Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Damn vilken vänsterkrok, tack för länken. Jag liksom du har bara sett den här fighten med Stevens som jag såg precis, men har hört att Stevens utmanat honom. Först så måste man ge props till Stevens, inte många som vill gå nära Golovkin. Fast lite mer erfarenhet skulle nog inte skada.
Men det känns som ett steg ner från Macklin för Golovkin men å andra sidan verkar inte många vara intresserade av att möta honom. Måste se mer av Stevens men första intrycket säger att han har en riktigt vass vänsterkrok, bra instinkt att avsluta en fight och att han är stor för mellanvikten (har för mig att han gått ner från 168 pounds). Storleken och powern ger honom en chans mot de flesta i mellanvikten, men Golovkin är något alldeles speciellt. Dock en bra fight om den blir av, Stevens power gör det hela intressant. Golovkin har haft en tendens att bli träffad en del då han är ganska stationär, något han dock åtgärdat på senare tid.
Lite förvånande att ni inte sett mer av Stevens, han har ju vart med ett tag strax utanför toppen och ni ungtuppar brukar ju ha bra koll på dagens fighters. (Till skillnad från en annan, som mest sitter och drömmer tillbaks till svunna tider och -80/-90 talet när man var som mest intresserad.)
Stevens var ju het när han kom fram, jag minns att han skulle bli promotad av Jay Zs businesskollega Damon Dash. Han och Jaidon Codrington var nya prospects från Brownsville som Dash signat under namnet The Chincheckers. Codrington var ju med i Contender och hade ett krig där, var det mot Bika? Sen blev han ju dönitad och nästan ihjälslagen i första minuten av Allan Green så hans karriär dog ut. Samma med Stevens, några förluster gjorde att han försvann, han hade visat sina begränsningar. Men nu verkar han vara tillbaka på allvar i en lättare viktklass som verkar passa honom. Man ska väl inte säga för mkt ännu, inte några stjärnor han slagit men punchen finns ju där och nu kommer självförtroendet också och det ger honom en chans mot alla. Blir kul att följa. För övrigt möttes ju han och Codrington i en stenhård amatörfight som får dagens bleka sömnframkallande OS-boxningar att se ännu tamare ut. Leta reda på den och kolla, fullt ös! Ska kolla med en polare från NY, han känner Stevens lite grann, ska höra om han har nåt kul skvaller. Tror iallafall att Codrington jobbar som polis numera.