2013-08-02, 20:27
Medlem
challiss avatar
Det verkar troligare och troligare att Badou Jack kommer återvända till ringen på May-Canelo undercardet. Möjligtvis mot Periban?

Det verkar också som att Provodnikov - Alvarado är bokat. Kan Alvarado hålla sig till boxning och inte slugga kan han ta hem det på decision. Börjar han veva blir det KO/TKO för Ruslan.

EDIT: 19 oktober går den fighten såg jag nu.
Senast redigerad av challis 2013-08-02 kl. 20:32.
Citera
2013-08-05, 14:16
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Någon som vet vart man kan kolla på boxningsmatcher dagen efter?
Jag har börjat använda allthebestfights nu när sosoboxing har blivit lite sega.
Citera
2013-08-05, 20:02
Medlem
tom-joness avatar
Så såg man till sist Figueroa-Arakawa fighten. Helt klart en FOTY-kandidat, mycket bra intensitet och högt tempo även om den kanske inte bjöd på de mest explosiva slagkombinationerna. Arakawa var en seg gubbe, tog allt och bara fortsatte. Men ouu vad långsam han var, det såg ut som att han slog i vatten när han stod och matade på mot kroppen på Figueroa. Omar är en talang men han blir nog inte mer än en budget-version av Arturo Gatti om han inte lär sig ett bättre defence. Det var dessutom svagt av honom att inte kunna göra det enklare för sig, han fightades dumt hela fighten, det var Arakawas typ av fight hela tiden. En duktig fighter kan ändra matchbilden till något sompassar hans egen boxning men här stod Figueroa och tog emot en hel del som han enkelt borde ha kunnat undvika. Men, det blev ju bra för oss som kollade, en väldigt underhållande fight.

Al Bernstein sa ju efter första ronden "is this staggering or what; 114 punches in round one". Tsss, på min tid var det väl inget speciellt. Man får sätta saker å ting i perspektiv. Första ronden ska man orka slå 114 slag. Minns ni fighten mellan Cool Vince Phillips och Sucra Ray Oliveira, i 12e ronden slog Phillips 237 slag. I 12e ronden! 79 slag per minut. Mäktigt. Sucra Ray var ju med i en annan av mina favorit fighter, mot Zack "Attack" Padilla. Non stop punching, de slog 3020 slag på 12 ronder! Sista ronden gick de helt bananas, Padilla slog 200 slag och om jag inte minns fel drog Oliveira iväg 226. Nästan som Harry Greb ju.

Med jämna mellanrum tar man sig ju en sväng förbi StarFights nere på Kniv-söder. Alltid kul att peta på säckarna och så kan man surra lite med Torsten Ahlin å Leffe Carlsson. Kom att tänka på hur framgångsrik Leffe var som förbundskapten. Kollade i farsans gamla boxningstidningar och hittade följande succér med Leffe som kapten:
EM-guld: 1991 Roberto Welin
EM-brons: 1981 Vesa Koskela, 1987 & 1991 Jimmy Mayanja
VM-brons: 1982 Shadrach Odhiambo, 1987 Lotfi Ayed
OS-silver: 1988 George Cramne
OS-brons: 1988 Lasse Myrberg

Vilket facit av en förbundskapten!

Eddie Mustafa Mohammad vill ju att Badou ska gå upp mot Sakio Bika härnäst, vore kul att se. En klar vinstchans.
Citera
2013-08-05, 21:20
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Så såg man till sist Figueroa-Arakawa fighten. Helt klart en FOTY-kandidat, mycket bra intensitet och högt tempo även om den kanske inte bjöd på de mest explosiva slagkombinationerna. Arakawa var en seg gubbe, tog allt och bara fortsatte. Men ouu vad långsam han var, det såg ut som att han slog i vatten när han stod och matade på mot kroppen på Figueroa. Omar är en talang men han blir nog inte mer än en budget-version av Arturo Gatti om han inte lär sig ett bättre defence. Det var dessutom svagt av honom att inte kunna göra det enklare för sig, han fightades dumt hela fighten, det var Arakawas typ av fight hela tiden. En duktig fighter kan ändra matchbilden till något sompassar hans egen boxning men här stod Figueroa och tog emot en hel del som han enkelt borde ha kunnat undvika. Men, det blev ju bra för oss som kollade, en väldigt underhållande fight.

