2013-09-15, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsksanning
Vad menas med inte helt sällan? Låter som ett påstående som behöver backas upp med hård data.

De var inget klockrent påstående. Det innefattade en uppmaning att rätta mig om jag har fel. Jag orkar inte rota i forskningsrapporter nu. Men du kanske har nån statistik? Jag tror att statistiken dessutom kommer att förbättras till nästa år då denna typ av brottslighet kommer att redovisas mer utförligt.

Misshandelsstatistiken är dock enkel att få fram via BRÅ's hemsida. Rådet är att inte ha bekanta eller nära relationer!

Ganska talande statistik augusti 2013 och 12 månader tillbaks.
"Misshandel mot kvinna 18 år eller äldre",27 313
Bekant med offret, 20648
Obekant med offret, 6665
I nära relation med offret,12447

Ca 21 000 av 27 000 fall så är förövaren bekant. Av dessa 21 000 så är gärningsmannen i nära relation till offret i mer än hälften av fallen, 12 447.
Citera
2013-09-15, 01:26
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Kvinnor ska kunna gå runt klädda hur dom vill utan att bli våldtagna, lika väl som man ska kunna köra runt i en Ferrari utan att bli GTAad(i brist på bättre ord heh) eller kunna gå runt med en snygg klocka utan att bli rånad, nu är detta bara min åsikt men, klarar man som man (eller kvinna för den delen) inte av att se en lättklädd kvinna utan att försöka våldta henne borde man hänga sig i närmsta träd för mänsklighetens bästa.

Jupp. Och alla människor på hela jorden borde inse att fred och kärlek är det som är bäst. Annars är dom dumma!
Citera
2013-09-15, 01:30
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja det är nästan som man måste ge ROKS-kvinnan rätt. Här är en man som har svårt att hålla sig.

Och då tycker att kvinnor har ett ansvar för att han går ut och inte eventuellt då inte kan hålla sig från att våldta.

Tragiskt män det finns.

Bara nästan? Varför så modest Mari? Det ligger väl helt i linje med svensk feminism att dra alla män över en kam baserat på vad en man har sagt?
Citera
2013-09-15, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Problemet är bara att det är fullständigt omöjligt att se till så att de som inte kan kontrollera sig själva håller sig inne. De lär ju varken lyssna på mig, dig eller någon annan och vi vet förmodligen inte ens vilka de är. Eller hur?

sant, men detta var riktad till vissa av de som läser här och kanske är våldtäktsugna.man vet aldrig vad det är för typer på denna forum.
Citera
2013-09-15, 01:37
Medlem
Mot kvinna 18 år eller äldre
Fullbordad våldtäkt 2 961
Utomhus 430
Inomhus 2 531

Detta är vad jag ser 12 mån fram till augusti 2013, BRÅ. I utomhusstatistiken hamnar väl troligen nästan alla överfallsvåldtäkter. Resten kan man ju spekulera om..
Senast redigerad av parmenides123 2013-09-15 kl. 01:40.
Citera
2013-09-15, 01:53
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Jag gillar din liknelse. Det är också därför som man spelar död och låter sig slickas av björnen. Sedan kan man ta hämnd på björnen efteråt. Björnen får helt enkelt skylla sig själv för att han är björn.

Men om man vet att man ska gå igenom ett björnhägn så ser man till att inte smörja in sig eller ha med honung? Samma sak med fester - går jag ut med mina vänner så är jag alltid såpass nykter att jag kan ta hand om mig själv eller mina vänner ifall någon situation uppstår. Är jag hemma eller vid stugan och har fest där så behöver jag inte tänka lika restriktivt i mitt sätt att vara. Precis på samma sätt bör kvinnor anamma sin lössläppthet/horighet - tillfället gör förövaren. Ett rovdjur ger sig inte på den starkaste i flocken utan selekterar oftast ut de sjuka/svaga djuren. Fattar man inte detta så bör man skriva in sig på något mentalsjukhus.
Citera
2013-09-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Men om man vet att man ska gå igenom ett björnhägn så ser man till att inte smörja in sig eller ha med honung? Samma sak med fester - går jag ut med mina vänner så är jag alltid såpass nykter att jag kan ta hand om mig själv eller mina vänner ifall någon situation uppstår. Är jag hemma eller vid stugan och har fest där så behöver jag inte tänka lika restriktivt i mitt sätt att vara. Precis på samma sätt bör kvinnor anamma sin lössläppthet/horighet - tillfället gör förövaren. Ett rovdjur ger sig inte på den starkaste i flocken utan selekterar oftast ut de sjuka/svaga djuren. Fattar man inte detta så bör man skriva in sig på något mentalsjukhus.

