2013-08-17, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vill du gnälla i största allmänhet eller gäller det ett specifikt ärende? Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

Överlag sköter sig moderatorerna ganska bra med ett fåtal rötägg som undantag.
Vilka är undantagen/rötäggen?
Citera
2013-08-17, 03:13
Medlem
Dr.Jesuss avatar
Tycker att majoriteten av moderatorer sköter sig alldeles utmärkt.
Men visst det finns vissa lågpannor också tyvärr. .
Men dom som anstränger sig, och verkligen försöker vara rättvisa ska ha en eloge för tiden som som dom lägger ner på forumet.

Vad som är mer störande isf, är väl alla små fåniga troll ungar..
Senast redigerad av Dr.Jesus 2013-08-17 kl. 03:18.
Citera
2013-08-17, 03:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Passar inte diskussionen i den här tråden egentligen utmärkt in i Moderatorer vs. användare - samlingstråden?

Min personliga erfarenhet av moderatorerna är att de flesta sköter sin uppgift riktigt bra (Har ingen koll på hur alla moderatorerna är i de forum jag sällan/aldrig besöker.). De modererar ju trots allt så att vi andra kan få tillgång till ett forum som inte skevar helt ut i fullständigt kaos; något som tyvärr tar upp en hel del av deras egen forumtid...
Citera
2013-08-17, 07:58
Medlem
najass avatar
Trams och OT raderat
Varningar utdelade
Tråd sammanslagen med befintlig

/mod
Citera
2013-08-23, 00:51
Medlem
Jag gillar de få moderatorer som är sakliga, som kan ta lite skit och arga ord utan att hetsa upp sig (ja, jag anser att moderatorer bör vara betydligt bättre människor än genomsnittsanvändarna), och som framförallt sätter sunt förnuft och allmänt vett framför regelboken.

Tyvärr verkar dessa moderatorer vara väldigt få ... åtminstone på Flashback.
Citera
2013-08-23, 04:56
Medlem
dokoalseleds avatar
Flashback är övermodererat

Någon som håller med?

På inget annat forum är moderatorerna lika kåta på att radera, slänga i papperskorgen, sammanfoga och fan vet allt. De gör det ofta bara för att.
Citera
2013-08-23, 05:12
Medlem
vonejehorns avatar
Nä detta är helt fel. Åsiktsfrihet i all ära, men det skulle modereras mycket mer, Finns helt galna trådar där ngn med vett skulle säga stopp. Skulle föredra att trådarna granskas INNAN de släpps så jag slipper skämmas. Det kan t ex vara trådar med bara ett påstående eller en fråga utan att TS ger ngn mer intressant aspekt själv.
Citera
2013-08-23, 05:13
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Nä detta är helt fel. Åsiktsfrihet i all ära, men det skulle modereras mycket mer, Finns helt galna trådar där ngn med vett skulle säga stopp. Skulle föredra att trådarna granskas INNAN de släpps så jag slipper skämmas. Det kan t ex vara trådar med bara ett påstående eller en fråga utan att TS ger ngn mer intressant aspekt själv.
Det händer i sällsynta fall att det modereras för lite, men det är betydligt vanligare att det modereras för mycket.
Citera
2013-08-23, 05:23
Medlem
Per.G.Olas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Någon som håller med?

På inget annat forum är moderatorerna lika kåta på att radera, slänga i papperskorgen, sammanfoga och fan vet allt. De gör det ofta bara för att.

Eh... nej. Fast envisas man med att starta ny tråd när tråd redan finns eller ignorera ämnet så är det inte ovanligt att tråden slås ihop med redan existerande eller slängs i papperskorgen eller att inlägg raderas.

Många gånger undrar jag varför inte fler inlägg raderas. Får jag gissa så appliceras principen om att så länge inlägget tangerar ämnet så får det vara kvar.

En välmodererad tråd ger mer och blir bra mycket mer lättläst eftersom man slipper vada genom mängder av skräp.
Citera
2013-08-23, 05:38
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Det händer i sällsynta fall att det modereras för lite, men det är betydligt vanligare att det modereras för mycket.
nä det är helt tvärtom. Det moderas för lite, inte för mycket. På något sätt skulle man skärpa upp reglerna ordentligt mot inlägg som är dåligt underbyggda. Människor måste väl förstå att man inte kan starta en tråd och bara tycka rakt ut i luften utan att ha något att tillföra!
Citera
2013-08-23, 05:39
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Eh... nej. Fast envisas man med att starta ny tråd när tråd redan finns eller ignorera ämnet så är det inte ovanligt att tråden slås ihop med redan existerande eller slängs i papperskorgen eller att inlägg raderas.

Många gånger undrar jag varför inte fler inlägg raderas. Får jag gissa så appliceras principen om att så länge inlägget tangerar ämnet så får det vara kvar.

En välmodererad tråd ger mer och blir bra mycket mer lättläst eftersom man slipper vada genom mängder av skräp.
ja jag håller helt med
Citera
2013-08-23, 05:43
Bannlyst
Citat:
Någon som håller med?

Nej, jag håller absolut inte med.
Jag tycker att både den här och dom andra tio tusen identiska trådarna, borde slås ihop till en tråd och att varningar ska utdelas varenda gång någon idiot startar en ny.
Men tyvärr är även moderaterna bara människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in