Al Bernstein sa ju efter första ronden "is this staggering or what; 114 punches in round one". Tsss, på min tid var det väl inget speciellt. Man får sätta saker å ting i perspektiv. Första ronden ska man orka slå 114 slag. Minns ni fighten mellan Cool Vince Phillips och Sucra Ray Oliveira, i 12e ronden slog Phillips 237 slag. I 12e ronden! 79 slag per minut. Mäktigt. Sucra Ray var ju med i en annan av mina favorit fighter, mot Zack "Attack" Padilla. Non stop punching, de slog 3020 slag på 12 ronder! Sista ronden gick de helt bananas, Padilla slog 200 slag och om jag inte minns fel drog Oliveira iväg 226. Nästan som Harry Greb ju.

Med jämna mellanrum tar man sig ju en sväng förbi StarFights nere på Kniv-söder. Alltid kul att peta på säckarna och så kan man surra lite med Torsten Ahlin å Leffe Carlsson. Kom att tänka på hur framgångsrik Leffe var som förbundskapten. Kollade i farsans gamla boxningstidningar och hittade följande succér med Leffe som kapten:
EM-guld: 1991 Roberto Welin
EM-brons: 1981 Vesa Koskela, 1987 & 1991 Jimmy Mayanja
VM-brons: 1982 Shadrach Odhiambo, 1987 Lotfi Ayed
OS-silver: 1988 George Cramne
OS-brons: 1988 Lasse Myrberg

Vilket facit av en förbundskapten!

Eddie Mustafa Mohammad vill ju att Badou ska gå upp mot Sakio Bika härnäst, vore kul att se. En klar vinstchans.
Badou-Sakio Bika hade vart riktigt kul att se hända redan 14sep.

Vad tror du om Froch-Groves? funderar på köpa biljetter när dom släpps.
Citera
2013-08-05, 21:23
Medlem
han solos avatar
Boxning är inget jag följer särskilt mycket. Men vill väldigt gärna se Mayweather få pisk, visst ska han slåss mot den där Canelo snart?

Hur ser jag denna match, visar någon svensk kanal?
Citera
2013-08-05, 21:27
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Boxning är inget jag följer särskilt mycket. Men vill väldigt gärna se Mayweather få pisk, visst ska han slåss mot den där Canelo snart?

Hur ser jag denna match, visar någon svensk kanal?
Pisk kommer han nog inte att få Matchen kommer nog att gå på kanal TV10
Citera
2013-08-05, 21:44
Medlem
tatans avatar
Här har vi ju en som vill möta GGG vad tror ni har bara sett helgens match, vete fan varför jag inte fastnat för GGG borde jag göra han ju trots allt dominerat i sina senaste matcher.

Curtis Stevens vs Saul Roman
http://www.youtube.com/watch?v=LbKS1l78zHI
Citera
2013-08-05, 22:07
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Pisk kommer han nog inte att få Matchen kommer nog att gå på kanal TV10

Tackar... Klart han får pisk
Citera
2013-08-05, 22:26
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Här har vi ju en som vill möta GGG vad tror ni har bara sett helgens match, vete fan varför jag inte fastnat för GGG borde jag göra han ju trots allt dominerat i sina senaste matcher.

Damn vilken vänsterkrok, tack för länken. Jag liksom du har bara sett den här fighten med Stevens som jag såg precis, men har hört att Stevens utmanat honom. Först så måste man ge props till Stevens, inte många som vill gå nära Golovkin. Fast lite mer erfarenhet skulle nog inte skada.

