2014-01-31, 20:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Ortiz bevisar ännu en gång att han inte är stark mentalt. Klart Ortiz kunde kommit upp men han valde att bli uträknad istället. Ortiz är en väldigt duktig boxare men hans stora problem är just att han viker ner sig när det inte går hans väg. Det är inte första gången direkt.....Nu för tiden verkar han dessutom mer intresserad av att vara en känd person. Ortiz är en glidare som trivs bättre med att spela in filmer, modelluppdrag, lansera sin egen parfym osv. Tror inte hans hjärta och passion för boxning finns kvar. Blir inte förvånad om han lägger handskarna på hyllan inom en snar framtid.
Citera
2014-02-01, 03:33
Medlem
nickoruts avatar
Känns ju helt sjukt att Ortiz fightades mot Mayweather för lite mer än två år sedan i Mayweathers enda fight 2011. Snacka om att inte kämpa för sitt legacy.

Jag tror Ortiz hade kunnat komma upp om han velat men han kände väl att han skulle knockas ännu hårdare senare i matchen då. Förståeligt men om man har den insikten ska man inte boka upp sig i sådana här fighter när man inte har vad som krävs. Ortiz måste ju känna det själv. Hoppas han trappar ner nu, med den stilen han boxas med kan det ju sluta riktigt illa annars.

Förresten så är jag övertygad om att Pacman slår Bradley i returen. Det känns som om Bradley är favorit här inne men ni får gärna utveckla det.

Pacman har blivit knockad hårt och Bradley har utvecklats men som jag ser det så kommer fighten gå till poäng. Och jag kan inte se hur Bradley ska lyckas att träffa mer än Pac som slår ur olika vinklar och alltid träffar sina motståndare mycket. Jag kan tänka mig att Bradley vobblar Manny på någon counter men att han ska slå ut honom har jag svårt att tänka mig. Jag tycker att Pac ser sämre ut än innan men det är fortfarande samma boxare. Men jag tycker det är svårt att bedöma den typen av fighter som typ Rios-Pac där man vet att den ena är bättre, men HUR mycket bättre.
Senast redigerad av nickorut 2014-02-01 kl. 03:45.
Citera
2014-02-01, 15:15
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Förresten så är jag övertygad om att Pacman slår Bradley i returen. Det känns som om Bradley är favorit här inne men ni får gärna utveckla det.

Pacman har blivit knockad hårt och Bradley har utvecklats men som jag ser det så kommer fighten gå till poäng. Och jag kan inte se hur Bradley ska lyckas att träffa mer än Pac som slår ur olika vinklar och alltid träffar sina motståndare mycket. Jag kan tänka mig att Bradley vobblar Manny på någon counter men att han ska slå ut honom har jag svårt att tänka mig. Jag tycker att Pac ser sämre ut än innan men det är fortfarande samma boxare. Men jag tycker det är svårt att bedöma den typen av fighter som typ Rios-Pac där man vet att den ena är bättre, men HUR mycket bättre.
För mig handlar det mest om att oddsen är riktigt fina då jag tycker att det åtminstone är en 50-50 fight om inte 60-40 Bradley.

Håller med om att Bradley inte kommer att slå ut Pacman, trots att Bradley har underskattat sting i slagen. Problemet är att Bradley hellre slår armslag än att verkligen lägga ordentlig kraft i slaget, därav hans låga KO-ratio. Men om man kollar på Provodnikovs ansikte efter 12 ronder samt hur Marquez blev taggad ordentligt i sista ronden mot Bradley så ska man inte sova på hans power.

Jag tror Bradley tar det här på beslut men denna gång en mer övertygande poängseger. Förväntar mig ungefär som mot Marquez att han inte vinner ronderna med mycket men att det ändå blir en stabil poängseger.

Det här är en av mina mer kontroversiella åsikter men jag hade första fighten mellan Pacman och Bradley som en jämn fight. Jag är nog i klar minoritet men det är inte något jag är ensam om heller. Jag har sett fighten tre gånger ska tilläggas. Pacman vann enligt mig med 7-5 i ronder. Bradley svepte de sista ronderna trots att han hade skadat vristen, han ville det mer i slutronderna och var den som var boss i ringen. Det här är problem för Pacman på flera plan i rematchen.

1) Pacman har inte punching power som kan knocka folk i weltervikten, det måste vi konstatera. Det var bra många år sedan han knockade någon. Bradley har känt hans kraft redan och tog den bra, jag såg aldrig Bradley skadad i deras första fight.

2) Pacman har blivit en mer renodlad boxare på senare år, han slår fortfarande ur konstiga vinklar men han har blivit lättare att läsa. Counterpunchers som Bradley blir mer och mer bekväm med Pacman ju fler ronder de går mot honom, se på Marquez. Pacman har bara ett slag som kan knocka folk enligt mig, den raka vänstern. Bradley vet att han ska hålla sig borta från den. Pacman har en högerkrok som golvade Hatton men jag har varit besviken över hur lite han använder den, den är väldigt kort så han måste vara nära för att landa den.

Jag tror Bradley vet hur han ska fighta Pacman nu av att döma de sista ronderna i första fighten, nu kommer han ha samma gameplan under en hel fight. Bradley kommer göra allt för att ta en övertygande seger och han har en hög aktivitetsnivå olikt Rios, han slog fler slag än Pacman i deras första fight (men landade färre). Självförtroendet Bradley har nu också efter de senaste fighterna tror jag också hjälper honom ännu mer.
Citera
2014-02-02, 00:14
Medlem
Skräpmatch på TV10 nu, Adama ser ut som en vandrande sandsäck mot Golovkin.

Hur långt tror ni Skoglund kan nå?
Citera
2014-02-02, 01:53
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Skräpmatch på TV10 nu, Adama ser ut som en vandrande sandsäck mot Golovkin.

