Citat:
Ursprungligen postat av
nickorut
Förresten så är jag övertygad om att Pacman slår Bradley i returen. Det känns som om Bradley är favorit här inne men ni får gärna utveckla det.
Pacman har blivit knockad hårt och Bradley har utvecklats men som jag ser det så kommer fighten gå till poäng. Och jag kan inte se hur Bradley ska lyckas att träffa mer än Pac som slår ur olika vinklar och alltid träffar sina motståndare mycket. Jag kan tänka mig att Bradley vobblar Manny på någon counter men att han ska slå ut honom har jag svårt att tänka mig. Jag tycker att Pac ser sämre ut än innan men det är fortfarande samma boxare. Men jag tycker det är svårt att bedöma den typen av fighter som typ Rios-Pac där man vet att den ena är bättre, men HUR mycket bättre.
För mig handlar det mest om att oddsen är riktigt fina då jag tycker att det åtminstone är en 50-50 fight om inte 60-40 Bradley.
Håller med om att Bradley inte kommer att slå ut Pacman, trots att Bradley har underskattat sting i slagen. Problemet är att Bradley hellre slår armslag än att verkligen lägga ordentlig kraft i slaget, därav hans låga KO-ratio. Men om man kollar på Provodnikovs ansikte efter 12 ronder samt hur Marquez blev taggad ordentligt i sista ronden mot Bradley så ska man inte sova på hans power.
Jag tror Bradley tar det här på beslut men denna gång en mer övertygande poängseger. Förväntar mig ungefär som mot Marquez att han inte vinner ronderna med mycket men att det ändå blir en stabil poängseger.
Det här är en av mina mer kontroversiella åsikter men jag hade första fighten mellan Pacman och Bradley som en jämn fight. Jag är nog i klar minoritet men det är inte något jag är ensam om heller. Jag har sett fighten tre gånger ska tilläggas. Pacman vann enligt mig med 7-5 i ronder. Bradley svepte de sista ronderna trots att han hade skadat vristen, han ville det mer i slutronderna och var den som var boss i ringen. Det här är problem för Pacman på flera plan i rematchen.
1) Pacman har inte punching power som kan knocka folk i weltervikten, det måste vi konstatera. Det var bra många år sedan han knockade någon. Bradley har känt hans kraft redan och tog den bra, jag såg aldrig Bradley skadad i deras första fight.
2) Pacman har blivit en mer renodlad boxare på senare år, han slår fortfarande ur konstiga vinklar men han har blivit lättare att läsa. Counterpunchers som Bradley blir mer och mer bekväm med Pacman ju fler ronder de går mot honom, se på Marquez. Pacman har bara ett slag som kan knocka folk enligt mig, den raka vänstern. Bradley vet att han ska hålla sig borta från den. Pacman har en högerkrok som golvade Hatton men jag har varit besviken över hur lite han använder den, den är väldigt kort så han måste vara nära för att landa den.
Jag tror Bradley vet hur han ska fighta Pacman nu av att döma de sista ronderna i första fighten, nu kommer han ha samma gameplan under en hel fight. Bradley kommer göra allt för att ta en övertygande seger och han har en hög aktivitetsnivå olikt Rios, han slog fler slag än Pacman i deras första fight (men landade färre). Självförtroendet Bradley har nu också efter de senaste fighterna tror jag också hjälper honom ännu mer.