Men det känns som ett steg ner från Macklin för Golovkin men å andra sidan verkar inte många vara intresserade av att möta honom. Måste se mer av Stevens men första intrycket säger att han har en riktigt vass vänsterkrok, bra instinkt att avsluta en fight och att han är stor för mellanvikten (har för mig att han gått ner från 168 pounds). Storleken och powern ger honom en chans mot de flesta i mellanvikten, men Golovkin är något alldeles speciellt. Dock en bra fight om den blir av, Stevens power gör det hela intressant. Golovkin har haft en tendens att bli träffad en del då han är ganska stationär, något han dock åtgärdat på senare tid.
Citera
2013-08-06, 08:07
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Damn vilken vänsterkrok, tack för länken. Jag liksom du har bara sett den här fighten med Stevens som jag såg precis, men har hört att Stevens utmanat honom. Först så måste man ge props till Stevens, inte många som vill gå nära Golovkin. Fast lite mer erfarenhet skulle nog inte skada.

Men det känns som ett steg ner från Macklin för Golovkin men å andra sidan verkar inte många vara intresserade av att möta honom. Måste se mer av Stevens men första intrycket säger att han har en riktigt vass vänsterkrok, bra instinkt att avsluta en fight och att han är stor för mellanvikten (har för mig att han gått ner från 168 pounds). Storleken och powern ger honom en chans mot de flesta i mellanvikten, men Golovkin är något alldeles speciellt. Dock en bra fight om den blir av, Stevens power gör det hela intressant. Golovkin har haft en tendens att bli träffad en del då han är ganska stationär, något han dock åtgärdat på senare tid.
Lite förvånande att ni inte sett mer av Stevens, han har ju vart med ett tag strax utanför toppen och ni ungtuppar brukar ju ha bra koll på dagens fighters. (Till skillnad från en annan, som mest sitter och drömmer tillbaks till svunna tider och -80/-90 talet när man var som mest intresserad.)
Stevens var ju het när han kom fram, jag minns att han skulle bli promotad av Jay Zs businesskollega Damon Dash. Han och Jaidon Codrington var nya prospects från Brownsville som Dash signat under namnet The Chincheckers. Codrington var ju med i Contender och hade ett krig där, var det mot Bika? Sen blev han ju dönitad och nästan ihjälslagen i första minuten av Allan Green så hans karriär dog ut. Samma med Stevens, några förluster gjorde att han försvann, han hade visat sina begränsningar. Men nu verkar han vara tillbaka på allvar i en lättare viktklass som verkar passa honom. Man ska väl inte säga för mkt ännu, inte några stjärnor han slagit men punchen finns ju där och nu kommer självförtroendet också och det ger honom en chans mot alla. Blir kul att följa. För övrigt möttes ju han och Codrington i en stenhård amatörfight som får dagens bleka sömnframkallande OS-boxningar att se ännu tamare ut. Leta reda på den och kolla, fullt ös! Ska kolla med en polare från NY, han känner Stevens lite grann, ska höra om han har nåt kul skvaller. Tror iallafall att Codrington jobbar som polis numera.
Citera
2013-08-06, 12:39
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:

Yes, Stevens ser jäkligt vass ut!
Citera
2013-08-06, 12:54
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Badou-Sakio Bika hade vart riktigt kul att se hända redan 14sep.

Vad tror du om Froch-Groves? funderar på köpa biljetter när dom släpps.
Verkar som Froch har skakat om Groves i sparring.
Fördel för Froch om det blir en lång fight. Froch har ju en hård haka, så kommer bli tufft för Groves hursom.
Froch har problem med fighters som rör på sig, Jermain Taylor rör på sig och gav Froch problem.. han åkte i backen i början på fighten, den är den stilen som Groves behöver för att vinna.
http://www.boxingscene.com/carl-froch-denies-george-groves-ko-story-talks-degale--37983
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in