2013-08-07, 11:33
Medlem
Behöver svar snabbt!

Blev antagen till 27,5hp och skulle därför vilja göra en sen anmälan på en 7,5hp kurs så jag får ihop 30hp.
Visst blir inte mina kurser som jag blivit antagen till påverkade av en sen anmälan?
Citera
2013-08-07, 11:38
Medlem
Har sökt till Affärsjuridik med europainriktning på Linköpings Universitet

Min reservplats i HP-kvoten:

Din reservplats i den här gruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 6

Min reservplats i kompletteringsgurppen:

Din reservplats i den här gruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen: 2

Vad tror ni om mina chanser?
Var nr 1 i HP-kvoten efter första urvalet om det hjälper er att bedöma.
Citera
2013-08-07, 12:41
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Behöver svar snabbt!

Blev antagen till 27,5hp och skulle därför vilja göra en sen anmälan på en 7,5hp kurs så jag får ihop 30hp.
Visst blir inte mina kurser som jag blivit antagen till påverkade av en sen anmälan?

Det stämmer.
Citera
2013-08-07, 12:45
Medlem
2334s avatar
Passade på min plats på HHS. Grattis till någon av reserverna!
Citera
2013-08-07, 18:58
Medlem
Babaganoshs avatar
Hur funkar det?

Efter andra urvalet har jag kommit in på mitt andra val och står som reserv nr 2 på mitt första.
Båda är på samma institution och snarlika program, även om jag är dubbelt så sugen på mitt första val.

Kan jag gå på uppropet till den jag kommit in på och ändå ha chans att dom ringer mig dag 1 från mitt förstahandsval så jag kan hoppa över till den klassen?
Citera
2013-08-07, 19:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaganosh
Hur funkar det?

Efter andra urvalet har jag kommit in på mitt andra val och står som reserv nr 2 på mitt första.
Båda är på samma institution och snarlika program, även om jag är dubbelt så sugen på mitt första val.

Kan jag gå på uppropet till den jag kommit in på och ändå ha chans att dom ringer mig dag 1 från mitt förstahandsval så jag kan hoppa över till den klassen?
Hur vore det om du läser i tråden och på antagning.se? Det står tämligen tydligt på båda ställena vad som gäller...
Citera
2013-08-08, 13:22
Medlem
Är det så att utbildningarna ännu är öppna för ansökan? För jag ska plugga på Linnéuniversitetet och satt bara och slökolla på lite andra utbildningar, en del har öppet för sen anmälan?
Citera
2013-08-08, 14:58
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Är det så att utbildningarna ännu är öppna för ansökan? För jag ska plugga på Linnéuniversitetet och satt bara och slökolla på lite andra utbildningar, en del har öppet för sen anmälan?
Öppet för SA = öppet för SA. Inget mer med det. Om du kommer in är däremot en annan fråga...
Citera
2013-08-08, 16:28
Medlem
Fick ett mail idag från SH, där det står att jag är kallad på upprop:

"Du är antagen* eller reserv* till xx programmet 180hp, Höstterminen 2013
*Se ditt antagningsbesked vad som gäller för dig

Välkommen på upprop

Uppropet är obligatoriskt, deltar du inte i uppropet förlorar du din plats.
Kan du inte själv delta i uppropet kan du skicka ett ombud som tackar ja till din eventuella plats."

På antagning.se står det fortfarande att jag är reserv. Betyder detta att jag har fått en plats nu?
Citera
2013-08-08, 16:31
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermoo
Fick ett mail idag från SH, där det står att jag är kallad på upprop:

"Du är antagen* eller reserv* till xx programmet 180hp, Höstterminen 2013
*Se ditt antagningsbesked vad som gäller för dig

Välkommen på upprop

Uppropet är obligatoriskt, deltar du inte i uppropet förlorar du din plats.
Kan du inte själv delta i uppropet kan du skicka ett ombud som tackar ja till din eventuella plats."

På antagning.se står det fortfarande att jag är reserv. Betyder detta att jag har fått en plats nu?
Det står att "[d]u är antagen * eller reserv* till[...]" utbildningen. Säger ditt antagningsbesked att du är reserv så är du reserv, vad i texten är det som är svårt att förstå?
Citera
2013-08-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Det står att "[d]u är antagen * eller reserv* till[...]" utbildningen. Säger ditt antagningsbesked att du är reserv så är du reserv, vad i texten är det som är svårt att förstå?

Jo, precis. Men jag antar att de endast skickar kallelse till upprop ifall man kommit in?
Det var det killen på studentservice sa iaf, vilket är anledningen till min förvirring.
Citera
2013-08-08, 16:38
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermoo
Jo, precis. Men jag antar att de endast skickar kallelse till upprop ifall man kommit in?
Det är därför jag är förvirrad.
Läs kallelsen så kanske du förstår. Den går ut till alla som är antagna, samt till alla reserver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in