Citat:
Ursprungligen postat av
nickorut
Jag tror Berto är körd nu. Han ser så avspänd och självsäker ut i ringen att man tror att han är en dominant fighter men så fort att mött någon topp 10-boxare så blir han som du säger, träffas av allt. Han försökte sig ju på shoulder roll förra fighten utan framgång och nu verkar han i det närmsta lagt ner försök att blocka vilket inte funkar utan ett extremt fotarbete och det saknar Berto. När han dessutom ställt in fighter, torskar för doping och krånglar med promotors så lär han väl bli någon slags gatekeeper till weltern. Jag hoppas på rematch med Ortiz, tror det är lagom nivå.
Thurman hade det riktigt tufft i sin fight mot Chavez! Han blev träffad väldigt mycket och hans slagstyrka såg inte liks imponerande ut som tidigare. Men efter 3-4 ronder ändrade Thurman strategi och började boxas med jabben och tog sakta över fighten för att till sist knocka Chavez. Imponerande! Thurman har inte riktigt de där magiska fysiska förutsättningar som msn ibland ser hos prospekts (som t.ex Broner) men han verkar klok och seriös och jag tror han kommer slåss om bälten väldigt snart!
Håller med dig. Jag såg direkt från första ronden att Berto kommer ha problem i den här fighten, sen visst hjälpte det inte han skadade sin högra axel (det tar bort många av hans bästa slag, bland annat hans uppercut mot repen). Han har hjärta men han blir träffad allt för mycket. Han har varit i många krig också, jag tycker helt ärligt att han borde ta en seriös funderare om han vill fortsätta med boxningen för han kommer troligtvis inte nå elitnivån. Onödigt att ta en massa stryk. Om han fortsätter vilket han lär göra så lär det vara en gatekeeper-roll som du skrev. Måste ge kritik till Virgil Hunter också, han har haft framgång med Ward såklart men utöver det har det inte gått så bra för hans boxare åtminstone inte senaste tiden. Förresten bara jag som tycker Clarence Seedorf och Andre Berto är chockerande lika varandra?
Jo första tre-fyra ronderna så såg Thurman riktigt dålig ut, bra erfarenhet från honom att gå igenom lite adversity och ändå stoppa sin motståndare. Han har en grym haka Thurman, en viktig egenskap. Men han måste träna på sin defensiv.
Nihito Arakawa vilken jäkla krigare, helt sanslöst hur många slag han tog utan att gå ner. Tror han tog emot uppemot 500 slag och Figueroa är inte direkt typen som jabbar. Respekt till Arakawa, dock var det obehagligt o se någon äta så många slag, kändes ganska lönlöst då han inte direkt vann många ronder.