2012-05-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Lagen säger att om kvinnan har bevis (DNA, vittnen etc) och hon efteråt säger att det var en våldtäkt så är det en våldtäkt.

Vittnen finns nästan aldrig, DNA finns men det kan lika gärna handla om frivillig sex. Så det mesta vilar alltså på vad kvinnan säger. När en kvinna som choo "råkar" vara otrogen en krognatt och hennes dumma make får reda på detta så ändrar hon återigen på historien och säger att det var en "våldtäkt". Domen blir i 99% av fallen till kvinnans fördel och ingen vågar ifrågasätta kvinnan, inte ens försäkringsbolagen som omedelbart betalar ut saftiga skadestånd till dessa feminister.
Citera
2012-05-29, 16:19
Medlem
WhiteOleanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag har inte sagt något om att kvinnor inte får eller klarar sig gå utanför hemmet utan sin man. Håll dig till frågan, kvinna.

Krogen är jaktmark. En gift kvinna har inget att göra där. Alkohol är involverad så hon kanske "råkar" vara otrogen. Ännu en orsak till varför hon ska hålla sig borta därifrån. Du kan ha kul någon annanstans. Men det vill du inte, för du vill hora runt dig istället när din man ligger och sover.

Krogen är jaktmark, bland annat. Finns gott om folk som går ut endast för att ha kul. Dansa, skratta, träffa nya människor, få uppmärksamhet, dricka m.m.

Att "råka" vara otrogen är väl lite svårt, det är en medveten handling. Om en helt normal tjej som är emot otrohet blir så full på krogen att hon "råkar" vara otrogen så bör hon rimligtvis hålla sig borta från alkohol. Det är klart att man kan ha kul på andra ställen men det betyder inte att man inte ska ha kul där? Om du tycker om piggelin ska du undvika att äta glassstrut? Man kan ha kul på många ställen, inklusive krogen.

Btw tror jag att du förväxlat mig med den andra tjejen. Jag har ingen man.
Citera
2012-05-29, 16:20
Medlem
Citat:
Vittnen finns nästan aldrig, DNA finns men det kan lika gärna handla om frivillig sex. Så det mesta vilar alltså på vad kvinnan säger. När en kvinna som choo "råkar" vara otrogen en krognatt och hennes dumma make får reda på detta så ändrar hon återigen på historien och säger att det var en "våldtäkt". Domen blir i 99% av fallen till kvinnan fördel och ingen vågar ifrågasätta kvinnan, inte ens försäkringsbolagen som omedelbart betalar ut saftiga skadestånd till dessa feminister.

Jag har varken varit otrogen eller blivit våldtagen. Vad är det som är så svårt att fatta?
Citera
2012-05-29, 16:22
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Vittnen finns nästan aldrig, DNA finns men det kan lika gärna handla om frivillig sex. Så det mesta vilar alltså på vad kvinnan säger. När en kvinna som choo "råkar" vara otrogen en krognatt och hennes dumma make får reda på detta så ändrar hon återigen på historien och säger att det var en "våldtäkt". Domen blir i 99% av fallen till kvinnans fördel och ingen vågar ifrågasätta kvinnan, inte ens försäkringsbolagen som omedelbart betalar ut saftiga skadestånd till dessa feminister.

Brukar det inte finnas dokumenterade skador också?

Jag menar det är ju ändå med våld du tvingar dig till sex, så det om något borde väl vara bevis nog eller tror du att dom kvinnorna har skändat sina underliv själva?
Citera
2012-05-29, 16:23
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choo
OMG så du skulle våldta henne alltså? Om hon sa nej så skulle du dunka på henne ändå? Låter inte sunt. Oavsett om du spenderat 5000 eller 50.000 på henne.
I en sådan situation är det uppenbarligen hon som utnyttjar mig och om det är vad du kallar våldtäkt så..

Ja, lätt.

Sedan får man väl se om hon vill fortsätta förhållandet efter det. Det är inte helt omöjligt att hon faktiskt inser att hon betett sig taskigt åt och vill stanna hos mig.

Detta är dock ytterst hypotetiskt och det kan variera från tjej till tjej med konsideration på hur mycket pengar jag spenderat på henne.
Citera
2012-05-29, 16:25
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Vittnen är nog det mest avgörande i sådana fall. Även om de oftast är sällsynta. Dessutom räcker det med att en tjejkompis kommer förbi dagen efter och att hon har ett färskt blåmärke eller två att visa upp för att fälla gärningsmannen.

Sådana bevis är ganska enkla att fabricera om man nu känner sig så låg.
Citera
2012-05-29, 16:25
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
I en sådan situation är det uppenbarligen hon som utnyttjar mig och om det är vad du kallar våldtäkt så..

Ja, lätt.

Sedan får man väl se om hon vill fortsätta förhållandet efter det. Det är inte helt omöjligt att hon faktiskt inser att hon betett sig taskigt åt och vill stanna hos mig.

Detta är dock ytterst hypotetiskt och det kan variera från tjej till tjej med konsideration på hur mycket pengar jag spenderat på henne.

Varför inte gå till en hora direkt för? då är du garanterad sex för pengarna och det är säkert billigare än dom där 3000.
Citera
2012-05-29, 16:28
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Och om jag går och pratar i telefon eller råkar ha plånboken uppe så vill jag bli rånad?

Nej, alla behöver inte ha burka.
Citera
2012-05-29, 16:31
Medlem
Citat:

Ja, lätt.

