2013-09-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nu tyder ju visserligen allt på att det inte finns någon som helst korrelation med hur offret är klädd och risken för våldtäkt.

Ingen forskning säger att det finns något sådant samband över huvud taget.

De flesta våldtäkter sker i hemmet och förövare och offer känner varandra.
När det gäller överfallsvåldtäkter så är det oftast slumpen som avgör.

Så med andra ord väger dina ord väldigt tunt.

Hans ord väger tungt däremot vad gäller att skylla bort sin lust att våldta kvinnor på kvinnorna själva.
Citera
2013-09-14, 21:10
Medlem
Det här var ta mig fan en av de dummaste trådstarterna jag har sett. Hur i HELVETE kan ett visst val av kläder gör en våldtäkt ok? Man ska fan kunna gå naken utan att en våldtäkt ska ses som ok.
Citera
2013-09-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
BAM! Där kom den! Det var precis detta jag skrev i inlägget, vi vill för i helsike inte skyla kvinnorna helt, är du dum på riktigt eller? Vi skulle bara uppskatta om ni, rent vardagligt/allmänt, tog på er kläder som inte gör oss bestialiskt vrålkåta (något ni mycket väl vet att vi blir, det kan liksom inte komma som en överraskning).

Ja, alltså detta är ju en praktisk fråga.

Du är kåt. Du ser en kvinna och tänker. - Wow, jag vill ta henne.

Praktiskt problem: hon kanske inte vill.

Hur lösa det? Din lösning: klä på er så jag inte vill.

Min fråga: Hijab ok? Nej säger du.

_________

Så hur lösa det praktiskt så vi vet om du har ansvar för dina handlingar eller ej?
Du begår våldtäkt men har inte ansvar i den stund som kvinnan................(varsågod, fyll i).
Citera
2013-09-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfuzz
Det här var ta mig fan en av de dummaste trådstarterna jag har sett. Hur i HELVETE kan ett visst val av kläder gör en våldtäkt ok? Man ska fan kunna gå naken utan att en våldtäkt ska ses som ok.

Vadå dumt.
Jag tycker tråden ger värdefull information om hur folk på flashback ser på offer, förövare, sexualitet och människans natur.
Citera
2013-09-14, 21:24
Medlem
Citat:
Nu tyder ju visserligen allt på att det inte finns någon som helst korrelation med hur offret är klädd och risken för våldtäkt.

Ingen forskning säger att det finns något sådant samband över huvud taget.

När det gäller överfallsvåldtäkter så är det oftast slumpen som avgör.

Så med andra ord väger dina ord väldigt tunt.

Sen när handlade tråden om kvinnor som INTE är lättklädda?

Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Hans ord väger tungt däremot vad gäller att skylla bort sin lust att våldta kvinnor på kvinnorna själva.

Skylla bort och skylla bort. Jag har väl varit ganska glasklar med att män kan ha brister, och jag har väl inte förnekat det?

Själv är jag man, det vill säga ett fruktansvärt odjur, och får då snällt försöka lägga band på mina bestialiska drifter. Gör jag inte det så gör jag fel, självklart! Detta eftersom vi lever i ett samhälle som är rörande överens om att vi vill hålla saker och ting på en civiliserad nivå (åtminstone ute i allmänheten), trots att vi innerst inne kanske inte är så civiliserade.

Men, det blir inte lätt när man hela tiden "teasas" av kvinnor som klär sig väldigt utmanande, varpå jag förstår hur TS menar med trådrubriken. Och det irriterar mig faktiskt att så många försöker lasta över allt ansvar på män, när de (kvinnorna som klär sig utmanande) själva VET OM att de klär sig sexuellt utmanande och VET OM att extremt många män går igång på lättklädda kvinnor.

Har jag gjort min ståndpunkt tydlig nu?

Om inte så kan jag förtydliga igen: Jag anser inte att våldtäkt är RÄTT eller att det kan rättfärdigas genom att man har naturliga drifter, men jag anser att både kvinnor och män har ett ansvar. Män må ha ett större ansvar, men det ser jag som ganska irrelevant.

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Bla bla bla...

Du begår våldtäkt men har inte ansvar i den stund som kvinnan................(varsågod, fyll i).

Åter igen:

Citat:

Om inte så kan jag förtydliga igen: Jag anser inte att våldtäkt är RÄTT eller att det kan rättfärdigas genom att man har naturliga drifter, men jag anser att både kvinnor och män har ett ansvar. Män må ha ett större ansvar, men det ser jag som ganska irrelevant.
Senast redigerad av Klopski 2013-09-14 kl. 21:27.
Citera
2013-09-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski

Ja, din ståndpunkt är tydlig.