Ok, nykterhet anbefalles!

Hur med klädsel så det inte blir alltför utmanande?
Make up eller inte?
Citera
2013-09-15, 02:04
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ok, nykterhet anbefalles!

Hur med klädsel så det inte blir alltför utmanande?
Make up eller inte?

Detaljer är oftast orelevant - beteende är däremot inte det.

Anar jag ett visst intresse av 18 m2 rum med utsikt mot tegelvägg och tillgång av vårdare samt medicin 24/7/365?
Citera
2013-09-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Jag måste faktiskt säga att det ligger något i trådrubriken. Jag har själv varit en sån där som ansett att, för att dra det till sin spets, man ska kunna gå runt naken utomhus utan att någon ska talla på en, men på senare dar har den uppfattningen börjat svikta allt mer.

Nu ser man kvinnor som går runt överallt, hela tiden, i kläder som för bara 5-7 år sen var väldigt sexuellt utmanande och då knappast bars vardagligt.
Shorts är inte längre shorts, utan det är hotpants/trosor. Att de är gjorda av jeanstyg är totalt jävla irrelevant.
Vissa av dessa "shorts" slutar precis vid fittan, det är vardagsmat att få se halva stjärten på kvinnorna, och i egenskap av att vara en man som inte fått knulla på 10 år så måste jag säga att det börjar bli svårt att hålla sig. Kuken står ju fan som ett spett nonstop. Jag vet inte hur mycket längre jag klarar att behärska mig.

Jag är förövrigt inte mycket för hederskultur och tycker naturligtvis inte våldtäkt är rätt i ett civiliserat samhälle
, men för fan, de ber om att bli våldtagna. Det är i alla fall så jag ser det. Sen kan ni bröla hur mycket ni vill och påstå att jag är sinnessjuk osv, det förändrar inte hur jag ser på saken.
Så när du blir kåt vill du utöva våld? Blir du arg, aggressiv och våldsam när du är kåt?
Citera
2013-09-15, 12:38
Medlem
Citat:
Vadå dumt.
Jag tycker tråden ger värdefull information om hur folk på flashback ser på offer, förövare, sexualitet och människans natur.
Jag hoppas att du förstår att TS INTE står för en majoritet av flashback medlemmar ...
Citera
2013-09-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfuzz
Jag hoppas att du förstår att TS INTE står för en majoritet av flashback medlemmar ...

Jag hoppas du har rätt men jag är inte helt övertygad..
Citera
2013-09-15, 13:10
Medlem
[quote=Klopski|45241187]
Citat:
Sen när handlade tråden om kvinnor som INTE är lättklädda?

Skylla bort och skylla bort. Jag har väl varit ganska glasklar med att män kan ha brister, och jag har väl inte förnekat det?

Själv är jag man, det vill säga ett fruktansvärt odjur, och får då snällt försöka lägga band på mina bestialiska drifter. Gör jag inte det så gör jag fel, självklart! Detta eftersom vi lever i ett samhälle som är rörande överens om att vi vill hålla saker och ting på en civiliserad nivå (åtminstone ute i allmänheten), trots att vi innerst inne kanske inte är så civiliserade.

Men, det blir inte lätt när man hela tiden "teasas" av kvinnor som klär sig väldigt utmanande, varpå jag förstår hur TS menar med trådrubriken. Och det irriterar mig faktiskt att så många försöker lasta över allt ansvar på män, när de (kvinnorna som klär sig utmanande) själva VET OM att de klär sig sexuellt utmanande och VET OM att extremt många män går igång på lättklädda kvinnor.

Har jag gjort min ståndpunkt tydlig nu?

Om inte så kan jag förtydliga igen: Jag anser inte att våldtäkt är RÄTT eller att det kan rättfärdigas genom att man har naturliga drifter, men jag anser att både kvinnor och män har ett ansvar. Män må ha ett större ansvar, men det ser jag som ganska irrelevant.

Du har inte reflekterat över att det finns samhällen där kvinnor går ännu mer nakna än i vårt samhälle och det utan problem med att bli våldtagna. Eftersom klädkoden är accepterad av samhället. Slutsatsen du kan dra av det är att det inte är kläderna det hänger på.
Går du ex. runt på stränderna varje sommar med stånd som ett spett i badbrallorna?
Väldigt brun på ryggen?

Sexuell lust är något alla har/ får. Kvinnor som män. Men av någon jävla anledning är det bara män som du som går runt och tror att de har rätt att få komma till...bara för att det spänner i brallorna, och att det är kvinnornas fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in