Efter att ha blivit besviken på dålig massage eller dåliga extraerbjudanden till för höga priser så började jag gå igenom listan på tidigare besökta salonger och hittade en som verkade lovande vid första besöket, men där jag inte gjort något återbesök.
Salongen ligger på söder (i Stockholm) och eftersom jag en dag hade ett ärende på just söder så
passade det utmärkt att göra ett besök.
Vid avstigning från tunnelbanan så tog jag i vanlig ordning ut lite kontanter, tråkigt nog fick jag bara ut 500-lappar vilket kan försämra läget när det är dags för prutning. Med några hundralappar sedan tidigare i plånboken skulle det nog ordna sig i alla fall.
Efter 5 minuters promenad i solskenet så såg man den bekanta flaggan i rött, vitt och blått.
Några trappsteg ned från gatuplanet så var direkt receptionen eller snarare disken där man betalar.
Efter betalning så fick jag vänta några minuter medan de gjorde i ordning rummet.
Jag hoppades på att bli behandlad av den yppiga medelålders damen som tog emot betalningen men det blev istället en annan kvinna. Som vanligt är det svårt att gissa åldern men cirka 35 solvarv i prästbetyget är nog ingen dålig gissning.
Inne i rummet madrass på golvet (som vanligt) men en irriterande stark lampa. Efter att jag klätt av mig och lagt mig kom massösen in och slängde en filt över lampan så att belysningen blev lite mer behaglig.
Massagen började med fottvätt, fortsatte med benen, rumpan och en rejäl omgång av ryggen. Inte så mycket närkontakt med regionerna som kan indikera "glad avslutning". Lite försök till konversation gjordes men bristen på bra engelska eller svenska satte käppar i hjulen. Det blev de vanliga frågorna kring namn, var man bor och jobbar osv. Massösen var hur som helst inte från Thailand utan istället från Laos, dock märktes ingen skillnad vare sig i massagen eller i utseendet.
Efter ryggbehandlingen så började massagen om på benen, lite underligt men helt OK. Denna gång var det mer närkontakt med de privata kroppsdelarna. Därefter ryggen igen och sedan vändning. Efter att framsidan på benen hanterats ordentligt så kom frågan. Efter lite diskussion så blev det full service till ett rimligt konsultarvode. Gummiartikeln stod massösen för.
Massösen gjorde sig ingen brådska och inte jag heller, vilket gjorde att det blev ett långpass. Några av mina favoritställningar avverkades. Om man nu skall anmärka på något så kanske det skulle kunna vara utseendet hos massösen. Personligen föredrar jag lite större bröst men annars var det bra. OK utseende och inte någon anorexitjej. Personlighetsmässigt så kändes det väldigt avslappnat och känslan var att hon inte erbjuder full service varje dag, men det kan ju vara inbillning.
Efter att slut-skottet var ivägskjutet så fortsatte den bra massagen av de kroppsdelar som inte var behandlade; armar, huvud, mage och bröstpartiet.
Ingen dusch fanns tillgänglig men jag gillar avtvättning, som om den görs på ett bra sätt också är rätt sensuell
Det hela avslutades som vanligt med vatten och frukt.
Något jag märkte vid promenaden var att fötterna, där jag har problem med fotvalven, var helt smärtfria, hålfotsinläggen kunde jag bara ana att de var där. Trodde en stund att jag tagit fel skor men så var icke fallet.
Det blir definitivt ett återbesök om ett par veckor.