2013-08-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmdonuts
Älskar det faktum att du själv är persisktalande (kurd/afghan?) som har gjort et fb-konto enbart för att tracka ner iranier, araber osv.
Källa:
https://www.flashback.org/t1529819

Citat:
Ursprungligen postat av philhermouth
Jag ser iranier ofta med kristna symboler på kroppen (halsband, tatueringar) och undrar av ren nyfikenhet varför ni är kristna. Ni är väl muslimer från början, eller? Läste en tjejs blogg för ett tag sedan där hon skrev att hon var kristen "i smyg". Hennes mamma visste inte om det. Varför blir ni inte ateister, buddhister eller judar istället? Hatar ni ert land så mycket att ni vill byta indentitet helt och hållet för att bli så "svenska" som möjligt?

Ni verkar inte vilja se ut som iranier gör heller. Ni är ju kända för att operera era näsor och byta namn till t.ex Alexander. Jag satt och väntade på bussen, då jag råkar höra en liten konversation mellan en iranier och en kvinna, båda två mellan 22 - 30 år gamla, som löd:

Man: Vilket land tror du att jag kommer från?
Kvinna: Hmm... Vet inte... Svårt att säga...
Man: Jag är pers.
Kvinna: Ja, du ser ut som en sån!
Man: Nää... det gör jag väl inte?

Hatar ni ert utséende, identidet och kulturella arv så mycket att ni är beredda att göra vad som helst för att inte bli betraktade som Iranier i människors ögon?

1. Tror inte iranier (eller perser som du kallar det) lider av identitetskris, utan dem är bara lite fixerade av deras utseende. Varför? De är påverkade av samhället här, hade en klasskamrat som var iranier vars näsa var större än medelmåttet vilket folk påpekade. Jämför tillexempel det med en tjockis som springer, då brukar folk skratta. Klart att man känner sig missnöjd med sitt utseende eller kropp och rättar till det då. Kompisen opererade näsan, precis som tjockisen gjorde en magsäcksoperation. Såvitt jag vet är skönhetsoperationer ganska vanligt i hela världen, inte sant? Så de lever till och med svenskar och i stort sett hela världen i förnekandes?

Den snubben på bussen som inte ville se ut som iranier, kanske levde i ett svenskt område och ville inte se annorlunda ut än de andra.

2. Att bli ateist eller kristen som iranier är mycket vanligt. Flera kompisar/bekanta (iranier) är ateister och vissa till och med kristna (konverterat). (Ps. många "iranier"' Har förfäder från Armenien och brukar då oftast vara kristna. )Det beror nog på att de inte vill tro på något som de har blivit "tvingade" att tro på. Om dem var troende muslimer skulle de nog ha stannat kvar hemma i öst.

3. Varför byter dem namn? Antagligen för att de inte vill bli diskriminerade. Har hört att iranier samt andra invandrargrupper blir nekade till jobb p.g.a deras namn. Att heta nasrollah gharichi gharengone makoroni, kanske inte är så bra, dessutom är det svårt att uttala jämfört med Felix Bergström.

Alltså förnekar de inte sig själva. Som svensk vet jag en massa släktingar och vänner (svenskar) som byter namn, religion och utseende, men dem förnekar inte sig själva och det tror jag inte att iranier heller gör då de flesta, trots alla förändringar, är ganska stolta över sitt land.
Citera
2013-08-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jag väntar fortfarande på konspirationsteoriet om vad man har kokat ihop angående Musavis systerson (är mycket nyfiken) och för dem som inte vet det så är Musavi en nära släkting till Khamenei så skitsnack om Usa-agent och liknande är ju bara patetisk. Att "vissa" är beredda att sälja sin egen mor om denne var ett hot mot den makt man har snott till sig på ett eller annat sätt har vi förstått hittils.

Ja ja.. du menar att mina gelikar har dödat honom för att hindra ett "hot".

