2013-07-22, 14:20
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Vad hände med Malik? Han tog en sisådär överhandshöger.. hade ett leende, tappa balansen.., stannade kvar med ett ben i golvet, tog räkning.. för att andas ut.. och väntar in domaren som räknar, tittar på honom och är med går upp vid 9,5 räkning.. och sen helt sonika accepterar att han blir vinkad som en förlorare.. fattar inget..

http://www.allthebestfights.com/dereck-chisora-vs-malik-scott-full-fight-video-2013/

Han sa själv i en intervju några timmar efter fighten att han inte ville protestera för mycket då han inte ville förstöra Chisoras vinst, sen om man tror på det eller inte är en annan fråga.

Jag tror det mesta handlade om orutin från Scotts sida, som jag poängterade några inlägg sen så har Scott visserligen 35 fighter på CV:et men han har tagits upp långsamt och har inte mött högklassiga motståndare. Tror stundens hetta och Chisoras konstanta press samt den ovana situationen att ta ett knä helt enkelt spelade ett spratt. Det var smart av honom att ta ett knä och lugnt och sansat ta räkningen men han borde ha gått upp vid 8 och det erkände han själv efteråt. Tror inte som många spekulerar, att han gav upp eller så - känns inte som det var något han planerade o göra direkt.

Sen är jag något kritiskt mot domaren, Scott vobblade inte, var inte märkbart skadad, hade ögonkontakt och reste sig ändå innan 10. Visst kanske något försent men jag har sett domare låta fighters i mycket värre skick och sent på räkningen fortsätta. Nåväl här togs väl ännu en amerikansk tungviktare ner på jorden, likt Seth Mitchell och många andra innan. Deontay Wilder och Bryant Jennings återstår, även David Rodriguez (36-0, 34 KO) som nyligen signade med Canelo Promotions kan vara värd att ta upp, dock är hans motståndare inte något att hänga i granen.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-07-22 kl. 14:24.
Citera
2013-07-22, 19:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Mycket underligt agerande av både Malik och domaren. Fick en känsla av att Malik helt enkelt inte ville boxas längre och gav domaren en anledning att stoppa fighten genom att långsamt börja ta sig upp på NIO. Samtidigt borde domaren låtit matchen forsätta. Tror ändå att Chisoras konstanta press hade gjort så att han helt enkelt var på väg att köra slut på Malik och Chisora hade förmdligen tagit över och stoppat Malik ett par ronder senare. Dock ett tråkigt slut när det väl började hetta till.

Nästa helg boxas Keith Thurman mot Diego Gabriel Chaves. Det kan bli en bra fight...Hoppas på Thurman, han är ung stor stark och slår hårt. Ett intressant namn i weltervikten

Förresten har TV10 helt sluta visa boxning?
Citera
2013-07-23, 13:40
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nästa helg boxas Keith Thurman mot Diego Gabriel Chaves. Det kan bli en bra fight...Hoppas på Thurman, han är ung stor stark och slår hårt. Ett intressant namn i weltervikten

Förresten har TV10 helt sluta visa boxning?
Kul med Thurman, bra test för honom. Berto vs. Soto Karass lär bli kul också, båda behöver en seger. Har svårt att se den fighten gå till ett beslut.

Verkar som det :/ Kommer dock ihåg att det var en liknande svacka på TV10 förut sen körde de återigen flera veckor med boxning. Men nu har gått riktigt långt och de har inte ens visat europeiska fighter.
Citera
2013-07-23, 19:25
Medlem
tatans avatar
Froch v Groves i November eller December i Manchester kan det bli bra va tror ni?
Själv jävligt sugen att åka dit borde bli en bättre match än Tyson v Haye som jag tror inte kommer vara många ronder innan Tyson blir knockad om inte tror jag det kommer bli en trist match då Tyson kommer att försöka hänga över Haye hur fort han får chansen , blir nog ingen tid för showboating för Tyson denna gång.
Citera
2013-07-24, 20:58
Medlem
tom-joness avatar
Har inte kunnat se fighten, bara slutet. Kass domarinsats, han måste ha mer feeling før hur saker ær i ringen. Och klantigt av Scott. Som ni sæger, riktigt førvånande att han inte lackar ur, jag hade blivit sne iallafall. Scott hade ju ett uppehåll på 3-4 år nyligen, vet inte vad det beror på men om det var pga av bristande kærlek till sporten så førklarar det en del varfør han inte verkade bry sig om stoppet. Scott var beryktad i boxningskretsar i USA før att boxa som en champ i gymet, tog vem som helst i sparring, men fick inte till det i match. Kanske samma sak gæller fortfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Nåväl här togs väl ännu en amerikansk tungviktare ner på jorden, likt Seth Mitchell och många andra innan. Deontay Wilder och Bryant Jennings återstår, även David Rodriguez (36-0, 34 KO) som nyligen signade med Canelo Promotions kan vara värd att ta upp, dock är hans motståndare inte något att hänga i granen.

