2013-07-26, 20:29
Medlem
nickoruts avatar
Fast det uppenbara är förstås en rematch mellan canelo o Floyd så det lär ju bli så.
Citera
2013-07-26, 21:32
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Fast det uppenbara är förstås en rematch mellan canelo o Floyd så det lär ju bli så.

Beror på hur matchen slutar. Om Floyd dominerar och vinner en klar seger blir det inget returmöte. Om Broner forsätter vinna skulle vilja se Floyd mot Broner någon gång under 2014.
Citera
2013-07-26, 21:46
Medlem
tatans avatar
Ja, jag var riktigt glad att den här fighten blev av. Är mer intresserad av den här än Ward-Froch II. Älskar såna här domestic fights. Lär bli galen stämning. Förresten på tal om brittiska fighter, såg ni Derry Matthews-Tommy Coyle? Ett måste att se, rekommenderas verkligen.

Det kommer bli en grym fight eller åtminstone en grym inramning. Jag tror Froch är för mycket för alla i 168 pounds förutom Ward. Han har den där extra glöden som gör att han har en fördel över de flesta han möter. Han må inte vara den snabbaste men han har slagstyrkan att avgöra, och han kommer till slut att nå sin motståndare. Tänker på typ Froch-Taylor där han avgjorde i tolfte ronden, han var väldigt nära att avsluta Kessler i sista ronden också. Han var också som bäst i slutronderna mot Ward. Hans grymma haka är även det ett bra hjälpmedel. Groves har talangen att slå Froch men jag tvivlar på att han kommer kunna hålla sig borta från slagväxlingar i 12 ronder, tvivlar också på att han samma hjärta som Froch. Jag tror Froch kommer kunna ta Groves slag men kommer Groves kunna äta Froch slag? Groves har en bra seger mot James DeGale i en jämn fight, men utöver det så har Froch mött mycket högre klass av motståndare.[/quote]

Som boxning fan i Sverige så är det England man åker till,
hade vart trist dock om Groves blir helt överkörd för gäller att bestämma sig om man ska köpa biljett för jävlar va det säljer slut fort.
Själv skulle jag köpa biljett till Froch v Kessler var ju slutsålt direkt , fick dock köpt grymma biljetter av dubble8tickets.

Tror faktisk inte att Marquez-Bradley blir av tyvärr pga Bradleys krav på doping tester.

Berto vs Soto Karass
Keith Thurman vs Diego Gabriel Chaves grym boxhelg.
Citera
2013-07-27, 14:12
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Berto vs Soto Karass
Keith Thurman vs Diego Gabriel Chaves grym boxhelg.

Yes, en annan fight som jag precis såg är på samma gala är Omar Figueroa vs. Nihito Arakawa. Figueroa är intressant, har stoppat fyra av sina fem senaste motståndare i första ronden. Han går ut all-out direkt.

Hans senaste fight mot Abner Cotto (börjar 04:05)
Fight mot Aurad (börjar 4:45)

Hans stil kan vara ett recept att bli knockad hårt någon dag såsom han går fram (Abner Cotto landar flera ganska rena slag på honom men han äter dem) men så länge han möter motståndare som inte slår överdrivet hårt eller som kan utnyttja hans misstag så kan han klara sig bra. Underhållande hur som helst. Blir intressant om Arakawa klarar sig till mittenronderna.
Citera
2013-07-28, 14:21
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Solis såg så jäkla avslappnad och nästan sovande ut i ringhörnan i helgens match mot en turk. Såg bra ut i de tre första ronderna, sen blev matchen slö och domarn sa till flera gånger om de får sätta igång och gå på mer. Avslutades fint av Solis i rond åtta tror jag det var. Hoppas se mer av Solis nu, gärna redan i september.
Citera
2013-07-28, 17:29
Medlem
nickoruts avatar
kolla hela showtimes kort från igår! 3 FOTY-kandidater (nästan i alla fall).
Citera
2013-07-29, 02:41
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Hur ser Bertos framtid ut efter denna matchen? Även i första ronden innan skadan kom tycker jag han verkade se ut att vara extremt enkel att träffa med slag uppe.
Citera
2013-07-29, 08:50
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinkigaKerstin
Hur ser Bertos framtid ut efter denna matchen? Även i första ronden innan skadan kom tycker jag han verkade se ut att vara extremt enkel att träffa med slag uppe.

Jag tror Berto är körd nu. Han ser så avspänd och självsäker ut i ringen att man tror att han är en dominant fighter men så fort att mött någon topp 10-boxare så blir han som du säger, träffas av allt. Han försökte sig ju på shoulder roll förra fighten utan framgång och nu verkar han i det närmsta lagt ner försök att blocka vilket inte funkar utan ett extremt fotarbete och det saknar Berto. När han dessutom ställt in fighter, torskar för doping och krånglar med promotors så lär han väl bli någon slags gatekeeper till weltern. Jag hoppas på rematch med Ortiz, tror det är lagom nivå.

