2013-07-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Ammunation fanns inte. Men man köpte vapen i gränder typ, Olagligt då Liberty City hade lagar emot att civila köpte vapen. Så det blev olagligt om jag inte kommer ihåg fel.
Antar att du menar ammunition. Jo, det fanns. Det köpte man i vapenshopen. Fanns dock bara en sort. Men du kunde ju köpa fler skott/magasin till dina vapen.
2013-07-11, 00:53
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Såg nu att man har "bottenlösa fickor". Har alltid stört mig lite på det, hoppades att det skulle ändras nu, men icke. För er som inte fattar vad jag menar: i videon ser man när "vapenhjulet" tas upp, och det är en herrans massa vapen där, kulspruta, automatgevär, prickskyttegevär etc. Det jag önskade var att de hade gjort så man bara kunde ha ett "stort" vapen som man hänger över ryggen när man inte använder det, och kanske 2 pistoler, några granater osv. Tycker det ser lite lamt ut när man helt plötsligt drar fram en bazooka ur tomma intet.
Man skulle kunna ha det som i Sleeping Dogs - Nöja sig med en pistol för att kunna bära på och använda sig utav tyngre vapen när man kan få tag på dom men enbart då, såvida man inte vill bära på dom tills polisen ser en men trots att man måste respektera hur verkligare det känns så är det rätt så tråkigt att inte kunna få ha flera vapen till hands.
Det är dessutom ett kännetecken för GTA serien.
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Ser framemot att kunna röka gräs i spelet .
Inte bekräftat.
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
I gameplay-trailer fick vi ju se ett byte till Trevor där han redan var mitt uppe i en biljakt. Känns ju konstigt om man måste ta sig ur den innan man kan byta igen när det inte var en själv som sattes sig i biljakten.
Sant. Mycket sant.
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Hade ju varit så jäkla grymt om man kunde åka med bilen till en båthandlare, hitta en båt man vill köpa och den levereras utanför på ett släp. Så får man koppla på båten och lägga i den via någon ramp.
Sen måste man ju givetvis ha något båtskjul eller annan plats där man kan spara båten.
Hade varit konstigt om man enbart kunde köpa bilar men inte båtar eller flygtransport.
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
Dåligt det där med ammo grejen.
Lite surt, ja men ammunition väger inte som bomull.
2013-07-11, 01:18
Medlem
Mufffs avatar
Har hållit mig borta från denna tråd så gott jag kunnat de senaste månaderna för att dämpa abstinensen efter detta spel, men när jag såg gameplay-videon blev det för mycket. Satana vilket spel det här ser ut att bli! Det verkar ju fan ha allt man kan begära av ett spel 2013 och mer därtill.

Har dock en fråga jag inte hittat något svar på än. Ekonomin är ju som alla vet en stor del av spelet och man kommer även att ha "sin egen bil" i betydligt större utsträckning. Man kommer alltså att vårda sin bil och vill man köpa en ny så antar jag att det kommer kosta en rejäl slant. Men då måste det ju också vara betydligt svårare att stjäla bilar och komma undan än vad det har varit i tidigare spel. Varför lägga X antal hundra tusen på en sportbil om man kan sno en lika lätt som tidigare?

Jag hoppas att det är svårt att komma undan med en stulen bil. Att den blir lyst och att man kan få snuthäng om man glider runt i den långt efter, hur lagligt man än kör. Det skulle verkligen göra det värt att köpa sig sin egna lyxbil istället och på så sätt tvingas ta hänsyn till sina pengar och förvalta dem på högre plan.

Ska även bli intressant att se om man kommer kunna påverka aktiekurser genom att råna banker, spränga huvudkontor, kapa flygplan osv, för egen profit.

10 veckor kvar!!
2013-07-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Hur kan GTA IV vara sämst i serien när de fått toppbetyg av de största spelrecensenterna?
Tänker på sidor/tidningar som Gamespot, IGN och PC Gamer.

Hoppas GTA V går laggfritt på PS3. Annars blir jag besviken.
Överhypat, eller så är de köpta. IV var högst 7/10.

