Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Exakt. Det är skillnad på date-rape och vanlig rape. Även fast båda termerna är inkluderar "rape" och man kan säga att båda är "rape". Man skulle nog på svenska kunna kalla det för överfallsvåldtäkt och bekantskapsvåldtäkt eller 'delvis motvillig våldtäkt'.
Problemet är att man inte kan lagföra det hela efter vad kvinnorna tänker kring det hela. Det vissa säger är att om en tjej säger "nej" så är det våldtäkt och gör hon inte det så är det okej.
Detta är ett alldeles för konkret sätt att se på saken. Verkligheten är betydligt mer nyanserad än så och därför är det svårt för de flesta att få ett grepp om den faktiska meningen av ordet våldtäkt. Det finns en annan tråd här i FB där denna definition delvis diskuteras. "bilden av våldtäkten måste ändras" börjar den på.
Återigen dessa känsloargument...
Du har helt missförstått termen av våldtäkt som jag diskuterade. Sedan skrev jag att jag aldrig skulle kunna tänka mig att våldta på det "normala" sättet.
För att själv använda ett känsloargument.
En tjej som jag spenderat 3000-5000 spänn på. Bjudit ut, köpt presenter, varit allmänt schysst mot etc så skulle jag personligen inte tveka att ligga med henne. Om tex båda blev lite småfulla hos henne eller hos mig. Skulle hon sedan streta emot, tveka eller säga "nej" skulle jag se det lite som ett hån mot mig för att vara helt ärlig. I en sådan situation skulle jag omöjligt kunna lämna hennes lägenhet utan att ha legat med henne även om det inte måste ske direkt. Om hon skulle anmäla mig skulle jag troligtvis hata henne resten av mitt liv.
EDIT: Jag tror att vi alla är människor och vissa av oss är mer begränsade av våra instinkter än andra (både på gott och ont). Dessutom tror jag att desto tidigare fler människor förstår detta, desto mer förståelse kommer man att kunna ha för varandra och desto snabbare kommer man kunna reda ut problem. Till skillnad från att uppfostra folk i ett "propaganda, hjärntvätt" tänk och tro att allting kommer att bli bra om vi river ner samhället och värderingar och sedan vänder uppochner på allting.
Haha nej men gud ursäkta mig då, duktig pojke som minsann inte skulle kunna våldta på det normala sättet. Jag är säker på att kvinnan du våldtar i framtiden kommer uppskatta att du inte våldtog henne på det normala sättet.
Så du tror att du kan köpa en kvinna? Du ger henne en present och vips så är hon skyldig dig sex? Om din mamma tar emot en mors dag present av dig, är även hon skyldig dig sex? Som sagt, du gör det bara tydligt att våldtäktsmän som du bör spärras in för evigt.
En kvinna är aldrig skyldig att ge dig sex, aldrig. Om du spenderar 5 000 på en tjej och är snäll mot henne för att du vill ha sex får du enbart skylla dig själv. Det är ditt egna val att spendera pengarna och hon har inte på något sätt gått med på din sjuka ide för att hon tar emot en present.
Varför skulle du ens vilja ha sex med en tjej som stretar emot, säger nej och kanske gråter ens? Det är ju bara ett tydligt bevis på att våldtäkt handlar om makt, tjejen gör dig förbannad och då ska du minsann ge igen.
Ja jag förstår att du skulle tycka det var underbart ifall vi hjärntvättade människor att tro att våldtäkt är okej och normalt. Tills dess får du hålla dina sjuka ideer för dig själv om du inte vill hamna i fängelse.