2015-07-09, 10:23
Medlem
Nu är man allt stressad. Har helt accepterat att jag inte kommer in i Uppsala, så det blir att ta farväl till långtidsflirten och åka till Linköping (om jag nu kommer in där )

Lycka till alla sökande idag! Se till att fira rejält sen.
Citera
2015-07-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elastiskt
Hjälper inte att sitta på ett jobb man verkligen inte tycker om och veta att nu får det bära eller brista..

Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Samma här. Härlig ångest jag känner nu!

HAHA. Sitter också på jobbet undanskymd och håller alla fingrar att man slipper in
Citera
2015-07-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Medan du väntar kan du ju skriva ihop ett program som hanterar urvalet på ett rättvist sätt för det stora antalet ansökningar. Sen slipper du skriva "Oförstående".

Det tar varken speciellt lång tid att skriva ett program som fixar antagningen eller att låta det programmet köra (max 20 minuter skulle jag säga av egen erfarenhet med en normal dator).

Det måste finnas andra mänskliga anledningar till att man väljer just eftermiddagen att publicera beskeden.
Citera
2015-07-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle110
Det tar varken speciellt lång tid att skriva ett program som fixar antagningen eller att låta det programmet köra (max 20 minuter skulle jag säga av egen erfarenhet med en normal dator).

Det måste finnas andra mänskliga anledningar till att man väljer just eftermiddagen att publicera beskeden.

Måhända beror det på att de flesta är utanför hemmet vid den tiden och att trycket på servern således späds ut NÅGOT mer, men det är bara en gissning.
Citera
2015-07-09, 11:02
Medlem
Om det intresserar någon har mitt svar kommit upp redan.
Citera
2015-07-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle110

Ja, de borde nog ha kunnat publicera det i morse, men de kanske vill köra en allra sista koll först. Vet inte, det får någon som jobbar på UHR svara på.

Däremot tror jag du underskattar komplexiteten i antagningsalgoritmen ganska rejält om du tror att det går snabbt att skriva det. Tänk på att för varje person som antas till ett program så påverkas alla andra program som den personen också har sökt till. Dessutom behöver det krävas en del manuell påläggning av vissa specialfall.
Citera
2015-07-09, 11:06
Medlem
hej, har reservplats 1 i hp-urvalsgruppen, hur stor är chansen att någon hoppar av?
Citera
2015-07-09, 11:09
Medlem
Ja minsann, nu finns listorna klara. Men statistiken har inte lagts upp än verkar det som?
Citera
2015-07-09, 11:13
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyCarroll
hej, har reservplats 1 i hp-urvalsgruppen, hur stor är chansen att någon hoppar av?
87,76%, ungefär.
Citera
2015-07-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyCarroll

Förmodligen kommer du komma in till urval 2 om det inte är HHS eller något sånt med väldigt få HP-platser...
Citera
2015-07-09, 11:17
Medlem
Aw yissss, kom in på Chalmers!
Citera
2015-07-09, 11:20
Medlem
Jag kom in på mitt första val där jag hade mindre i HP än förra årets HP intag. Redig skräll då jag var rätt säker på att min enda chans var i andra urvalet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in