Vart kan man läsa nyheter ang btc, likt sånt man kan läsa om aktier för att "spå" kursen framöver?
Jag har lite lite koll på detta men hur länge har kursen vart såhär hög som den vart nu ett tag?

Är det dags att köpa? Vad tycker ni?

http://www.coindesk.com
https://vinnylingham.com
Många insatta har redan köpt, de är säkra på att "the drop" är över och nu ska den upp igen.
Citera
2017-03-27, 17:15
  #10394
Medlem
Parnborrs avatar
Beställde på Safello i lördags. Har inte fått något än. De skyller på att bitcoin-nätverket är överbelastad. Ska det verkligen ta så lång tid?
Citera
2017-03-27, 20:36
  #10395
Medlem
Ja, bitcoinnätverket är överbelastat sen flera månader men Safello borde kunna länka till en transaktion där du kan se att dina bitcoin är på väg och vilken avgift som användes.
Citera
2017-03-28, 01:35
  #10396
Medlem
Parnborrs avatar
Fått 3 bekräftelser. Men Kraken kräver 6???? Vad i helvete ska jag göra nu?r noob
Citera
2017-03-28, 01:48
  #10397
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Fått 3 bekräftelser. Men Kraken kräver 6???? Vad i helvete ska jag göra nu?r noob
Okej nu blev det 4.

Bitcoin kommer aldrig bli riktigt stort om det tar 24 timmar att köpa kaffe.
Citera
2017-03-28, 09:40
  #10398
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Okej nu blev det 4.

Bitcoin kommer aldrig bli riktigt stort om det tar 24 timmar att köpa kaffe.
Det tar mycket, mycket, mycket, mycket längre tid än så att bekräfta Visa-transaktioner. Det hoppas jag att du visste. Om inte så vet du det nu.

Vad som däremot går snabbare är andra krypto-protokoll.
Citera
2017-03-28, 12:39
  #10399
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det tar mycket, mycket, mycket, mycket längre tid än så att bekräfta Visa-transaktioner. Det hoppas jag att du visste. Om inte så vet du det nu.

Vad som däremot går snabbare är andra krypto-protokoll.
Hur lång tid det tar för bankerna skiter gemene Svensson fullständigt i. Han bryr sig bara om när han får börja dricka kaffet.
Citera
2017-03-28, 16:14
  #10400
Medlem
Det är inte heller tanken att man ska köpa kaffe med bitcoin.
Att jämföra VISA med bitcoin är äpple och päron.
Bitcoin kan agera som M1 dvs som alla tillgångar samtidigt med hjälp av sin blockkedja - hundratals funktioner! VISA gör bara en sak! Bitcoin är BASEN - ovanpå det kan man bygga liknande tjänster som exempelvis VISA.
VISA är ett lager ovanpå alla komplexa banksystem
Det är t.ex opraktiskt och onödigt att t.ex köpa kaffe och göra en bitcoin transaktion. Det tar onödig plats i blockkedjan. Det man istället gör är att köpa kaffet med hjälp av "off chain" när butiken har sålt 1000 kaffekoppar så skickar de en full block till "ON CHAIN" och konfirmerar det först då, likt man gör med VISA.
Så se bitcoin som ett komplext oberoende banksystem. Ovanpå detta måste appar byggas för att det ska vara enkelt att handla för en 80 åring.
Citera
2017-03-28, 16:41
  #10401
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balsa
Det är inte heller tanken att man ska köpa kaffe med bitcoin.
Att jämföra VISA med bitcoin är äpple och päron.
Bitcoin kan agera som M1 dvs som alla tillgångar samtidigt med hjälp av sin blockkedja - hundratals funktioner! VISA gör bara en sak! Bitcoin är BASEN - ovanpå det kan man bygga liknande tjänster som exempelvis VISA.
VISA är ett lager ovanpå alla komplexa banksystem
Det är t.ex opraktiskt och onödigt att t.ex köpa kaffe och göra en bitcoin transaktion. Det tar onödig plats i blockkedjan. Det man istället gör är att köpa kaffet med hjälp av "off chain" när butiken har sålt 1000 kaffekoppar så skickar de en full block till "ON CHAIN" och konfirmerar det först då, likt man gör med VISA.
Så se bitcoin som ett komplext oberoende banksystem. Ovanpå detta måste appar byggas för att det ska vara enkelt att handla för en 80 åring.
Tack för en bra förklaring.

Försöker ge mig in i detta.
Citera
2017-03-28, 18:23
  #10402
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Hur lång tid det tar för bankerna skiter gemene Svensson fullständigt i. Han bryr sig bara om när han får börja dricka kaffet.
Du kan göra exakt samma sak med Bitcoin om du vill - bestämma dig för att du litar på transaktionen trots att den inte är bekräftad. Då går det alltid blixtsnabbt.

Ditt exempel med att köpa kaffe är förövrigt trivialt. Det är jobbigt att fuska. Det är även kostsamt att åka dit för det. Ingen skulle fuska för en kopp kaffe, och därför finns ingen mening att kräva mer än max en konfirmation. 0 konfirmationer om butiken har något annat system, typ medlemskap eller något. Om någon åker land och rike runt för gratis kaffekoppar får den väl göra det.

Den ultimata bekräftelse du jämför med här kan nog ta typ ett halvår för en Visa-transaktion. Jag antar att du inte väntat ett halvår på en bitcoin-transaktion.

Sen håller jag dock med om att det suger ändå, men som sagt är det inget mot tiden för Fiat-systemet.
Citera
2017-03-30, 17:41
  #10403
Medlem
Herr_Greens avatar
https://cointelegraph.com/news/bitco...edium=facebook

Vad snackar man här om egentligen? Någon som har lust att förklara
Citera
2017-03-30, 21:44
  #10404
Medlem
Det är ett försök att skrämma Bitcoinspekulanter för att få dem att sälja.
Bitcoin Unlimited-förespråkarna rekommenderar inte någon Hard fork förrän de har 75-80% av miningkapaciteten och det är ett försök att uppgradera transaktionsbegränsningen som för tillfället ligger på ca 3 transaktioner per sekund för alla användare tillsammans på hela nätverket (!). Det är inte en attack utan Hard fork är sättet som uppgraderingar sker i kryptovalutor.

Att detta skulle leda till att priset sjunker med 50% är taget ur luften. Det kan lika gärna öka när fler användare får möjlighet att skicka bitcoin billigare, snabbare och mer pålitligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback