2013-08-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Håller med om allt det där, fast det mest efterblivna polisen gjorde i IV var att skjuta på en när man redan var död... Sen skulle det vara skönt om man kunde gömma sig bakom en dörr eller liknande och att polisen då gav upp efter ett tag.

Jo precis, hoppas att det börjar dyka upp någon slags logik bland polisen. Att hela tiden bara dra vapen och skjuta vid minsta lilla är fruktansvärt jobbigt. Speciellt när man gjort något lätt som att t.ex. råkat krocka i en polisbil så att en lampa gått sönder. Det är inte lägge att dra pistol i det läget utan snarare gå fram lite lugnt med handen på batongen för att försöka med att snacka lite först innan man tar till det dödliga våldet.

Nej men det ska bli oerhört roligt att få spela lite GTA igen. Jag är dock tveksam till grafiken, den kommer ju antagligen inte vara så mycket bättre än på IV. Men det som jag ser fram emot, det är friheten. Friheten att bestämma precis vad man vill göra. Att få bestämma hur man ska se ut. Att bestämma vart man ska bo. Att få stjäla vilken bil man vill och givetvis, att få döda vem man vill
2013-08-27, 19:43
Medlem
Autoziones avatar
Ny trailer i övermorgon!

Undrar vad det kommer handla om den här gången. Hoppas verkligen att de visar mer av de områden man inte sett, typ bergen, mindre samhällen och North Yanktown där snön är.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51272/grand-theft-auto-v-the-official-trailer-coming-this-thursday.html
2013-08-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Ny trailer i övermorgon!

Undrar vad det kommer handla om den här gången. Hoppas verkligen att de visar mer av de områden man inte sett, typ bergen, mindre samhällen och North Yanktown där snön är.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51272/grand-theft-auto-v-the-official-trailer-coming-this-thursday.html
Lite mer bil-gameplay vore ju något. R* ransonering av trailers är inte något att hänga i julgranen. Jag vill ser mer av bil- och flygplansfysiken.
Senast redigerad av Nigeralia 2013-08-27 kl. 20:23.
2013-08-27, 20:27
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ny trailer i övermorgon!
Jag hoppas dom chockar oss med något helt nytt som vi absolut inte väntat oss.
2013-08-27, 20:32
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Jag hoppas dom chockar oss med något helt nytt som vi absolut inte väntat oss.
Det blir en stor överraskning!

2013-08-27, 20:37
Medlem
Exuross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Lite mer bil-gameplay vore ju något. R* ransonering av trailers är inte något att hänga i julgranen. Jag vill ser mer av bil- och flygplansfysiken.

Jag hoppas att den reflekterar över storyn och ger oss en inblick i vad GTA V handlar om. GTA IV handlade ju om Nikos begäran att få hämd.
2013-08-27, 20:42
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Det blir en stor överraskning!

Most likely not.
2013-08-27, 20:45
Medlem
MortalDiseases avatar
Någon som hann ta del av den smaskiga informationen som läkte kring spelet? Var det något speciellt utöver Soundtrack etc?

Såg att det stod lite om det på aftonbladets nöjesblad.
2013-08-27, 20:53
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Most likely not.
Det blir väl det vanliga: lite klipp från cutscenes, lite snygga vyer av staden och lite skön musik. Tror inte på något speciellt.
2013-08-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enviision
Jo precis, hoppas att det börjar dyka upp någon slags logik bland polisen. Att hela tiden bara dra vapen och skjuta vid minsta lilla är fruktansvärt jobbigt. Speciellt när man gjort något lätt som att t.ex. råkat krocka i en polisbil så att en lampa gått sönder. Det är inte lägge att dra pistol i det läget utan snarare gå fram lite lugnt med handen på batongen för att försöka med att snacka lite först innan man tar till det dödliga våldet.

Ja, jag hoppas också att batongen är tillbaka i V, men även att polisen faktiskt arresterar andra i omgivningen som till exempel kört över någon eller liknande.
2013-08-27, 21:17
Medlem
Jag hoppas också på att nya trailern innehåller lite mer info om själva storyn, vad det i grund o botten kommer handla om. Lär ju vara något djupare än bara pengar i sig, även om det uppenbarligen kommer vara en stor del av storyn.
Jag vill inte ha så mycket mer info om platser och saker att göra osv. Dom kommer knappast kunna hypa spelet mer på den biten, iaf inte för mig.
Platser, saker att göra och grejer (fordon, vapen osv) finns det redan info om så de har överträffat alla förväntningar när första trailern kom ut.

Tror ni att GTA Online kommer bli som en virtuell värld med olika länder och många städer och kanske några hundra spelare på servrarna så småningom. Hur stort tror ni att GTA Online skulle kunna bli? Nu pratar vi storlek på kartan, antal städer, ev. antal länder osv.

Kommer nästa GTA (gissningsvis GTA VI) utspelas i en av städerna som (antagligen) kommer utvecklas i GTA Online eller blir det en helt ny stad som "läggs till" i GTA online, vad tror ni?

Självklart är det bara spekulationer det jag funderar om, skulle vara kul o veta hur ni andra funderar kring detta
2013-08-27, 21:37
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Kommer nästa GTA (gissningsvis GTA VI) utspelas i en av städerna som (antagligen) kommer utvecklas i GTA Online eller blir det en helt ny stad som "läggs till" i GTA online, vad tror ni?
Har dem nämnt något om att utveckla ny content i form av land till GTA Online?

I så fall finns det hur många möjligheter som helst. Personligen vill jag verkligen se ett Vice City i next-gen grafik. All neon på gatan vid stranden tillsammans med nån 80-talsdänga från nån klubb lär vara sjukt stämningsfullt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in