Thurman hade det riktigt tufft i sin fight mot Chavez! Han blev träffad väldigt mycket och hans slagstyrka såg inte liks imponerande ut som tidigare. Men efter 3-4 ronder ändrade Thurman strategi och började boxas med jabben och tog sakta över fighten för att till sist knocka Chavez. Imponerande! Thurman har inte riktigt de där magiska fysiska förutsättningar som msn ibland ser hos prospekts (som t.ex Broner) men han verkar klok och seriös och jag tror han kommer slåss om bälten väldigt snart!
Citera
2013-07-29, 14:16
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag tror Berto är körd nu. Han ser så avspänd och självsäker ut i ringen att man tror att han är en dominant fighter men så fort att mött någon topp 10-boxare så blir han som du säger, träffas av allt. Han försökte sig ju på shoulder roll förra fighten utan framgång och nu verkar han i det närmsta lagt ner försök att blocka vilket inte funkar utan ett extremt fotarbete och det saknar Berto. När han dessutom ställt in fighter, torskar för doping och krånglar med promotors så lär han väl bli någon slags gatekeeper till weltern. Jag hoppas på rematch med Ortiz, tror det är lagom nivå.

Thurman hade det riktigt tufft i sin fight mot Chavez! Han blev träffad väldigt mycket och hans slagstyrka såg inte liks imponerande ut som tidigare. Men efter 3-4 ronder ändrade Thurman strategi och började boxas med jabben och tog sakta över fighten för att till sist knocka Chavez. Imponerande! Thurman har inte riktigt de där magiska fysiska förutsättningar som msn ibland ser hos prospekts (som t.ex Broner) men han verkar klok och seriös och jag tror han kommer slåss om bälten väldigt snart!
Håller med dig. Jag såg direkt från första ronden att Berto kommer ha problem i den här fighten, sen visst hjälpte det inte han skadade sin högra axel (det tar bort många av hans bästa slag, bland annat hans uppercut mot repen). Han har hjärta men han blir träffad allt för mycket. Han har varit i många krig också, jag tycker helt ärligt att han borde ta en seriös funderare om han vill fortsätta med boxningen för han kommer troligtvis inte nå elitnivån. Onödigt att ta en massa stryk. Om han fortsätter vilket han lär göra så lär det vara en gatekeeper-roll som du skrev. Måste ge kritik till Virgil Hunter också, han har haft framgång med Ward såklart men utöver det har det inte gått så bra för hans boxare åtminstone inte senaste tiden. Förresten bara jag som tycker Clarence Seedorf och Andre Berto är chockerande lika varandra?

Jo första tre-fyra ronderna så såg Thurman riktigt dålig ut, bra erfarenhet från honom att gå igenom lite adversity och ändå stoppa sin motståndare. Han har en grym haka Thurman, en viktig egenskap. Men han måste träna på sin defensiv.

Nihito Arakawa vilken jäkla krigare, helt sanslöst hur många slag han tog utan att gå ner. Tror han tog emot uppemot 500 slag och Figueroa är inte direkt typen som jabbar. Respekt till Arakawa, dock var det obehagligt o se någon äta så många slag, kändes ganska lönlöst då han inte direkt vann många ronder.
Citera
2013-07-29, 14:21
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Solis såg så jäkla avslappnad och nästan sovande ut i ringhörnan i helgens match mot en turk. Såg bra ut i de tre första ronderna, sen blev matchen slö och domarn sa till flera gånger om de får sätta igång och gå på mer. Avslutades fint av Solis i rond åtta tror jag det var. Hoppas se mer av Solis nu, gärna redan i september.
Ska kolla in Solis fight, hörde litegrann om att han ska återvända i oktober. Förhoppningsvis så trappar han upp motståndet. Såg du Andy Ruiz Jr förresten mot Joe Hanks? Länk Andy Ruiz ser ut lite som Solis med kroppsformen men är mer talangfull än vad man tror först när man ser honom.
Citera
2013-07-29, 22:23
Medlem
challiss avatar
Vilket jävla card Showtime hade i lördags. Två riktigt bra fighter och en bra fight. Berto är nog körd nu. Frågan är om han någonsin var bra, eller om han bara är ett offer för hype? Synd att han skadade axeln, men jag är 99% säker på att han hade fått pisk även om han inte skadat den.

Thurman vs Chaves var en väldigt underhållande fight. Thurman startade segt som satan, och jag trodde faktiskt att han skulle torska ett tag. Fram tills att han droppade Chaves med vänsterkroken på levern, då vände allting. En vacker KO också.

Arakawa vs Figueroa, där tycker jag att hans corner borde stoppat fighten, slökollade iofs för att den var så ensidig, men av det jag såg iallafall
Citera
2013-07-29, 22:41
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Vilket jävla card Showtime hade i lördags. Två riktigt bra fighter och en bra fight. Berto är nog körd nu. Frågan är om han någonsin var bra, eller om han bara är ett offer för hype? Synd att han skadade axeln, men jag är 99% säker på att han hade fått pisk även om han inte skadat den.

Thurman vs Chaves var en väldigt underhållande fight. Thurman startade segt som satan, och jag trodde faktiskt att han skulle torska ett tag. Fram tills att han droppade Chaves med vänsterkroken på levern, då vände allting. En vacker KO också.

Arakawa vs Figueroa, där tycker jag att hans corner borde stoppat fighten, slökollade iofs för att den var så ensidig, men av det jag såg iallafall
Kollar ni på direktsända streamar eller ser ni galan i efterhand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in