2013-08-02, 23:04
Medlem
lendrygghs avatar
Verkställde en hemdunkning av Världen som vilja och föreställning, samt Brand och Kejser og Galilæer (samma volym).
Citera
2013-08-10, 17:24
Medlem
Den senaste tiden har jag köpt en del böcker,då jag haft vägarna förbi rikets nedre delar.Det som jag dock är mest nöjd med är Georg Brandes "Cajus Julius Caesar" i två maffiga halvfranska band för ynka 100:-.Sprang även på Dostojevskis "Spelaren" och "Den evige äkta mannen" i ett halvfranskt band(!) i Natur & Kulturs klassikerserie från 1961.Av Dostojevski har jag bara läst en novell,och jag har aldrig läst något av Brandes,så det kan bli intressant!
Citera
2013-08-11, 15:38
Medlem
lendrygghs avatar
Kom på Erikshjälpen över två trivsamma böcker för en rimlig kostnad. Den ena var Dorés Bibel (Torgny Lindgren) för femton mynt. Gillade Pölsan ordentligt och på baksidan stod det att den ingick i en triptyk. Den andra, Mannen som dog som en lax (Mikael Niemi) kostade tio, som jag fått innerligt rekommenderad av en läsvan morbror.
Citera
2013-08-11, 15:46
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag köpte Albert Engströms Bästa på en loppis för en femma. Utgavs 1952.
Innehåller småberättelser och teckningar. Helt jävla fantastisk.
Har en diger radda volymer av honom, alla vackert bundna och illustrerade. Nöjsam läsning. Berättelsen om ofärden i lushamn (luskungen) är en av mina favoriter; märklig och oroande: http://runeberg.org/engstrom/luskungen.html
Citera
2013-08-11, 16:54
Medlem
skrudiss avatar
Senaste boken jag köpte var nog ett signerat ex. av Invention of Solitude av Paul Auster. Jag är aningen mallig över att ha en bok som han vidrört, även om det råkar stå ett annat (kvinno)namn i den.

Alternativt var det Malcolm X-biografin som jag köpte senast. Har i allmänhet ägnat en del intresse åt politisk litteratur, som tyvärr för tillfället mest fungerar som "bra" utfyllnad i bokhyllan än som läsning. Har dock så mycket att läsa inom studierna att den allmänna läslusten sällan infinner sig.
Citera
2013-08-11, 18:00
Medlem
LeChamps avatar
Beställde hem "Walden" såhär på söndagseftermiddagen. Fanns så otroligt många referenser till den i senaste boken jag läste (Fahrenheit 451) och även i filmen "Into the wild" som jag tycker är rätt schyst.

Beställde den tillsammans med "En man som heter Ove"
(Ville ju se varför den är så populär) och "Processen", en klassiker som jag ännu inte har läst ordentligt.
Citera
2013-08-11, 18:30
Medlem
hela tillgängliga serien av "en saga om is och eld"
George RR Martin.

500 sidor in i första boken, helt såld och först nu fattar jag att tv serien Game of thrones bygger på böckerna, Har inte sett serien men ska göra det när jag läst klart dom
Citera
2013-08-12, 09:06
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swallat
hela tillgängliga serien av "en saga om is och eld"
George RR Martin.

500 sidor in i första boken, helt såld och först nu fattar jag att tv serien Game of thrones bygger på böckerna, Har inte sett serien men ska göra det när jag läst klart dom

Har läst den första boken. Jag tycker att de verkar helt OK. Var köpte du dessa och till vilket pris?
Citera
2013-08-13, 09:08
Medlem
Kracht, Christian - 1979 (På nytt. Gav bort mitt förra exemplar som födelsedagspresent)

Jünger, Ernst - Kriegstagebuch 1914-1918

George, Stefan - Gedichte

Adorno, Theodor W. - Traumprotokolle
Citera
2013-08-13, 13:29
Medlem
Dr.Strangeloves avatar
Brukar vanligtvis inte här delge mina bokinköp, men för ett par dagar sedan gjorde jag ett gigantiskt fynd och kan därför inte låta bli att skrävla lite.

Kom över Attars Vännernas minne del 1 och 2 i Hermelins översättning som legat lagrade i nyskick sedan tryckningen, ouppsprättade, för en löjligt liten summa.
Citera
2013-08-13, 13:29
Medlem
Biografin om Lars Hillersberg, två böcker av Erik Wijk (Bunta ihop dom och Allt vi här drömma om) och Crister Enanders "Den radikala jukeboxen".
Citera
2013-08-14, 17:54
Medlem
Snirks avatar
Ja det var facklitteratur till jobbet. Inte direkt spännande.
Innan dess var det nog Jo Nesbos Polis.
Ruskigt bra bok förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in