Amir Mansour!
Citera
2013-07-24, 23:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Berto vs. Soto Karass lär bli kul också, båda behöver en seger. Har svårt att se den fighten gå till ett beslut.

Missade helt att de möts på samma gala nu på lördag. Den fighten kan mycket väl bli den bästa och som du säger den fighten går nog inte tiden ut. Kan bli en sluggerfest....som jag hoppas Berto vinner på knock.

Citat:
Scott hade ju ett uppehåll på 3-4 år nyligen, vet inte vad det beror på men om det var pga av bristande kærlek till sporten så førklarar det en del varfør han inte verkade bry sig om stoppet. Scott var beryktad i boxningskretsar i USA før att boxa som en champ i gymet, tog vem som helst i sparring, men fick inte till det i match. Kanske samma sak gæller fortfarande.

Alldeles rätt att hans bristande kärlek till boxningen var en orsak och skador.

Citat:
"There were reasons for not fighting, Scott said. Injuries. Promotional issues. A lack of quality fights. But really, he walked. He was done. The passion for the sport had diminished. The fire flickered out.
"I was frustrated at my promoters and my managers," Scott told SI.com. "I was on a lot of rinky-dink shows. I don't want to say they were meaningless fights but they weren't the fights that I wanted. I got frustrated with that. But you know what? I have nobody to point the finger at but myself."
http://sportsillustrated.cnn.com/mma/news/20130222/malik-scott-mannix-boxing-notebook/

Angående amerikanska tungviktare såg jag att du nämnde Amir Mansour. Han är iofs 41 år och inte mött några riktiga hot men det lilla jag sett av honom ser han bra mycket bättre ut än killar som tex Wilder. Skulle vilja se Mansour få chansen att möta en topp 10 boxare inom en snar framtid...

Två andra lovande tungviktare möts i Kina på lördag. Andy Ruiz vs Joe Hanks. Skulle också vilja se mer av den kubanska tungviktaren Mike Perez mot bättre motstånd för att se vad han går för.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-07-24 kl. 23:34.
Citera
2013-07-25, 08:41
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Det var märkligt och konstigast av allt är nästan att han inte var lack efter att domaren bröt. Jag tycker det var dumt att han gick upp på nio istället för på åtta och antar att domaren var helt inne på att han inte skulle greja det när han kom till åtta och inte gjorde någon ansats så blev det helt enkelt fel. Idiotiskt hur som helst. Min känsla var dock att chisora skulle vunnit fighten även om den var jämn. Första gången jag såg Malik och min bedömning är att han är en ointressant tungviktare. Inte tillräckligt tekniskt för att kompensera för sin brist på slagstyrka helt enkelt. Det kommer åtminstone bli en jämn division när ukrainska lägger av. Hur långt kan de ha kvar? 2 år? All respekt till klitchkovs men jag längtar.
Om samma domare hade dömt Tyson vs Douglas, så hade Tyson vunnit den fighten. Åker man i golvet, så ska man nyttja alla 10 sek som domarn räknar. Malik tittar mot sitt hörn, han står på ett knä, han är med hela vägen, han är på väg upp. Domarn borde inte vinka bort matchen på tio.. precis som Tyson vs Douglas, Douglas vann fighten. Chisora såg bra ut första ronden, waving and bobbing, snyggt! Men han andas tungt i rondpauserna..

