2013-08-01, 20:38
Medlem
Konservatics avatar
Det som jag hatar mest är folk som gör idiotomkörningar men ska svänga in på en anslutande väg 1 minut senare... För övrigt har jag inte så ont av folk, kan tycka att folk som ligger bakom o stressar och försöker tvinga ut folk på vägrenen genom att blinka o tuta är ett elände, jag går ut på vägrenen när jag ser att det är fritt och INTE innan någon jävla kurva eller där jag inte ser hur långt vägrenen sträcker sig eller om det står en långtradare parkerad i vägrenen...
Citera
2013-08-01, 20:52
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Polisen

Håller med dig till 100 %
Citera
2013-08-01, 21:44
Medlem
Swexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994

De som tycker polisen är det mest irriterande i trafiken är definitivt sådana jag själv inte skulle vilja möta i trafiken.
Citera
2013-08-01, 21:54
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swexx
De som tycker polisen är det mest irriterande i trafiken är definitivt sådana jag själv inte skulle vilja möta i trafiken.
Vi har redan konstaterat att EMMA 1994 antingen är ett troll eller (troligare) en idiot som inte har på allmänna vägar att göra.
Citera
2013-08-01, 22:12
Medlem
Swexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Vi har redan konstaterat att EMMA 1994 antingen är ett troll eller (troligare) en idiot som inte har på allmänna vägar att göra.

Vet. Har inget emot att E kör ihjäl sig själv, tvärtom, men hoppas bara inte hen tar med sig en barnfamilj eller dylikt i krocken.
Citera
2013-08-02, 03:49
Medlem
Citat:

Utifrån dina inlägg så har du knappast några hjärnceller och brist på respekt till andra människor, jag hoppas på riktigt att jag möter på dig vägarna en vacker dag så ska du få se på ett och annat så du kanske lär dig nån gång
Citera
2013-08-02, 07:33
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gasenibotten
Utifrån dina inlägg så har du knappast några hjärnceller och brist på respekt till andra människor, jag hoppas på riktigt att jag möter på dig vägarna en vacker dag så ska du få se på ett och annat så du kanske lär dig nån gång

Vad skulle du visa mig ? för inte är det väl så att du skulle raca mot mig för då saknar du ju med respekt till andra människor.
Citera
2013-08-02, 10:33
Medlem
Folk som blinkar åt helvete i rondeller.
Citera
2013-08-02, 12:59
Medlem
Citat:
Vad skulle du visa mig ? för inte är det väl så att du skulle raca mot mig för då saknar du ju med respekt till andra människor.

Är ju inte en fara mot andra om du skulle bli avprejad och landa några meter in i nån skog, då har vi ju en fartdåre borta från vägarna
Citera
2013-08-02, 15:56
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är "överdrivet låg hastighet" då? 10-15 km/h under maxhastighet kan knappast kallas "överdrivet låg"
Beror på vad det är för typ av väg. På en 30-väg kan du faktiskt få böter om du kör alldeles för sakta utan att omständigheter kräver det. På 70 och över är det nog inte så stor risk förutom att du skapar risksituationer för de som måste köra om dig. Att som Moltas666 anse att det inte finns någon nedre gräns är dock fel.

Äldre nyhet:
http://www.metro.se/nyheter/jim-fick-bota-han-korde-for-langsamt/Objibj!00_1339-45/
Citera
2013-08-02, 16:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Beror på vad det är för typ av väg. På en 30-väg kan du faktiskt få böter om du kör alldeles för sakta utan att omständigheter kräver det. På 70 och över är det nog inte så stor risk förutom att du skapar risksituationer för de som måste köra om dig.

Jag vet inte varför du slår in öppna dörrar? Vem har påstått att man INTE kan få böter om man HINDRAR någon annan i trafiken?

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Att som Moltas666 anse att det inte finns någon nedre gräns är dock fel.

Det finns ingen lägsta gräns angiven i trafikförordningen och anledningen till detta är solklar. Om du hittar något i trafikförordningen som anger lägsta hastigheter så länka gärna till den delen.
Citera
2013-08-02, 18:37
Medlem
rallykalles avatar
Användandet av blinkers är under all kritik. Antingen blinkar de inte överhuvudtaget eller så blinkar de precis när de svänger. Speciellt illa är det i rondeller. Stör mig som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in