2013-07-29, 23:31
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Kollar ni på direktsända streamar eller ser ni galan i efterhand?

Haha. Alldeles för gammal för att sitta uppe på nätterna och titta galorna. Jag håller mig ifrån twitter och andra sidor och ser fighterna dagen efter.

Ryktas f.ö om att Marquez - Bradley riskerar att blåsas av pga stridande åsikter om dopingtester.
Citera
2013-07-29, 23:37
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Kollar ni på direktsända streamar eller ser ni galan i efterhand?
Sitter uppe om det är ett bra kort, tycker det är något speciellt med att se en fight live. Synd bara att man är zombie nästa dag. Men nästan alltid ser jag om fighterna i efterhand (bättre kvalite) om det inte är någon riktig tråkfest typ Demetrious Hopkins-Jermell Charlo. Hoppas att TV10 kommer igång med boxningen snart igen, kanske får dra iväg ett mail och se vad som händer på den fronten.
Citera
2013-07-30, 00:29
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Ska kolla in Solis fight, hörde litegrann om att han ska återvända i oktober. Förhoppningsvis så trappar han upp motståndet. Såg du Andy Ruiz Jr förresten mot Joe Hanks? Länk Andy Ruiz ser ut lite som Solis med kroppsformen men är mer talangfull än vad man tror först när man ser honom.
Nej, ska kolla på den. Tack för tipset!
Citat:
Hoppas att TV10 kommer igång med boxningen snart igen, kanske får dra iväg ett mail och se vad som händer på den fronten.
Ja verkligen!
Senast redigerad av JanneHallonkvist 2013-07-30 kl. 00:32.
Citera
2013-07-30, 13:28
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Tack Godzilla3 om tipset om Andy Ruiz Jr, vilken jäkla överhandshöger han har. Vet inte hur många och snabba han får in på Hanks. Och Hanks tar inte upp sin vänster ändå.. Kul att Ruiz Jr är så ung, han kan bli vass framöver.
Citera
2013-07-30, 15:24
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Tack Godzilla3 om tipset om Andy Ruiz Jr, vilken jäkla överhandshöger han har. Vet inte hur många och snabba han får in på Hanks. Och Hanks tar inte upp sin vänster ändå.. Kul att Ruiz Jr är så ung, han kan bli vass framöver.
Tack för dina tankar om Ruiz Tror också Ruiz kan bli riktigt bra. Joe Hanks var ingen pushover direkt, han har sparrat med flera mästare t.ex. Wladimir Klitschko och Chris Byrd. Byrd sa också att Joe Hanks har allt för att bli mästare i framtiden.
Du nämnde överhandshögern och den är ju som menad för en längre motståndare dvs. de flesta tungviktare inklusive Klitschkos, riktigt farligt vapen. Han är också galet snabb när han kör sina kombinationer, måste vara en av de snabbaste i tungviktsdivisionen tillsammans med Haye. Som sagt så ser han ju inte ut som någon atlet alls men finns stor potential hos honom.
Citera
2013-07-30, 19:43
Medlem
challiss avatar
Citat:
Tack för dina tankar om Ruiz Tror också Ruiz kan bli riktigt bra. Joe Hanks var ingen pushover direkt, han har sparrat med flera mästare t.ex. Wladimir Klitschko och Chris Byrd. Byrd sa också att Joe Hanks har allt för att bli mästare i framtiden.
Du nämnde överhandshögern och den är ju som menad för en längre motståndare dvs. de flesta tungviktare inklusive Klitschkos, riktigt farligt vapen. Han är också galet snabb när han kör sina kombinationer, måste vara en av de snabbaste i tungviktsdivisionen tillsammans med Haye. Som sagt så ser han ju inte ut som någon atlet alls men finns stor potential hos honom.

Det svåra med Klitschkobröderna är ju att de är så jävla bra på att kontrollera distansen med jabb+fotarbete. Det märktes i marchen mellan Wlad och Haye, han fick slänga sig in i varje överhandshöger för att ens vara nära på att nå hakan, och han har ändå 3" längre reach än Ruiz.
Citera
2013-07-30, 19:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Andy Ruiz har tydligen gått ner 30-40 kilo men är fortfarande riktigt fet. Kan bara inbilla mig hur han såg ut då. Killen kan i alla fall fightas...fin teknik snabba händer och tunga slag men dock väldigt korta armar. Ska bli kul att se vad han kan åstadkomma i tungvikten men hans vikt kan bli ett ständigt problem.

Fighten mellan Arakawa vs Figueroa gick alldelles för långt. Hur mycket stryk ska en boxare behöva ta för att domaren ska stoppa fighten? Även om Arakawa konstant gick framåt och pressade så var det solklart vem som åkte på däng. Började oroa mig för Arakawa hälsa under fighten men varken domaren eller hans tränare var intresserade av att stoppa eländet. Arakawa är en jävla tuffing...dock FÖR tuff för sitt eget bästa.

Berto bör ta sig en lååång funderare vad han vill göra med sin karriär nu. Han har tagit väldigt mycket stryk de senaste matcherna.

