2013-08-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ang spelets storlek sägs det mkt att landsbyggden kommee att vara större än SA gta iv och red redemtion(?) tillsammans . Men hur stor kommer stadskärnan att vara? Eller kanske snarare stadskärnorna? Några spekulationer?

Los Santos ska enligt spekulationer vara ungefär lika stort som hela GTA IV. Utöver det har du ju troligen flera mindre städer samt landsbygd
2013-08-26, 12:17
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Har också funderat en del på detta, och tror definitivt att de kommer att ha med fusk i spelet. Brukar alltid köra en del underlättande fusk när jag löper amok utanför storyn.
Hoppas att det kommer att vara gamla hederliga knapptryckningskombinationer som utlöser fusken och inte via mobilen som i IV.
Det var riktigt frustrerande att bli träffad av en kula varje gång man skulle ta fram den där jäkla telefonen och navigera bland menyerna för att hitta rätt kod.
Absolut, man kände sig dock något nördig när man (utan papper) tryckte in - TRIANGEL, TRIANGEL, FYRKANT, CIRKEL, KRYSS, L1, L1, NER, UPP och poff så stod ett flygplan framför sig.

Nä men hoppas verkligen på fusk. Flygande bilar, få SWAT efter sig och kunna hoppa högt med BMX är ju klassiker!
2013-08-26, 12:27
Medlem
MrBraxs avatar
Tiderna med fusk är över, nu ska man betala för allt.
2013-08-26, 13:11
Medlem
NaZeRs avatar
Någon som vet hur stort spelet kommer vara i GB? om man ska ladda ner det eller köpa på skiva?
2013-08-26, 13:15
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZeR
Någon som vet hur stort spelet kommer vara i GB? om man ska ladda ner det eller köpa på skiva?
Har för mig att det ska ligga på 8GB men såg nyligen en printscreen från PSN där det stod 19GB så är lite oklart där.
2013-08-26, 13:15
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZeR
Jag tror den digitala versionen som man kunde ladda ner i förväg via PSN var på 19GB.
2013-08-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Har för mig att det ska ligga på 8GB men såg nyligen en printscreen från PSN där det stod 19GB så är lite oklart där.

Om man köper på PSN så är det en nerladdning på 19gb. (hela spelet)
Installation från skiva kräver 8gb. (endast en del av spelet)
2013-08-26, 14:23
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Ska köpa PS3 endast pga GTA V... Vilket minne bör jag välja? Kan inget om sådan teknologi. 12 gb flashminne? 500 gb hårddisk? Vad har det för betydelse för spelet?
Man behöver ju alltid installera spel på PS3, och 12GB räcker ju inte till nånting.
2013-08-26, 16:13
Medlem
Jag hoppas att fusket med odödlighet kommer tillbaka. Oerhört irriterande att behöva slänga upp mobilen flera gånger under en jakt och för att fuska till mer liv.

Men det som jag verkligen har mest förväntningar för är polisens AI. I Gta IV så sög denna, pistolen drogs direkt och gjorde du minsta lilla så flög första kulan iväg. Jag hoppas på fler fighter där polisen uppträder realistiskt och gärna springer efter en utan pistolen i handen. Tillbaka med batongerna och kanske eventuellt någon elpistol eller något. Så länge man inte gör något allvarligt brott så ska man inte få en pistol mot huvudet.

Jag hoppas också att staden lever mer och ifall man åker runt i slummen så kanske man råkar se någonting hända. T.ex. att några killar försöker springa ifrån polisen och att man ser siren ljus som blinkar i månskenet. Sen att ifall jag springer fram och försöker stoppa någon som flyr med hjälp av ett välriktat slag så ska jag belönas istället för att straffas och själv få alla poliser efter mig medans den jag försöker stoppa lugnt kan ta sig därifrån.

Förhandsbokade till PS3, någon som vill lira multiplayer om knappt en månad?
2013-08-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enviision
Jag hoppas att fusket med odödlighet kommer tillbaka. Oerhört irriterande att behöva slänga upp mobilen flera gånger under en jakt och för att fuska till mer liv.

Men det som jag verkligen har mest förväntningar för är polisens AI. I Gta IV så sög denna, pistolen drogs direkt och gjorde du minsta lilla så flög första kulan iväg. Jag hoppas på fler fighter där polisen uppträder realistiskt och gärna springer efter en utan pistolen i handen. Tillbaka med batongerna och kanske eventuellt någon elpistol eller något. Så länge man inte gör något allvarligt brott så ska man inte få en pistol mot huvudet.

Jag hoppas också att staden lever mer och ifall man åker runt i slummen så kanske man råkar se någonting hända. T.ex. att några killar försöker springa ifrån polisen och att man ser siren ljus som blinkar i månskenet. Sen att ifall jag springer fram och försöker stoppa någon som flyr med hjälp av ett välriktat slag så ska jag belönas istället för att straffas och själv få alla poliser efter mig medans den jag försöker stoppa lugnt kan ta sig därifrån.

Förhandsbokade till PS3, någon som vill lira multiplayer om knappt en månad?

Håller med om allt det där, fast det mest efterblivna polisen gjorde i IV var att skjuta på en när man redan var död... Sen skulle det vara skönt om man kunde gömma sig bakom en dörr eller liknande och att polisen då gav upp efter ett tag.
2013-08-26, 18:25
Moderator
Snuffelbutts avatar
Ska vi pröva igen? Återigen sitter vi med määängder av OT, folk som IGNORERAR modmeddelandet innan ni postar, så jävla svårt är det inte att ta två sekunder att läsa det. Samma med alla inlägg om hur man ska äta, sova, dricka för att orka spela hela första dagen. Det skiter vi i, i tråden diskuterar vi GTA V, inte hur du tänker äta.

Vi låser, ett par timmar. Som vanligt, mängder med PM om "Du är dum i huvudet öppna tråden nu" kommer bara resultera i att era vänner får våndas över en låst tråd ett par timmar extra. Vi har varit tydliga med att det är stenhård moderering i tråden och måste göra något för att försöka stävja den mängd av OT som skrivs varje dag.

Bättras det inte kanske tråden försvinner helt.

Tråd låst ett par timmar/dagar/veckor/månader/år.

//Mod
2013-08-27, 19:27
Moderator
Snuffelbutts avatar
Vi öppnar igen, ni har varit duktiga. Missköter ni tråden igen kommer den låsas, rensas, medlemmar kommer varnas och sen öppnas efter något dygn igen.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in