Ok, kan du berätta för våra läsare om hur den här människan, som ingen ens visste om, har likviderats?
Citera
2013-08-06, 18:14
Medlem
Citat:
Vem har sagt någonting om att springa runt på stan naken? Känner ingen som propagerar för att springa runt på stan naken MEN när något blir förbjudet så blir det lockande därav vissa iraniers extrema beteende så fort flyget anländer i t.ex. Antalya. Det är ren fakta. Med andra ord, regimen i Iran gräver bara sina egna gravar för folk gör allt för att säga emot och visa att ingen kan bestämma åt dem vad dem ska bära eller säga.
I föreningen jag tillhör försöker jag så gott jag kan prata ungdomar till rätta och avvisa dem som vill konvertera enbart som ett protest mot regimen eller för att visa sitt hat gentemot den Islam som praktiseras av mullorna i Iran. Det är många som gör det vilket är synd och inga jag egentligen vill ska tillhöra föreningen. Att släta över sitt hat genom att konvertera till en annan religion är inte rätt men samtidigt så har jag börjat ha förståelse för det med åren och samtalen jag har haft med många iranska "muslimer".

Konvertera.. Oj vilket hot! Tvärtom, jag vill att människor gör ett försök och lär känna religioner.
Men du, tips; bevisa att han har existerat först sen kan du komma längre.
Även om jag tror på att han existerat.
Citera
2013-08-06, 18:29
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja ja.. du menar att mina gelikar har dödat honom för att hindra ett "hot".
Ok, kan du berätta för våra läsare om hur den här människan, som ingen ens visste om, har likviderats?

Det var du som menade att andra har ett finger med i spelet och gjorde mig nyfiken. Vad jag tror är enbart det jag har läst om fallet. Har inga egna åsikter.
Citera
2013-08-06, 18:35
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Konvertera.. Oj vilket hot! Tvärtom, jag vill att människor gör ett försök och lär känna religioner.
Men du, tips; bevisa att han har existerat först sen kan du komma längre.
Även om jag tror på att han existerat.

Tydligen känns det som ett hot. Såg du youtubeklippet jag la in för nåt inlägg sedan?
Ja, jag tycker också att fler borde ta sig tid och lära känna fler religioner än det man har läst om i skolböckerna eller växt upp med MEN jag vill inte att folk ska konvertera pågrund av hat eller använder konverteringen som en slags protest gentemot regimen. Vill någon konvertera och tillhöra församlingen av egen fri vilja och efter att verkligen ha studerat så är personen mer än välkommen.
Jag har inget behov av att få ditt bekräftelse angående min tro/religion. Är trygg i mig själv och "mått", ***mätartävlingar intresserar mig inte ett dugg.
Citera
2013-08-06, 20:15
Medlem
Citat:
Det var du som menade att andra har ett finger med i spelet och gjorde mig nyfiken. Vad jag tror är enbart det jag har läst om fallet. Har inga egna åsikter.

Det klart du har åsikter! Vad det framgår i ditt inlägg så likviderades människan under "speciella" förhållanden. Du "riktar" alla misstankarna mot IRI och då påstår du att du bara har läst en del saker.

Hur dödades människan? Var och när?
Citera
2013-08-06, 20:28
Medlem
Citat:
Tydligen känns det som ett hot. Såg du youtubeklippet jag la in för nåt inlägg sedan?
Ja, jag tycker också att fler borde ta sig tid och lära känna fler religioner än det man har läst om i skolböckerna eller växt upp med MEN jag vill inte att folk ska konvertera pågrund av hat eller använder konverteringen som en slags protest gentemot regimen. Vill någon konvertera och tillhöra församlingen av egen fri vilja och efter att verkligen ha studerat så är personen mer än välkommen.
Jag har inget behov av att få ditt bekräftelse angående min tro/religion. Är trygg i mig själv och "mått", ***mätartävlingar intresserar mig inte ett dugg.

Nej få alla att konvertera..
Klippet du länkade till hör till kategorin underhållning än seriösa diskussioner.