Lagen säger att den som begår våldtäkt har ett absolut ansvar för sin handling.

Du menar istället att kvinnan kan ha ett medansvar för att hon blir våldtagen. Kvinnan blir således en medbrottsling.

Detta kan översättas till andra fall som innebär att man har svårt att tygla sin lust. Exempel:

- En matglad går in i en saluhall och snattar mat och stoppar i sig. Butiken blir medbrottsling genom att ha lagt upp de läckra pirogerna väl synliga.

- Jag är besatt av snabba dyra bilar. Jag går förbi grannens villa och ser att han inte låst in den läckra Ferrarin i garaget. Jag snor bilen och grannen blir medbrottsling genom att inte ha låst in bilen.

OK, vi förstår tydligt nu.
Citera
2013-09-14, 21:52
Medlem
Hej!

Skllle aldrig våldta en någon!

men lite skämtsamt måste jag jag säga som en bitter oskuld... Så jag förstår TS lite grand.

Inte ens polisen får provocera till brott - varför ska snygga kvinnor/tjejer ha rätt till det?
Citera
2013-09-14, 21:53
Medlem
Citat:

Jo det brukar upprepas som ett mantra av feminister i ett desperat försök att släta över problematiken med överfallsvåldtäkter och för att understödja den feministiska devisen att varje man är en potentiell våldtäktsman.

Hemmet är inte bara en kvinnofälla utan också en feministisk våldtäktsfälla men vän av ordning undrar då ifall presumtiva offer bör besitta någon form av självbevarelsedrift och överväga vilka sorts personer hen drar in i sitt hem eller betänka hur berusad hen är när hen festar med våldtäktsmän hemma hos våldtäktsmän.

Frågan är inte om hen har skuld i ärendet utan ifall hen kan undvika att försätta sig i situationer där hen riskerar att fara illa. Förstår hen?
Citera
2013-09-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsksanning
Jo det brukar upprepas som ett mantra av feminister i ett desperat försök att släta över problematiken med överfallsvåldtäkter och för att understödja den feministiska devisen att varje man är en potentiell våldtäktsman.

Hemmet är inte bara en kvinnofälla utan också en feministisk våldtäktsfälla men vän av ordning undrar då ifall presumtiva offer bör besitta någon form av självbevarelsedrift och överväga vilka sorts personer hen drar in i sitt hem eller betänka hur berusad hen är när hen festar med våldtäktsmän hemma hos våldtäktsmän.

Frågan är inte om hen har skuld i ärendet utan ifall hen kan undvika att försätta sig i situationer där hen riskerar att fara illa. Förstår hen?

Ja. Undvik män om du kan då det är dessa som i nästan samtliga fall begår våldtäkt. Om du fortfarande känner sexuell tilldragelse till män, försök utforska din sexualitet även med lite mer manliga kvinnor. De kanske kan ge dig det du behöver.
Citera
2013-09-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Ja. Undvik män om du kan då det är dessa som i nästan samtliga fall begår våldtäkt. Om du fortfarande känner sexuell tilldragelse till män, försök utforska din sexualitet även med lite mer manliga kvinnor. De kanske kan ge dig det du behöver.

Haha. Manliga kvinnor? Som butchflator då eller vad...

Nej. Du får helt enkelt utforska din sexualitet och din dragning till män på egen hand. Gott så!

För oss normala heterosexuella män så räcker kvinnliga kvinnor gott.

För att belysa din avsaknad av poäng: Har du något emot att kvinnor lär känna män innan de har sex med de för att sålla ut psykfallen.

Hur kommer det sig att så fort någon nämner risker så skriker hjärnskadade feminister om inlåsning och celibat. Betyder det att man ska behandla feminister som efterblivna och klappa de på huvudet kanske. Såja. Duktig feminist. Bra argument.
Citera
2013-09-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsksanning
Haha. Manliga kvinnor? Som butchflator då eller vad...

Nej. Du får helt enkelt utforska din sexualitet och din dragning till män på egen hand. Gott så!

För oss normala heterosexuella män så räcker kvinnliga kvinnor gott.

För att belysa din avsaknad av poäng: Har du något emot att kvinnor lär känna män innan de har sex med de för att sålla ut psykfallen.

Hur kommer det sig att så fort någon nämner risker så skriker hjärnskadade feminister om inlåsning och celibat. Betyder det att man ska behandla feminister som efterblivna och klappa de på huvudet kanske. Såja. Duktig feminist. Bra argument.

Det är just män de lärt känna de blir våldtagna av. Förstod du inte den enkla meningen ens?
Citera
2013-09-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är just män de lärt känna de blir våldtagna av. Förstod du inte den enkla meningen ens?

Har de lärt känna dessa män tillräckligt väl tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in