Men du VÄLJER ju själv att spendera dom pengarna. Hon VÄLJER själv när hon är redo att hoppa i sänghalmen. Jag spydde just lite i min mun.
Citera
2012-05-29, 16:31
Medlem
WhiteOleanders avatar
Citat:
Exakt. Det är skillnad på date-rape och vanlig rape. Även fast båda termerna är inkluderar "rape" och man kan säga att båda är "rape". Man skulle nog på svenska kunna kalla det för överfallsvåldtäkt och bekantskapsvåldtäkt eller 'delvis motvillig våldtäkt'.

Problemet är att man inte kan lagföra det hela efter vad kvinnorna tänker kring det hela. Det vissa säger är att om en tjej säger "nej" så är det våldtäkt och gör hon inte det så är det okej.

Detta är ett alldeles för konkret sätt att se på saken. Verkligheten är betydligt mer nyanserad än så och därför är det svårt för de flesta att få ett grepp om den faktiska meningen av ordet våldtäkt. Det finns en annan tråd här i FB där denna definition delvis diskuteras. "bilden av våldtäkten måste ändras" börjar den på.

Återigen dessa känsloargument...

Du har helt missförstått termen av våldtäkt som jag diskuterade. Sedan skrev jag att jag aldrig skulle kunna tänka mig att våldta på det "normala" sättet.

För att själv använda ett känsloargument.

En tjej som jag spenderat 3000-5000 spänn på. Bjudit ut, köpt presenter, varit allmänt schysst mot etc så skulle jag personligen inte tveka att ligga med henne. Om tex båda blev lite småfulla hos henne eller hos mig. Skulle hon sedan streta emot, tveka eller säga "nej" skulle jag se det lite som ett hån mot mig för att vara helt ärlig. I en sådan situation skulle jag omöjligt kunna lämna hennes lägenhet utan att ha legat med henne även om det inte måste ske direkt. Om hon skulle anmäla mig skulle jag troligtvis hata henne resten av mitt liv.

EDIT: Jag tror att vi alla är människor och vissa av oss är mer begränsade av våra instinkter än andra (både på gott och ont). Dessutom tror jag att desto tidigare fler människor förstår detta, desto mer förståelse kommer man att kunna ha för varandra och desto snabbare kommer man kunna reda ut problem. Till skillnad från att uppfostra folk i ett "propaganda, hjärntvätt" tänk och tro att allting kommer att bli bra om vi river ner samhället och värderingar och sedan vänder uppochner på allting.

Haha nej men gud ursäkta mig då, duktig pojke som minsann inte skulle kunna våldta på det normala sättet. Jag är säker på att kvinnan du våldtar i framtiden kommer uppskatta att du inte våldtog henne på det normala sättet.

Så du tror att du kan köpa en kvinna? Du ger henne en present och vips så är hon skyldig dig sex? Om din mamma tar emot en mors dag present av dig, är även hon skyldig dig sex? Som sagt, du gör det bara tydligt att våldtäktsmän som du bör spärras in för evigt.
En kvinna är aldrig skyldig att ge dig sex, aldrig. Om du spenderar 5 000 på en tjej och är snäll mot henne för att du vill ha sex får du enbart skylla dig själv. Det är ditt egna val att spendera pengarna och hon har inte på något sätt gått med på din sjuka ide för att hon tar emot en present.
Varför skulle du ens vilja ha sex med en tjej som stretar emot, säger nej och kanske gråter ens? Det är ju bara ett tydligt bevis på att våldtäkt handlar om makt, tjejen gör dig förbannad och då ska du minsann ge igen.

Ja jag förstår att du skulle tycka det var underbart ifall vi hjärntvättade människor att tro att våldtäkt är okej och normalt. Tills dess får du hålla dina sjuka ideer för dig själv om du inte vill hamna i fängelse.
Citera
2012-05-29, 16:32
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Varför inte gå till en hora direkt för? då är du garanterad sex för pengarna och det är säkert billigare än dom där 3000.
Horor är betydligt billigare än 3000, om man åker till Tyskland kan man få en för ca 150 dollar inklusive drinkar etc.

Det har mer att göra med hur de flesta vanliga män skulle resonerar i en sådan situation. Tror nämligen inte att alla män skulle vara villiga att köpa horor (även om de är billigare och betydligt skönare). Man vill oftast hitta en tjej som kanske delar lite gemensamma intressen med och något som möjligtvis har potentialen att bli "seröst".

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Haha nej men gud ursäkta mig då, duktig pojke som minsann inte skulle kunna våldta på det normala sättet. Jag är säker på att kvinnan du våldtar i framtiden kommer uppskatta att du inte våldtog henne på det normala sättet.
Poängen är att det är skillnad på våldtäkt och våldtäkt ditt lilla feminist troll. Detta verkar du tyvärr inte fatta. Vilket choo faktiskt verkar ha greppat. Jag är inte så desperat att jag måste gå runt o stalka kvinnor för att sedan tvinga dem att ha sex, och även om jag vore så desperat så skulle jag nog kunna hålla mig, alt leva ut mina fantasier på andra håll.
Senast redigerad av agentmulder 2012-05-29 kl. 16:35.
Citera
2012-05-29, 16:35
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Horor är betydligt billigare än 3000, om man åker till Tyskland kan man få en för ca 150 dollar inklusive drinkar etc.

Det har mer att göra med hur de flesta vanliga män skulle resonerar i en sådan situation. Tror nämligen inte att alla män skulle vara villiga att köpa horor (även om de är billigare och betydligt skönare). Man vill oftast hitta en tjej som kanske delar lite gemensamma intressen med och något som möjligtvis har potentialen att bli "seröst".

Jaha vad är då problem om man har en sån tjej så kommer det nog att ske förr eller senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in