Kan inte du bjuda hit Mobed så kanske FBare också konverterar. Tänk vilken bra församling det kan bli.
Citera
2013-08-06, 20:50
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Klippet du länkade till hör till kategorin underhållning än seriösa diskussioner.

Sluta tramsa, Haj Shaykh Mehdi Daneshmand är känd i Iran och han verkar rätt orolig i klippet jag la upp.

Citat:
Nej få alla att konvertera..
Kan inte du bjuda hit Mobed så kanske FBare också konverterar. Tänk vilken bra församling det kan bli.

Det är upp till var och en. Missionering är inte tillåtet.
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-06 kl. 20:52.
Citera
2013-08-06, 21:44
Medlem
Citat:
Sluta tramsa, Haj Shaykh Mehdi Daneshmand är känd i Iran och han verkar rätt orolig i klippet jag la upp.

Det är upp till var och en. Missionering är inte tillåtet.

Jag förstår inte vad du menar med att han är känd.
Kändisar behöver inte vara auktoriteter inom ett visst område. Underhållning, läs igen!
Du har valt honom och en del av hans tal för att på så vis rättfärdiga din kritik.

Inte tillåtet? Är det tillåtet att konvertera till zoroastrianism?
Jag vill också påpeka att du inte underrättade tråden om den där likvideringen.
Citera
2013-08-06, 21:50
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med att han är känd.
Kändisar behöver inte vara auktoriteter inom ett visst område. Underhållning, läs igen!
Du har valt honom och en del av hans tal för att på så vis rättfärdiga din kritik.

Jag vill också påpeka att du inte underrättade tråden om den där likvideringen.

Äh, det är bara att googla på hans namn för att se vem han är.

Det var du som skulle lägga fram ditt konspirationsteori för flera inlägg sedan.

https://www.flashback.org/sp44575638

https://www.flashback.org/sp44575720
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-06 kl. 21:55.
Citera
2013-08-07, 01:43
Medlem
Citat:
Äh, det är bara att googla på hans namn för att se vem han är.

Det var du som skulle lägga fram ditt konspirationsteori för flera inlägg sedan.

https://www.flashback.org/sp44575720

Daneshmand..ja, vem är han? Skriv ..upplys oss.. Det var inget svar på mitt inlägg. Det var du som tog upp fallet med Mousavi och gänget, eller hur?
Nej, inlägget av mig som du länkar till är fakta. Jag har hävdat att USA spenderar pengar på ett regimbyte i Iran.
Är detta en konspirationsteori?

Citat:
Ja så uppfattar du saken.. Men i verkligheten finns det pengar som spenderas på regimbyte. Om X vill skapa missnöje så vet också X vad denne ska göra.

Du som diskuterar mord, en fråga, hur väl känner du till saken? Kandet inte vara så att andrautför uppdragen för att skapa missnöje

Jag menar att liknande undanflykter och bortförklaringar hör till exiliraniers vardag. Att föreställa sig IRGC agenter som dödar människor som tänker annorlunda, ja det är något du/ni måste bevisa.
Visst kan du köra med det där i 2 år men aldrig 34år..

Så låt oss veta nu.. var och hur dödades han?
Citera
2013-08-07, 02:17
Bannlyst
Citat:
Daneshmand..ja, vem är han? Skriv ..upplys oss.. Det var inget svar på mitt inlägg. Det var du som tog upp fallet med Mousavi och gänget, eller hur?
Nej, inlägget av mig som du länkar till är fakta. Jag har hävdat att USA spenderar pengar på ett regimbyte i Iran.
Är detta en konspirationsteori?

Jag menar att liknande undanflykter och bortförklaringar hör till exiliraniers vardag. Att föreställa sig IRGC agenter som dödar människor som tänker annorlunda, ja det är något du/ni måste bevisa.
Visst kan du köra med det där i 2 år men aldrig 34år..

Så låt oss veta nu.. var och hur dödades han?

Nej du behöver inte bli arg
Du kommer aldrig få svar om de du frågar om på bra sätt från folk här på forumet.

En annan sak till, Jag har skickat PM och hoppas att du svarar på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in