2013-04-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storevargen
Fast anledningen till att det överhuvudtaget går att spekulera i bitcoins är eftersom att valutan används som betalningsmedel, på vilket sätt är det någon saga?
Betalningsmedel? Ja men i så liten skala att, Stadiums presentkort antagligen används mer och är en bättre investering trots att de är tidsbegränsade..
Citera
2013-04-17, 00:40
Medlem
Jag tog ut bitcoins från Kapiton för några dagar sedan, vilket syns tydligt i historiken, men de har fortfarande inte inkommit till plånboken. Jag har hört av mig till supporten om detta men de svarar inte.

Bara att glömma dem nu eller? Har ni samma erfarenhet av Kapiton?
Citera
2013-04-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Bitcoin har varit en superinvestering hittills. Om du har köpt och sålt bitcoins vid två helt slumpmässiga tillfällen så är oddsen att du tjänat väldigt mycket pengar. Volatilt och hög varians ja, men den förväntade avkastningen har varit enormt hög hittills.

Fast nu är ju inte Bitcoin så lätta att omvandla till riktiga pengar iaf inte i så stor skala utan att sänka hela Trojanvalutan och de senaste veckorna har det förlorats stora summor på din s.k. superinvestering.

Mt Gox är ett skämt på så många nivåer att man inte vet var man ska börja.
Citera
2013-04-17, 00:44
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag tog ut bitcoins från Kapiton för några dagar sedan, vilket syns tydligt i historiken, men de har fortfarande inte inkommit till plånboken. Jag har hört av mig till supporten om detta men de svarar inte.

Bara att glömma dem nu eller? Har ni samma erfarenhet av Kapiton?
Sök på den adress du skickade till på blockchain.info. Finns det en transaktion där så har Kapiton skickat coinsen. Har de det så ligger problemet i din ände.
Citera
2013-04-17, 01:03
Medlem
Citat:
Sök på den adress du skickade till på blockchain.info. Finns det en transaktion där så har Kapiton skickat coinsen. Har de det så ligger problemet i din ände.

Bra, nu ser jag att de har skickat pengarna. Det står även att jag har mottagit dem, vilket jag inte har. Det intressanta är dock varför den första kom fram utan problem, men inte den andra? Och var är bitcoinsen nu? Fast i cyperspace?

EDIT: Nu kom pengarna helt plötsligt in! WTF? Vad kan detta bero på? Kan det vara för att jag tryckte på "Begär betalning"?

Nåja, kul att det löste sig. Mycket att lära sig angående bitcoins..
Citera
2013-04-17, 01:05
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast nu är ju inte Bitcoin så lätta att omvandla till riktiga pengar iaf inte i så stor skala utan att sänka hela Trojanvalutan och de senaste veckorna har det förlorats stora summor på din s.k. superinvestering.
Nu ljuger du. Det finns aktiva köpordrar på Mt Gox för över 11 miljoner USD just nu. Volymen är för tillfället ovanligt låg och du skulle ändå kunna likvidera 1000+ coins utan något större problem, vilket är mer än tillräckligt för de flesta småinvesterare. Vi har haft säljordrar på tiotusentals coins som gått igenom tidigare utan att påverka växelkursen märkbart.

Och ja, det har gått ner väldigt mycket det senaste veckorna, och innan det gick det ännu mer extremt mycket upp. Bitcoin är extremt volatilt och klarar man inte av det ska man hålla sig borta. Men om du slutar cherry-picka data så ser du att den långsiktiga avkastningen hittills har varit extremt hög (vilket inte säger så mycket om framtiden, men det säger något om hur oärlig du är).

Är det verkligen så svårt att argumentera mot Bitcoin utan att komma med lögner och halvsanningar?
Citera
2013-04-17, 01:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Bra, nu ser jag att de har skickat pengarna. Det står även att jag har mottagit dem, vilket jag inte har. Det intressanta är dock varför den första kom fram utan problem, men inte den andra? Och var är bitcoinsen nu? Fast i cyperspace?

EDIT: Nu kom pengarna helt plötsligt in! WTF? Vad kan detta bero på? Kan det vara för att jag tryckte på "Begär betalning"?

Nåja, kul att det löste sig. Mycket att lära sig angående bitcoins..
Det beror på vart du skickade coinsen. Min gissning är att du har en nedladdad klient och inte laddat ner hela blockkedjan. Du var alltså ur synk med nätverket (du kan se hur många block det finns på blockchain.info, och jämföra med siffran i din klient om du har lika många).
Citera
2013-04-17, 01:27
Medlem
Citat:
Nu ljuger du. Det finns aktiva köpordrar på Mt Gox för över 11 miljoner USD just nu. Volymen är för tillfället ovanligt låg och du skulle ändå kunna likvidera 1000+ coins utan något större problem, vilket är mer än tillräckligt för de flesta småinvesterare. Vi har haft säljordrar på tiotusentals coins som gått igenom tidigare utan att påverka växelkursen märkbart.
Som sagt Mt Gox är ett skämt de verkar ju driva sin "börs" lite som de vill och manipulerar troligen kurserna själva. Att kunna likvidera 1000+ Bitcoins "utan större problem" är inte så särdeles imponerande.
Citera
2013-04-17, 01:32
Medlem
Gicka666s avatar
Bara för mig som Mine:ar genom Slush's som har problem med anslutningen?
Citera
2013-04-17, 09:35
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Som sagt Mt Gox är ett skämt de verkar ju driva sin "börs" lite som de vill och manipulerar troligen kurserna själva. Att kunna likvidera 1000+ Bitcoins "utan större problem" är inte så särdeles imponerande.
Nu försökte jag inte imponera, utan bara rätta dina felaktiga påståenden. Du behöver åtminstone närmare 1 miljon usd investerat för att din försäljning ska påverka kursen kännbart. Det är knappast relevant för majoriteten här.
Citera
2013-04-17, 10:15
Bannlyst
Citat:
Betalningsmedel? Ja men i så liten skala att, Stadiums presentkort antagligen används mer och är en bättre investering trots att de är tidsbegränsade..
SEK används mer än Stadiums presentkort, betyder det att Stadiums presentkort är värdelöst? USD används mer än SEK, betyder det att SEK är värdelöst?
Citera
2013-04-17, 10:16
Medlem
Citat:
Nu försökte jag inte imponera, utan bara rätta dina felaktiga påståenden. Du behöver åtminstone närmare 1 miljon usd investerat för att din försäljning ska påverka kursen kännbart. Det är knappast relevant för majoriteten här.
Klart det är relevant för majoriteten här att BTC handel för så lite pengar kan påverka BTC kursen avsevärt även om de själva inte investerar sådana belopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in