2013-09-14, 19:44
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
det är du som är den största idioten här.
Och ifall din dotter blev våldtagen tror jag inte du skulle säga att det var hennes eget fel, så länge du inte lever i en hederskultur.
Riktiga föräldrar skulle kastrera den jäveln.

Det är väl självklart att man har skulden för den uppkomna situationen om man går genom ett björnhägn insmord i honung och blir attackerad. Precis på samma sätt har en kvinna skuld till en situation som uppkommer genom hennes beteende.
Citera
2013-09-14, 20:09
Medlem
Lemurias avatar
Vilken deprimerande läsning. Då skulle män alltså vara helt instinktsstyrda, ja djur i praktiken, precis som den där ROKS-kvinnan sa.
Citera
2013-09-14, 20:17
Medlem
Kvinnor ska kunna gå runt klädda hur dom vill utan att bli våldtagna, lika väl som man ska kunna köra runt i en Ferrari utan att bli GTAad(i brist på bättre ord heh) eller kunna gå runt med en snygg klocka utan att bli rånad, nu är detta bara min åsikt men, klarar man som man (eller kvinna för den delen) inte av att se en lättklädd kvinna utan att försöka våldta henne borde man hänga sig i närmsta träd för mänsklighetens bästa.
Citera
2013-09-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det är väl självklart att man har skulden för den uppkomna situationen om man går genom ett björnhägn insmord i honung och blir attackerad. Precis på samma sätt har en kvinna skuld till en situation som uppkommer genom hennes beteende.

Jag gillar din liknelse. Det är också därför som man spelar död och låter sig slickas av björnen. Sedan kan man ta hämnd på björnen efteråt. Björnen får helt enkelt skylla sig själv för att han är björn.
Citera
2013-09-14, 20:29
Medlem
Jag måste faktiskt säga att det ligger något i trådrubriken. Jag har själv varit en sån där som ansett att, för att dra det till sin spets, man ska kunna gå runt naken utomhus utan att någon ska talla på en, men på senare dar har den uppfattningen börjat svikta allt mer.

Nu ser man kvinnor som går runt överallt, hela tiden, i kläder som för bara 5-7 år sen var väldigt sexuellt utmanande och då knappast bars vardagligt.
Shorts är inte längre shorts, utan det är hotpants/trosor. Att de är gjorda av jeanstyg är totalt jävla irrelevant.
Vissa av dessa "shorts" slutar precis vid fittan, det är vardagsmat att få se halva stjärten på kvinnorna, och i egenskap av att vara en man som inte fått knulla på 10 år så måste jag säga att det börjar bli svårt att hålla sig. Kuken står ju fan som ett spett nonstop. Jag vet inte hur mycket längre jag klarar att behärska mig.

Jag är förövrigt inte mycket för hederskultur och tycker naturligtvis inte våldtäkt är rätt i ett civiliserat samhälle
, men för fan, de ber om att bli våldtagna. Det är i alla fall så jag ser det. Sen kan ni bröla hur mycket ni vill och påstå att jag är sinnessjuk osv, det förändrar inte hur jag ser på saken.
Senast redigerad av Klopski 2013-09-14 kl. 20:34.
Citera
2013-09-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuria
Vilken deprimerande läsning. Då skulle män alltså vara helt instinktsstyrda, ja djur i praktiken, precis som den där ROKS-kvinnan sa.

Sist jag kollade var människan ett djur och eftersom kategorin män ingår i kategorin...bla bla.

Kvinnan är således också ett djur, så det är ju bara att göra processen kort..
Citera
2013-09-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuria

Ja det är nästan som man måste ge ROKS-kvinnan rätt. Här är en man som har svårt att hålla sig.

Och då tycker att kvinnor har ett ansvar för att han går ut och inte eventuellt då inte kan hålla sig från att våldta.

Tragiskt män det finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Jag måste faktiskt säga att det ligger något i trådrubriken. Jag har själv varit en sån där som ansett att, för att dra det till sin spets, man ska kunna gå runt naken utomhus utan att någon ska talla på en, men på senare dar har den uppfattningen börjat svikta allt mer.

Nu ser man kvinnor som går runt i kläder som för bara 5-7 år sen var väldigt sexuellt utmanande och knappast bars vardagligt.
Shorts är inte längre shorts, utan det är hotpants/trosor. Att de är gjorda av jeanstyg är totalt jävla irrelevant.
Vissa av dessa "shorts" slutar precis vid fittan, det är vardagsmat att få se halva stjärten på kvinnorna, och i egenskap av att vara en man som inte fått knulla på 10 år så måste jag säga att det börjar bli svårt att hålla sig. Kuken står ju fan som ett spett nonstop. Jag vet inte hur mycket längre jag klarar att behärska mig.

Jag är förövrigt inte mycket för hederskultur och tycker naturligtvis inte våldtäkt är rätt i ett civiliserat samhälle
, men för fan, de ber om att bli våldtagna. Det är i alla fall så jag ser det. Sen kan ni bröla hur mycket ni vill och påstå att jag är sinnessjuk osv, det förändrar inte hur jag ser på saken.
Citera
2013-09-14, 20:37
Medlem
Citat:
Kuken står ju fan som ett spett nonstop. Jag vet inte hur mycket längre jag klarar att behärska mig.

Ja, det är nog lika bra du bokar rum på Kumla redan nu..

Alternativt runkar mer före du går ut på stan; gardera med några offentliga toabesök när du känner instinkten att vilja hoppa på någon; dessutom, håll stilen och ta med toapapper (förutom 5-kronorna för toaavgiften) också så du inte kladdar om det skulle saknas där du måste uträtta ditt behov.
Citera
2013-09-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja det är nästan som man måste ge ROKS-kvinnan rätt. Här är en man som har svårt att hålla sig.