Kolla fr 2:30.. hade domarn bytit här vid 9 hade Tyson vunnit, det var rond 8, Douglas vann på knock två ronder senare.. han var på väg upp vid 5, men stannade kvar och till 9.. för att få en paus.
http://www.youtube.com/watch?v=gi9Ufhe0Uf0
Senast redigerad av JanneHallonkvist 2013-07-25 kl. 09:02.
Citera
2013-07-25, 12:20
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Vad tycker ni om Daniel Geale? Högt rankad, men främling för mig.
http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=272538&cat=boxer
Spontant så slår klent och hakan högt?
http://www.youtube.com/watch?v=NPITK9OTdNs
Citera
2013-07-26, 14:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Bra exempel Janne med Douglas-Tyson, tänkte på samma fight. Har för mig att Tysons team klagade på att räkningen Douglas fick var 13 sekunder medan Tysons räkning var snabbare än 10. Ett annat exempel är Amir Khan-Danny Garcia. Visserligen är Khan uppe långt innan 10 på första räkningen, men han backar bakåt, försöker använda repet för att stödja sig och har händerna nere. Han fick dock fortsätta ändå. Då tycker man att Scott borde ha fått fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Froch v Groves i November eller December i Manchester kan det bli bra va tror ni?
Själv jävligt sugen att åka dit borde bli en bättre match än Tyson v Haye som jag tror inte kommer vara många ronder innan Tyson blir knockad om inte tror jag det kommer bli en trist match då Tyson kommer att försöka hänga över Haye hur fort han får chansen , blir nog ingen tid för showboating för Tyson denna gång.
Ja, jag var riktigt glad att den här fighten blev av. Är mer intresserad av den här än Ward-Froch II. Älskar såna här domestic fights. Lär bli galen stämning. Förresten på tal om brittiska fighter, såg ni Derry Matthews-Tommy Coyle? Ett måste att se, rekommenderas verkligen.

Det kommer bli en grym fight eller åtminstone en grym inramning. Jag tror Froch är för mycket för alla i 168 pounds förutom Ward. Han har den där extra glöden som gör att han har en fördel över de flesta han möter. Han må inte vara den snabbaste men han har slagstyrkan att avgöra, och han kommer till slut att nå sin motståndare. Tänker på typ Froch-Taylor där han avgjorde i tolfte ronden, han var väldigt nära att avsluta Kessler i sista ronden också. Han var också som bäst i slutronderna mot Ward. Hans grymma haka är även det ett bra hjälpmedel. Groves har talangen att slå Froch men jag tvivlar på att han kommer kunna hålla sig borta från slagväxlingar i 12 ronder, tvivlar också på att han samma hjärta som Froch. Jag tror Froch kommer kunna ta Groves slag men kommer Groves kunna äta Froch slag? Groves har en bra seger mot James DeGale i en jämn fight, men utöver det så har Froch mött mycket högre klass av motståndare.
Citera
2013-07-26, 17:18
Medlem
nickoruts avatar
Var e ward föresten? Vet att han opererat son axel men den måste väl va läkt nu? Har han något inbokat?

Furu-Haye ger jag oxå typ 3 ronder innan bjässen ligger på mattan. Hoppas jag har fel men furu är dessvärre inte speciellt talangfull.

Vad tror ni föresten om marquez-bradley? Lite tidigt kanske att börja spekulera men eftersom ingen verkar bry sig om fighten så har jag ingen aning om vad folk tror. Marquez e ju faktiskt 40 bast i augusti men trots hans många krig tycker jag inte han ser jättesliten ut. Jag håller marquez som en bättre fighter än bradley och om han kommer starkare än någonsin som senast () så tror jag han har goda chanser. Bradley är dock en solid fighter i sina bästa år men min magkänsla är att bradley kommer vara för offensiv för att vinna fans (han verkar bry sig om sånt farligt mycket) och få kan han nog få en del rejäla smällar. Jag tror inte han blir knockad men kan tänka mig en jämn fight där spektakulära slag från marquez gör att marquez vinner ett tight beslut trots att han träffat mindre.

När vi ändå blickar framåt kan jag lika gärna fråga vad ni tror om packande fight mot Rios? Jag utgår från en enkel K.O-seger för pac och ser framemot pac-Floyd i april 2014!

Alternativt förstås pac-bradley (om han slår marquez) o sen vinnaren där mot Floyd i september men vem ska då Floyd möta i april?

Pac säger öppet att han vill ha Floyd och Floyd säger att det blir fight om pac signar med mayweather promotions så snacket finns åtminstone där.
Senast redigerad av nickorut 2013-07-26 kl. 17:22.
Citera
2013-07-26, 17:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Har faktiskt ingen aning om Ward, som du säger så borde hans axel vara läkt nu. Han lär väl gå en fight i oktober/november men har ingen aning om vem motståndaren kan vara. Han har i stort sett rensat divisionen redan.