Hur är det med kantutjämning, jag vill minnas att det såg riktigt usel ut i IV. Kommer det vara fixat i V?
2013-07-11, 01:24
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Inte bekräftat.
Man såg Frankling göra det i gamplayet.
2013-07-11, 01:26
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Om jag inte har helt fel, om du köper det till xbox har ju xbox regioner. Sverige har PAL och jag tror England också har det. Så det borde gå.
Planerar att köpa spelet till PS3. Betyder det att jag kan vara lugn då?
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Men då måste det ju också vara betydligt svårare att stjäla bilar och komma undan än vad det har varit i tidigare spel.
Du har en poäng i ditt inlägg men vi får inte glömma vad GTA är förkortning för. Jag tror inte det kommer vara mycket svårare än hittills att roffa åt sig valfri bil.
2013-07-11, 01:30
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Antar att du menar ammunition. Jo, det fanns. Det köpte man i vapenshopen. Fanns dock bara en sort. Men du kunde ju köpa fler skott/magasin till dina vapen.

Ammunation är en butik i GTA-spelen, Vapenbutik alltså. Ammu-nation är en annan stavning. Men Ammunation-butiken fanns inte i GTA IV utan man köpte vapen i olagliga vapenaffärer i typ källare och liknande där de sålde smuggelvapen.
2013-07-11, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur är det med kantutjämning, jag vill minnas att det såg riktigt usel ut i IV. Kommer det vara fixat i V?
Bra fråga. Möjligt att de lyckats förbättra mjukvaran sedan dess. Annars prioriterar jag nog hellre bra flyt framför übersnygg grafik.

Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Ammunation är en butik i GTA-spelen, Vapenbutik alltså. Ammu-nation är en annan stavning. Men Ammunation-butiken fanns inte i GTA IV utan man köpte vapen i olagliga vapenaffärer i typ källare och liknande där de sålde smuggelvapen.
Det stämmer. Miss från min sida.
Har inte lirat samtliga GTA-spel så du har nog bättre koll än mig på vad butikerna heter.
2013-07-11, 01:35
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Har dock en fråga jag inte hittat något svar på än. Ekonomin är ju som alla vet en stor del av spelet och man kommer även att ha "sin egen bil" i betydligt större utsträckning. Man kommer alltså att vårda sin bil och vill man köpa en ny så antar jag att det kommer kosta en rejäl slant. Men då måste det ju också vara betydligt svårare att stjäla bilar och komma undan än vad det har varit i tidigare spel. Varför lägga X antal hundra tusen på en sportbil om man kan sno en lika lätt som tidigare?

Jag hoppas att det är svårt att komma undan med en stulen bil. Att den blir lyst och att man kan få snuthäng om man glider runt i den långt efter, hur lagligt man än kör. Det skulle verkligen göra det värt att köpa sig sin egna lyxbil istället och på så sätt tvingas ta hänsyn till sina pengar och förvalta dem på högre plan.
Dom betalda bilarna är väl helt enkelt mer exklusiva.
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Man såg Frankling göra det i gamplayet.
Nej.
2013-07-11, 01:40
Medlem
PUSClFERs avatar
I slutet av gameplay-trailern vid multiplayer-scenen syns det hur mycket pengar man har i ägo uppe i det högra hörnet: http://i.imgur.com/nb2mQwN.jpg

Vad kan valutan tänkas användas till i multiplayer-läget, tro?
2013-07-11, 01:43
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Du har en poäng i ditt inlägg men vi får inte glömma vad GTA är förkortning för. Jag tror inte det kommer vara mycket svårare än hittills att roffa åt sig valfri bil.
Själva stölden i sig behöver nödvändigtvis inte vara svårare, men att komma undan med det och glida runt i bilen efteråt måste på något sätt bli en utmaning.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Dom betalda bilarna är väl helt enkelt mer exklusiva.
Kom att tänka på en till anledning till varför man skulle föredra att köpa sina egna bilar. I intervjun som postades tidigare i tråden (denna) sades det att om man kvaddar eller överger sin bil så hamnar den på en "impound", där bilen finns att hämta ut för en summa. Detta kan ju bara gälla för de bilar som man har köpt och har papper på. Annars skulle ju varenda bil man hijackar och lämnar någonstans hamna där. Alltså vore det idioti att lägga massa pengar på att styla en stulen sportbil om man vet att man kommer bränna på med den på vägarna och därför riskera att köra sönder den, eftersom den då är borta för evigt. Detta förutsätter ju att man inte kan ringa efter bärgning och få sin stulna bil reparerad (vilket iofs inte är helt omöjligt).
2013-07-11, 01:49
Medlem
Swe1227s avatar
En fråga bara: har det kommit en karta nu? http://img.gawkerassets.com/img/18povrl2im2u9jpg/k-bigpic.jpg

Förr visades ju några delar av denna karta som man får med i CE utgåvan, men har någon fått tag på hela kartan nu? Det ser ju minst sagt äkta ut...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in