2013-08-23, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Eh... nej. Fast envisas man med att starta ny tråd när tråd redan finns eller ignorera ämnet så är det inte ovanligt att tråden slås ihop med redan existerande eller slängs i papperskorgen eller att inlägg raderas.

Många gånger undrar jag varför inte fler inlägg raderas. Får jag gissa så appliceras principen om att så länge inlägget tangerar ämnet så får det vara kvar.

En välmodererad tråd ger mer och blir bra mycket mer lättläst eftersom man slipper vada genom mängder av skräp.

Vad du tycker är skräp kan någon annan tycka är intressant, därför ska det modereras så lite som möjligt. Folk ska själva få bestämma vad de tycker är intressant och vad som är skräp, det ska inte du eller någon moderator göra...
Citera
2013-08-23, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Vad du tycker är skräp kan någon annan tycka är intressant, därför ska det modereras så lite som möjligt. Folk ska själva få bestämma vad de tycker är intressant och vad som är skräp, det ska inte du eller någon moderator göra...
Då får du starta en blogg, här vill vi inte ha din dynga.
Citera
2013-08-23, 06:26
Medlem
Haajibs avatar
Med 1/12 av Sveriges befolkning som är medlem och 1/8 som aktivt läser på forumet kan man inte ha massa avskum som sprider sin avföring till alla trådarna
Citera
2013-08-23, 06:43
Medlem
Det modereras för lite. Visst folk ska få skriva fritt men alltför mycket rent skitsnack och personangrepp etc etc skulle bara sänka nivån på diskussionerna och till vad nytta?
Citera
2013-08-23, 07:03
Medlem
Jag blev avstängd för 1.06 när jag frågade om en användera var Carl Bildts.
Citera
2013-08-23, 07:12
Medlem
Infogas avatar
Tycket det är irriterande att vissa som bara gör "troll-trådar" inte blir avstänga...
Citera
2013-08-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infoga
Tycket det är irriterande att vissa som bara gör "troll-trådar" inte blir avstänga...

Samma här och hela relationsforumet är ju ett enda stort trollfora.

Mods borde vara mer konsekventa. I vissa delforum är tydligen all OT ok medans i vissa är det nolltolerans. Admin borde skriva nån liten regel om i vilka delforum trams är ok och inte.
Citera
2013-08-23, 07:38
Medlem
stelapinnens avatar
Vi har samtliga medlemmar här på Flashback godkänt dessa regler som finns och att detta forum modereras! Så varför klaga, passar inte detta då är det bara gå till något annat forum på nätet.
Citera
2013-08-23, 07:44
Medlem
epost72s avatar
Överlag tycker jag att modereringen fungerar mycket bra här på FB så jag håller inte med TS.
Citat:
Ursprungligen postat av illuminati1337
Antingen ljuger du eller så pratar du om ett annat konto.
Länk
Du har blivit avstängd för 1.01 samt Ohörsamhet.
Du kanske fick en varning för 1.06 som sedan ledde till att det var dags för ohörsamhet?
Senast redigerad av epost72 2013-08-23 kl. 07:54.
Citera
2013-08-23, 08:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Man ska inte ljuga och speciellt inte när det är så lätt att slå hål på din lögn. Du fick en varning, vilket var helt korrekt agerat av oss.
Citera
2013-08-23, 09:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Någon som håller med?

På inget annat forum är moderatorerna lika kåta på att radera, slänga i papperskorgen, sammanfoga och fan vet allt. De gör det ofta bara för att.

Hänger du på många andra forum av samma storlek som tillhandahåller möjligheterna att diskutera sakfrågor med lika mycket spridning som har ett annat förhållningssätt till moderering??
Citera
2013-08-23, 09:04
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Regel 1.06 är en av de regler som det är minst tolerans på. Anledningen är enkel. Hela Flashback bygger på att man ska kunna vara anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av DellMannen
Mods borde vara mer konsekventa. I vissa delforum är tydligen all OT ok medans i vissa är det nolltolerans. Admin borde skriva nån liten regel om i vilka delforum trams är ok och inte.
Men det märker man efter ett tag. Det vore nästan omöjligt att skriva ner hur allt ska fungera överallt, eftersom detta är dynamiskt. Anledningen till att det nästan är nolltolerans i vissa forum är att folket där helt enkelt klarar av frihet under ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in