Hur långt tror ni Skoglund kan nå?
Golovkin vann imponerande men jo motståndaren var inget att hänga i granen. Golovkin tog pauser ibland och då kunde man potentiellt se lite svagheter men när han drar upp tempot är han läskig. Dags för honom att steppa upp motståndet, ingen vill se såna här fighter.

Skoglund tar stabila segrar såsom han ska men han har ännu inte visat mig att han har det som krävs för att kunna utmana toppen i hans viktklass som är väldigt tuff i och med Stevenson och Kovalevs framgång senaste året. Jag förstår att de tar sin goda tid med Skoglund, han är bara 22 och han får erfarenhet sakta men säkert. Mot Blackledge fick han mot sig en tuff utmanare och en tuff 10-rondare, mot Lolenga Mock golvades han riktigt hårt men tog ändå en stabil poängseger. Sånt är viktigt när tiden kommer och han ska möta namn som Cloud, Grachev, Bellew som ligger där i mellanskiktet av divisionen. Men vägen upp till de riktiga namnen är väldigt väldigt svår.
Citera
2014-02-02, 10:40
Medlem
Han har nog inte så lätt att finna bra motståndare nu efter att ha mosat Macklin och Stevens, planen är väl att ta någon match till mot de näst bästa och sedan försöka få till matcher mot Martinez, Ward osv. Hoppas Martinez blir skadefri så att de kan mötas, det hade blivit en riktigt bra match.
Citera
2014-02-05, 16:05
Medlem
Godzilla3s avatar
Khan eller Maidana för Mayweather, vad säger ni? Maidana förtjänar det mer och gör mer för Mayweathers legacy (om än väldigt lite) jämfört med Khan, Maidana har ju WBA-bältet och har en fin winning streak bakom sig där segern mot Broner väger tungt. Kan bli rolig hype inför fighten.

Jag står fast vid att Khan är den svårare motståndaren. Maidana kommer knappt vinna en rond, kommer se ut som Baldomirfighten. Jag vill inte dissa Maidana, gillar honom men Mayweather är i en annan stratosfär.

Om jag inte är helt ute och cyklar så har Mayweather WBC-bältet. Besegrar han Maidana så har han WBC, WBA. Om Pacman kniper WBO-bältet från Bradley så kan vi hoppas på en unification fight i september Mayweather-Pacquiao en gång för alla. Önsketänkande jag vet.
Citera
2014-02-05, 22:15
Medlem
Floyd mr$$$ såg på hans instagram att han låter fansen avgöra vem han ska möta Khan alt Maidana
Vet att han är P4P #1 i boxningen just nu men är det verkligen så att han får göra sådär? hans fan base är ju enorm o de kommer ju gynna hans PPW intäkter ju mer som vill se hans match men Floyds fans väljer ju lättast motstånd = inte lika bra match, antar att ALLT handlar om the Ca$h
Citera
2014-02-05, 23:43
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deciliter12345
Floyd mr$$$ såg på hans instagram att han låter fansen avgöra vem han ska möta Khan alt Maidana
Vet att han är P4P #1 i boxningen just nu men är det verkligen så att han får göra sådär? hans fan base är ju enorm o de kommer ju gynna hans PPW intäkter ju mer som vill se hans match men Floyds fans väljer ju lättast motstånd = inte lika bra match, antar att ALLT handlar om the Ca$h

Nja, boxningsfans fungerar nog inte så. Tror inte han skulle komma undan med att välja Khan nu. Floyd har nog bestämt sig för Maidana nu. Speciellt eftersom han helt plötsligt ville att de skulle rösta. Kul för Maidana isåfall, han har definitivt förtjänat det mer än vissa andra av Floyds motståndare.

GGG slaktade ännu en outmatched boxare ser jag. När ska han steppa upp motståndet? Han skulle ju kunna fightas en gång i veckan med dessa motståndare.
Citera
2014-02-06, 06:29
Medlem
Så tråkigt, man vet att Maidana förtjänar matchen mer än Khan samtidigt som man vet att Maidana inte har en chans eller ens rätt stil för att göra det svårt för Mayweather.
Citera
2014-02-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challis
GGG slaktade ännu en outmatched boxare ser jag. När ska han steppa upp motståndet? Han skulle ju kunna fightas en gång i veckan med dessa motståndare.
De 3 senaste är ändå inga blåbär direkt, Adama ser ut att ha bjudit hyffsat motstånd under 12 ronder i matchen om IBF-titeln mot Gaele.

Hoppas att de kan lösa den tråkiga politiken och sy ihop lite spännande matchningar mot honom nu.
Citera
2014-02-06, 14:13
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
De 3 senaste är ändå inga blåbär direkt, Adama ser ut att ha bjudit hyffsat motstånd under 12 ronder i matchen om IBF-titeln mot Gaele.

Hoppas att de kan lösa den tråkiga politiken och sy ihop lite spännande matchningar mot honom nu.
Går snack om Andy Lee, det är ett kliv upp ändå i kaliber med Macklin. Chavez Jr förstörde Andy Lee efter att Lee inledde starkt, kan väl se ett liknande scenario med GGG.

Deontay Wilder möter också äntligen en bra motståndare i Malik Scott! Skön fight tycker jag, Scott har redskapen att vinna men jag tvivlar lite på hans mentalitet efter fighten mot Chisora, tror Wilder har mer av den där glöden. Scott kommer utboxa Wilder utan tvekan men har han tillräckligt med sting i slagen för att kunna ta ner Wilder? Kan han gå tolv ronder utan att bli träffad hårt. Wilder har ju sina patenterade svingar som är ganska awkward att läsa av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in