2013-08-01, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Folk bakom en som inte håller avstånd, helt sjukt. Det är allt för ofta som personen bakom ligger så nära att dom inte har en blekaste chans att ens reagera om jag ställer mig på bromsen. Om det inte finns omkörningsmöjlighet brukar jag sakta ner till strax under hastighetsgränsen, kan bara tänka mig hur irriterande det måste vara.

Blir du arg av detta? Håll rimligt avstånd i fortsättningen.

Håller med dig till fullo. Det är irriterande och framförallt trafikfarligt.
Trodde det bara var hundar som gillade att nosa andra i röven. Men det torde vara så att vissa hundar fått körkort på något underligt vis, troligen har de väl utfört exemplariskt rövslickande vid uppkörningen.
Citera
2013-08-01, 06:06
Medlem
redbullcolas avatar
Polisen
Citera
2013-08-01, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Polisen

Det mest irriterande i trafiken är folk som anser att polisen är ett irritationsmoment...
Citera
2013-08-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Det mest irriterande i trafiken är folk som anser att polisen är ett irritationsmoment...

Nailed it
Citera
2013-08-01, 14:49
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nej, jag blir sällan irriterad i trafiken. Dom gånger jag blir det handlar det om trafikanter som bryter mot allehanda regler.

Nej, det står inte på några skyltar vad som gäller. Däremot står det på skyltarna vad som är högsta hastigheten på sträckan.

Du behöver uppdatera dina kunskaper i trafiklagstiftningen.
Trafikförordningen
3 kap.
16 § En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet
låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt
hindra andra förares körning.
Citera
2013-08-01, 15:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Trafikförordningen
3 kap.
Vad är "överdrivet låg hastighet" då? 10-15 km/h under maxhastighet kan knappast kallas "överdrivet låg"
Citera
2013-08-01, 16:25
Medlem
JustZlatans avatar
Det mest irriterande är att 90% av alla bilister stressar. Idag fick jag en stor grön lastbil bakom mig och idioten stod på tutan för att jag inte stressade lika mycket som han gjorde. Då vevade jag ner rutan och sträckte ut armen och gav honom det välkände fingret. Samtidigt skrek jag Fuck You! Ditt jävla svin! Ditt Jävla Svin! Fuck You! Sen sträckte jag ut armen några gånger till. Förhoppningsvis lärde han sig tills nästa gång att ge fan i att stå på tutan bara för att han har bråttom. Nu vet jag inte om det var en han eller hon i lastbilen. Det kan lika gärna ha varit en tjej för de kör lika stressat, om inte mer stressat än killar.

Att man inte ska kunna köra bil utan att få bilister som stressar bakom sig! Det är helt otroligt! Hur orkar folk köra så hela tiden?
Citera
2013-08-01, 17:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Trafikförordningen
3 kap.

Det är fint att du har hittat till trafikförordningen.

Men vad skall vi diskutera?
Citera
2013-08-01, 17:25
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är "överdrivet låg hastighet" då? 10-15 km/h under maxhastighet kan knappast kallas "överdrivet låg"
Det är när man kör på en väg(där det är svårt att köra om) och man kör under hastighetsbegränsning så pass att det börjar bildas en större kö, då ska man:
A - Svänga av och låta de passera
B - Öka farten
C - ta emot svordomar och en bot(5-800kr?)

Finns ingen minimumgräns med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det är fint att du har hittat till trafikförordningen.

Men vad skall vi diskutera?
Skratta åt ditt inlägg som blev ett misslyckande.
Citera
2013-08-01, 17:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Det är när man kör på en väg(där det är svårt att köra om) och man kör under hastighetsbegränsning så pass att det börjar bildas en större kö, då ska man:
A - Svänga av och låta de passera
B - Öka farten
C - ta emot svordomar och en bot(5-800kr?)

Finns ingen minimumgräns med andra ord..

Om det bildas kö bakom bilen är det inte dennes fel att bilarna bakom inte kan hålla 3 sekunders avstånd. Jag som kör i 70 på en 70-väg med enbart 1 fil, till exempel Rotebroleden, bildas det alltid kö bakom mig. Problemet är inte mitt, utan problemet ligger på alla andra bilister bakom mig som inte kan hålla avståndet till varandra. Jag vägrar att öka farten och bryta mot lagen bara för att det finns så många idioter på vägarna.
Citera
2013-08-01, 18:24
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om det bildas kö bakom bilen är det inte dennes fel att bilarna bakom inte kan hålla 3 sekunders avstånd. Jag som kör i 70 på en 70-väg med enbart 1 fil, till exempel Rotebroleden, bildas det alltid kö bakom mig. Problemet är inte mitt, utan problemet ligger på alla andra bilister bakom mig som inte kan hålla avståndet till varandra. Jag vägrar att öka farten och bryta mot lagen bara för att det finns så många idioter på vägarna.
Du ska inte bryta lagen. Jag förklarade bara vad som anses vara för låg fart om man inte kör i 70 på en 70väg. Avståndet har väl inte med detta att göra, ta en traktor till exemplet. Då låter man det bildas en liten kö för att sedan svänga åt sidan så den försvinner osv. Åker den inte sidan hindrar han tillslut trafiken med kilometerlång kö även om alla håller avståndet.

Ursäkta, jag lägger ner detta förklarar som en åsna..
Senast redigerad av zorb89 2013-08-01 kl. 18:27.
Citera
2013-08-01, 20:27
Medlem
Folk som inte blinkar, som ökar farten vid omkörning och såna stolkskott som inte kan blixtlåskörning och bara slänger sig in när det finns plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in