Jag gillar Thurman mer och mer och nu är han intresserad av att möta Broner. Det skulle bli en grym fight och tror Thurman skulle spöa Broner.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-07-30 kl. 19:51.
Citera
2013-07-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Haha. Alldeles för gammal för att sitta uppe på nätterna och titta galorna. Jag håller mig ifrån twitter och andra sidor och ser fighterna dagen efter.

Ryktas f.ö om att Marquez - Bradley riskerar att blåsas av pga stridande åsikter om dopingtester.

I deras kontrakt så ska ju USADA eller VADA göra dopingtesterna, men Arum och Marquez verka föredra att NSAC(Nevada State Athletic Commission) ska ta hand om testerna istället.

Ärligt talat, detta ser inte bra ut för Marqeuz. Stärker ju bara misstankarna om att han dopat sig.

Tror jag läste i nån artikel att VADA ska ha dem mest avancerade testerna och att USADA och NSAC inte skulle hålla lika hög nivå teknologiskt i deras labb. Därför VADA fångat så många på senaste!?
Citera
2013-07-31, 21:11
Medlem
tatans avatar
Vilken boxnings helg vi fick fanns inga förlorare enligt mig se på Karass de e bara köra på.
Citera
2013-08-01, 19:55
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Haha. Alldeles för gammal för att sitta uppe på nätterna och titta galorna.
Håller med.

Jag minns den gamla goda TV 1000-tiden: Först naturfilm med Ylva Maria klockan 00.00, sedan en tur till kylskåpet och lite nattamat, sedan VM-boxning från Las Vegas klockan 04.00 med Olof Johansson och Steffen Tangstad. Those were the days...
Citera
2013-08-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Mycket underligt agerande av både Malik och domaren. Fick en känsla av att Malik helt enkelt inte ville boxas längre och gav domaren en anledning att stoppa fighten genom att långsamt börja ta sig upp på NIO. Samtidigt borde domaren låtit matchen forsätta. Tror ändå att Chisoras konstanta press hade gjort så att han helt enkelt var på väg att köra slut på Malik och Chisora hade förmdligen tagit över och stoppat Malik ett par ronder senare. Dock ett tråkigt slut när det väl började hetta till.

Nästa helg boxas Keith Thurman mot Diego Gabriel Chaves. Det kan bli en bra fight...Hoppas på Thurman, han är ung stor stark och slår hårt. Ett intressant namn i weltervikten

Förresten har TV10 helt sluta visa boxning?

Verkar som att domaren antingen var köpt eller så hade han bara luft och ville jävlas. Malik borde vetat bättre och rest sig upp redan vid 8 elle tidigare. Man kan se att domaren inte hade någon stress eller dylikt när han räknade. Men de får bli så som det blev. Positivt för Chisora då han haft många förluster bakom sig på sistone.

Angående David Haye och Tyson Fury så tror jag defenitivt att Haye kommer att vinna, antingen genom poäng eller k.o. Tyson Fury är stor och klumpig och uttnyttjar sin vikt för att lägga sig på motståndaren. Man så på matchen mellan Fury och Cunningham och Cunningham såg ut att vinna efter han knockade honom men han pallade tydligen inte.

Vad gäller tv 10 så tror ja dem endast kommer att visa dem stora matcherna elle kanske tom bara Klitchkos matcher. Kommer bli riktigt förvånad om dem inte visar Haye vs Fury men man får väl se den dagen efter. Däremot tror jag dem säkert kommer att visa Klitchko vs Povetkin då det kommer bli en riktig stor match.

Någon som vet vart man kan kolla på boxningsmatcher dagen efter?
Citera
2013-08-02, 15:17
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Det svåra med Klitschkobröderna är ju att de är så jävla bra på att kontrollera distansen med jabb+fotarbete. Det märktes i marchen mellan Wlad och Haye, han fick slänga sig in i varje överhandshöger för att ens vara nära på att nå hakan, och han har ändå 3" längre reach än Ruiz.
Bra poäng, det är det som är det svåra - att landa det där rena slaget + att det troligtvis kommer krävas mer än ett slag som landar. Tyckte Chisora hade lite framgång mot Vitali fast han inte den där riktiga punching powern som krävs, det är en av anledningarna till att jag verkligen vill se Haye mot Vitali nu när Vitali (kanske) har saktat ner lite. Tyckte Vitali även tog en del rena slag från Charr innan matchen slutade i förtid. Inte för att jag trodde att Charr hade mycket av en chans om fighten hade gått tolv ronder.

Wlad tycker jag nästan blir bättre o bättre på det han gör. Dvs hålla distans, jabb jabb jabb, rak höger. Är dock alltid imponerad när en boxare gör det som krävs för att inte bara undvika att bli slagen och ta vinsten men även nästan alltid avsluta sin motståndare. Men han har verkligen inte mött det bästa motståndet (för att det inte existerar) med namn som Pianeta och Wach. Wlad-Povetkin blir kul. Tror han vinner den matchen tämligen enkelt. Gillar att Povetkin är mer atletisk än många av Wlads tidigare motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in