Citat:
Jag blir påtagligt nedstämd när jag har höga halter dexamfetamin i blodet och är likaså märkbart gladare dagar då jag har uppehåll eller endast tar ytterst små doser. Så fort dosen är hög nog att den blir märkbar så sker en viss sänkning av humöret som definitivt är dosrelaterad. Riktigt höga doser ger naturligtvis klassisk amfetaminberusning, så det är först när preparatet börjar lämna blodet som nedstämdhet, och en större ångestbenägenhet, yttrar sig.
Det här har å andra sidan blivit betydligt bättre sen jag börjat med Escitalopram, så en underliggande depression har onekligen spelat in. Jag är mer "mig själv" när jag tar preparatet numera och min rebound är lättare att hantera.
Jag har vissa autistiska tendenser på papperet men inte i närheten nog för en diagnos. Dessa förstärks vid behandling av stimulantia och jag gissar att detta spelar in i vad jag beskrivit ovan.
Det här har å andra sidan blivit betydligt bättre sen jag börjat med Escitalopram, så en underliggande depression har onekligen spelat in. Jag är mer "mig själv" när jag tar preparatet numera och min rebound är lättare att hantera.
Jag har vissa autistiska tendenser på papperet men inte i närheten nog för en diagnos. Dessa förstärks vid behandling av stimulantia och jag gissar att detta spelar in i vad jag beskrivit ovan.
Jag upplever exakt samma som dig. Jag har ADHD och måste käka amfetamin för att fungera i samhället. Oturligtvis gör "teraupeutiska" doser amfetamin mig nedstämd och pessimistisk och jag skulle ge vad som helst för en hjärna som fungerade utan medicin.
Min egen teori är att fokuseringen som kommer med amfetaminet gör att jag upptäcker vilken jävla skitgrop jag grävt ner mig i de senaste åren. Då jag är "nykter" är jag för okoncentrerad för att ens komma ihåg hur besvärlig min situation är.
Jag försöker klara mig så långt det går utan amfetaminet men oftast så går det bara inte. Det är helt omöjligt att förklara för en utomstående men jag tror seriöst jag skulle få mera gjort med båda armarna amputerade än denna jävla neurologiska åkomma som ADHD är.
är riksförbundet attention något bra? de verkar ju iaf ha några pdf filer om ADHD så jag får börja med dem.