Och då tycker att kvinnor har ett ansvar för att han går ut och inte eventuellt då inte kan hålla sig från att våldta.

Tragiskt män det finns.

Jag har inte sagt att män inte har något ansvar. Jag tycker bara att ansvaret skulle kunna vara ömsesidigt, att man som kvinna kanske inte borde gå runt som ett kåtluder som utstrålar "TA MIG HÄR OCH NU" och verkligen BER om att bli våldtagen.

När man påpekar det här så brukar kvinnorna dra "hederskortet" och menar att man är någon slags diktator som vill skyla kvinnokropparna. Fattar ni inte att det inte är riktigt SÅ svartvitt vi ser på saken? Vi vill inte skyla er, vi skulle bara vilja att ni, rent vardagligt, kanske inte klär er fullt så utmanande att man som man håller på att explodera av kåthet vart man än vänder blicken.

Om inte hederskortet fungerar så skyller ni på att det är jättevarmt ute, och fungerar inte det så skyller ni på mode, och när inte det fungerar så ligger allt ansvar, och problemets kärna, hos mannen som är ett hemskt djur.

Ni tar INGET ansvar själva, trots att ni mycket väl vet att ni klär er sexuellt utmanande. Därför undrar jag varför ni börjar lipa när någon till slut våldtar er?

Det ni gör är ungefär lika ansvarslöst som att gå in i centrala Bronx med full KKK-utstyrsel, och sedan undra varför folk reagerar. SÅ korkade tror jag inte kvinnor är. Ni är helt enkelt bara blottare som älskar att gå runt halvnakna! Varför är detta så svårt att erkänna?

Nåja, fortsätt klä er så. Men kom inte och lipa när någon till slut tappar befattningen. There's only so much a man can take..

Edit: Och för att förtydliga/summera: Jag säger som sagt inte att män inte OCKSÅ har ett ansvar, och jag säger inte att våldtäkt är rätt. Men du måste väl ändock inse att ansvaret ÄVEN kan ligga hos kvinnorna?
Senast redigerad av Klopski 2013-09-14 kl. 20:59.
Citera
2013-09-14, 21:02
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att män inte har något ansvar. Jag tycker bara att ansvaret skulle kunna vara ömsesidigt, att man som kvinna kanske inte borde gå runt som ett kåtluder som utstrålar "TA MIG HÄR OCH NU" och verkligen BER om att bli våldtagen.

När man påpekar det här så brukar kvinnorna dra "hederskortet" och menar att man är någon slags diktator som vill skyla kvinnokropparna. Fattar ni inte att det inte är riktigt SÅ svartvitt vi ser på saken? Vi vill inte skyla er, vi skulle bara vilja att ni, rent vardagligt, kanske inte klär er fullt så utmanande att man som man håller på att explodera av kåthet vart man än vänder blicken.

Om inte hederskortet fungerar så skyller ni på att det är mode, och när inte det fungerar så ligger allt ansvar, och problemets kärna, hos mannen som är ett hemskt djur.

Ni tar INGET ansvar själva, trots att ni vet att ni klär er (och är väl medvetna om det) sexuellt utmanande. Därför undrar jag varför ni börjar lipa när någon till slut våldtar er?

Så vad tycker du, skulle heltäckande kroppsslöja vara något att införa i lagboken: om du inte bär heltäckande hijab, skyll dig själv om du blir våldtagen; bär du heltäckande hijab och blir våldtagen blir gärningsmannen dömd men inte annars. Kan det vara nått?
Citera
2013-09-14, 21:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Om inte hederskortet fungerar så skyller ni på att det är mode, och när inte det fungerar så ligger allt ansvar, och problemets kärna, hos mannen som är ett hemskt djur.

Ni tar INGET ansvar själva, trots att ni vet att ni klär er (och är väl medvetna om det) sexuellt utmanande. Därför undrar jag varför ni börjar lipa när någon till slut våldtar er?

Det ni gör är ungefär lika ansvarslöst som att gå in i centrala Bronx med full KKK-utstyrsel, och sedan undra varför folk reagerar. SÅ korkade tror jag inte kvinnor är. Ni är helt enkelt bara blottare som älskar att gå runt halvnakna! Varför är detta så svårt att erkänna?

Nåja, fortsätt klä er så. Men kom inte och lipa när någon till slut tappar befattningen. There's only so much a man can take..

Edit: Och för att förtydliga/summera: Jag säger som sagt inte att män inte OCKSÅ har ett ansvar, och jag säger inte att våldtäkt är rätt. Men du måste väl ändock inse att ansvaret ÄVEN kan ligga hos kvinnorna?

Nu tyder ju visserligen allt på att det inte finns någon som helst korrelation med hur offret är klädd och risken för våldtäkt.

Ingen forskning säger att det finns något sådant samband över huvud taget.

De flesta våldtäkter sker i hemmet och förövare och offer känner varandra.
När det gäller överfallsvåldtäkter så är det oftast slumpen som avgör.

Så med andra ord väger dina ord väldigt tunt.
Citera
2013-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Så vad tycker du, skulle heltäckande kroppsslöja vara något att införa i lagboken: om du inte bär heltäckande hijab, skyll dig själv om du blir våldtagen; bär du heltäckande hijab och blir våldtagen blir gärningsmannen dömd men inte annars. Kan det vara nått?

BAM! Där kom den! Det var precis detta jag skrev i inlägget, vi vill för i helsike inte skyla kvinnorna helt, är du dum på riktigt eller? Vi skulle bara uppskatta om ni, rent vardagligt/allmänt, tog på er kläder som inte gör oss bestialiskt vrålkåta (något ni mycket väl vet att vi blir, det kan liksom inte komma som en överraskning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in