2013-08-06, 18:34
Medlem
Pratade med syo på KTH, hon sade åt mig att ha is i magen och att det inte borde vara några problem med ett så lågt reservnunmer, nr 2 i hp och nr 2 i BII, inget garanterat men gav mig lite hopp iaf
Citera
2013-08-06, 19:45
Medlem
utan.att.stannas avatar
Står alltså 3 reserv nu på psykologprogramet. Så om man kommer in efter det får man då ett samtal efter skolstart eller hur brukar det se ut?
Citera
2013-08-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Vad spelar det för roll om lärosätet tillämpar överintag eller inte? Hade överintag inte tillämpats hade du legat ännu lägre bak i reservkön, så det hade inte varit någon skillnad.

Överintag är bra, då alla som antas får reda på det tidigt och får god tid på sig att ordna boende, flytt, uppsägning osv.

Det är sant. Känns som om att det kunde varit lite tydligare med det. Som 6e reserv kände jag att det var ganska troligt att jag skulle komma in. Jag är väl dock mest bitter nu och vill väl bara gnälla på något.. Segt när man får otur i lottot. :/
Citera
2013-08-06, 19:50
Medlem
Efter att ha stått som reserv kom jag in på BTH, Tekniskt basår.. nu gäller det att fixa lägenhet och flytta 33mil yeeaaaah, blir intressant att se vad livet erbjuder härnäst
Citera
2013-08-06, 20:13
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
Så uppropet för den jag är antagen till är den 20e augusti, sen den andra som jag är reserv på är uppropet den 26e. Då kan jag alltså köra och gå till den jag är antagen till och registrera mig osv osv, sen om jag skulle komma in på den andra kan jag bara hoppa över?
Japp, de kommer antagligen att ringa dig så fort någon hoppar av och det är din tur.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazermoo
Tja!
Är reserv 28 resp 32 på en utbildning på södertörn, varav 25 antas i den ena urvalsgruppen och 15 i den andra.
Är chansen obefintlig att man kommer in eller?
Tyvärr ja, om alla som är antagna hoppar av så måste även alla de som antas efter det hoppa av för att du ska få komma in. Det kommer inte hända.

Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Pratade med syo på KTH, hon sade åt mig att ha is i magen och att det inte borde vara några problem med ett så lågt reservnunmer, nr 2 i hp och nr 2 i BII, inget garanterat men gav mig lite hopp iaf
Lite beroende på hur stort programmet är men reservnummer 2 brukar vara mer eller mindre garanti. Särskilt om det är 100+ antagna.
Citera
2013-08-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Japp, de kommer antagligen att ringa dig så fort någon hoppar av och det är din tur.

Tyvärr ja, om alla som är antagna hoppar av så måste även alla de som antas efter det hoppa av för att du ska få komma in. Det kommer inte hända.

Lite beroende på hur stort programmet är men reservnummer 2 brukar vara mer eller mindre garanti. Särskilt om det är 100+ antagna.

Då får vi hoppas på det compadre :=), jag var ju så sjukt taggad av att äntligen göra det jag ville efter att ha fått ordning på mitt brokiga liv.
Citera
2013-08-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Bara jag som lämnar in sen anmälan och fortfarande inte fått något besked?

Som det står så behandlas sena anmälningar i mån av tid och plats på programmet.
Citera
2013-08-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Helvete, reserv 30 (SA)........? kört för mig eller?

Helt kört förmodligen. Finns det reserver kvar i de andra urvalsgrupperna?
Citera
2013-08-06, 21:48
Medlem
Jag har en fråga bara; Är det någon som varit med om att Högskolan/Universitetet har gjort undantag för behörighet?

Jag har Kemi, Fysik, Biologi (som inte krävs) men saknar Matte C, och ser att det jag vill komma in på är öppen för sen anmälan. Läste att de kan göra undantag, men undrar om det faktiskt har hänt någon gång?
Citera
2013-08-06, 23:47
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floteis
Jag har en fråga bara; Är det någon som varit med om att Högskolan/Universitetet har gjort undantag för behörighet?

Jag har Kemi, Fysik, Biologi (som inte krävs) men saknar Matte C, och ser att det jag vill komma in på är öppen för sen anmälan. Läste att de kan göra undantag, men undrar om det faktiskt har hänt någon gång?
Ett gott råd i detta fall är att höra med institutionen du önskar söka till, svaret från just institutionen kommer att vara många gånger bättre än ett svar från FB.
Citera
2013-08-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Ett gott råd i detta fall är att höra med institutionen du önskar söka till, svaret från just institutionen kommer att vara många gånger bättre än ett svar från FB.

Självklart ska jag göra det! Tänkte bara om någon hade erfarenheter av det
Citera
2013-08-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aamsetrok
Efter att ha stått som reserv kom jag in på BTH, Tekniskt basår.. nu gäller det att fixa lägenhet och flytta 33mil yeeaaaah, blir intressant att se vad livet erbjuder härnäst
Haha, grattis. Precis avklarat det Var en av väldigt få som plockade alla 60 poängen... haha efter 2 månader hade säkert 20-30% av personerna hoppat av.. i slutet var vi kanske 30-38 pers kvar av 70~ varav typ 10-14 hade alla poängen.

Bra skola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in