Marquez-Bradley tycker jag är en dum fight att ta för Bradley. Jag är säker på han inte kommer försöka brawla som han gjorde mot Provodnikov utan kommer boxa som han gjort tidigare, han lär försöka gå in på insidan så snabbt som möjligt och arbeta. Fast tycker det är dumt att möta en puncher efter att man blivit vobblad ordentligt flera gånger och nästan stoppad i fighten tidigare, när ens självförtroende inte heller är på topp. Se vad som hände när Dawson mötte Stevenson. Tror på en jämn tillställning men jag undrar hur väl Bradley kommer ta Marquez höger. Men det är en väldigt bra fight just för att det känns som att det kan gå lite hur som helst och att bägge både kan boxa och brawla.

Jag tror Pacman kommer dominera Rios likt såsom han gjorde mot Margarito. Jag tyckte man såg tecken redan mot Alvarado (andra fighten) att Rios haka börjar bli lite "dented". Kan se Pacman knocka honom eller ta ett väldigt ensidigt dombeslut, dock återigen så kan det vara ett stort misstag att möta en puncher efter man blivit knockad hårt. Det som gör det här en bra fight enligt mig är att Rios kommer inte ge upp och han kan slå riktigt hårt. Ett bra test för Pac efter sin förlust. Men om Pacman ens är 50% av Margarito-Pacman så kommer han köra över Rios, för mycket snabbhet.

Mayweather kan jag se möta antingen vinnaren av Danny Garcia-Lucas Matthysse eller Amir Khan om han imponerar mot Devon Alexander. Utöver det så är det väldigt snålt om "bankable" motståndare för honom. Bortsett från The Pacinator.
Citera
2013-07-26, 18:53
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Har faktiskt ingen aning om Ward, som du säger så borde hans axel vara läkt nu. Han lär väl gå en fight i oktober/november men har ingen aning om vem motståndaren kan vara. Han har i stort sett rensat divisionen redan.

Marquez-Bradley tycker jag är en dum fight att ta för Bradley. Jag är säker på han inte kommer försöka brawla som han gjorde mot Provodnikov utan kommer boxa som han gjort tidigare, han lär försöka gå in på insidan så snabbt som möjligt och arbeta. Fast tycker det är dumt att möta en puncher efter att man blivit vobblad ordentligt flera gånger och nästan stoppad i fighten tidigare, när ens självförtroende inte heller är på topp. Se vad som hände när Dawson mötte Stevenson. Tror på en jämn tillställning men jag undrar hur väl Bradley kommer ta Marquez höger. Men det är en väldigt bra fight just för att det känns som att det kan gå lite hur som helst och att bägge både kan boxa och brawla.

Jag tror Pacman kommer dominera Rios likt såsom han gjorde mot Margarito. Jag tyckte man såg tecken redan mot Alvarado (andra fighten) att Rios haka börjar bli lite "dented". Kan se Pacman knocka honom eller ta ett väldigt ensidigt dombeslut, dock återigen så kan det vara ett stort misstag att möta en puncher efter man blivit knockad hårt. Det som gör det här en bra fight enligt mig är att Rios kommer inte ge upp och han kan slå riktigt hårt. Ett bra test för Pac efter sin förlust. Men om Pacman ens är 50% av Margarito-Pacman så kommer han köra över Rios, för mycket snabbhet.

Mayweather kan jag se möta antingen vinnaren av Danny Garcia-Lucas Matthysse eller Amir Khan om han imponerar mot Devon Alexander. Utöver det så är det väldigt snålt om "bankable" motståndare för honom. Bortsett från The Pacinator.

Håller med det du säger förutom Bradleys taktik. Jag tror han kommer vara offensiv för att göra sig ert namn. Han bör vara naturligt starkare dessutom så han kan säkert underskatta marquez styrka.

Jag tror ALDRIG att Floyd möter någon 140-fighter efter canelo. Khan kommer bli knockad Alexander (trots att Alexander inte skår så hårt) och Alexander kommer möta matthysse som kommer ha knockad garcia inom 6 ronder. Möjligen kan Floyd möta vinnaren Alexander-matthysse (om min tippning stämmer) men då är det ändå september 2014 vi pratar om. Slår bradley marquez är han det logiska valet men även för pac om han dominerar Rios. Intressant boxningsår hur som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in