2013-07-10, 22:17
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Vad menas med okörbar? En bil som har gått sönder mer eller mindre helt hållet borde förbli så.
Sen hoppas jag att det är en ganska saftig summa ändå att hämta ut bilen och reparera den då det är roligare att behöva tänka på ekonomin också.

I Gta IV så kunde man ju paja bilen till det stadiet att svart rök kom ut från motorn och bilen stannade, antar att det är något i den stilen de menar, är den helt demolerad så lär den väl gå till skroten

Jag skulle vilja att trasiga bilar körs till en skrot, väl där kan man antingen välja:

A. Att få den lagad och få ut bilen för en summa, summan bestämt beroende på hur mycket som är trasig på bilen, ju trasigare desto dyrare.

B. Att skrota bilen och få ut en liten summa på skrotvärdet av bilen, ju mer uppgraderad desto mer pengar får man (dock fortfarande ganska liten summa)
2013-07-10, 22:23
Medlem
TKD_1337s avatar
GTA V kanske kommer till PC trots allt:

Citat:
Every main GTA game has, after some form of delay, made its way to PC. There’s every reason to expect Grand Theft Auto V will do the same. But while you won’t ever hear Rockstar say that, you will be able to glean tantalising hints from their job openings. Rockstar Leeds recently posted a listing for a Graphic Programmer, whose responsibilities would include bringing the studio’s “latest titles” to PC.

“Rockstar Leeds are currently looking for a talented graphics programmer to help bring our latest titles to the PC platform. Working together with the other Rockstar studios, you will be responsible for maintaining the studio’s uncompromising quality bar, delivering the highest quality PC experience possible.”

http://www.pcgamer.com/2013/07/09/rockstar-job-listing-hints-at-possible-gta-5-pc-release/

Jag kommer nog inte att vänta på det utan köpa en PlayStation 3 och GTA V.
2013-07-10, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
GTA V kanske kommer till PC trots allt:

Jag kommer nog inte att vänta på det utan köpa en PlayStation 3 och GTA V.

Okej kanske offtopic men köp red dead med!
2013-07-10, 22:30
Medlem
carlankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
http://www.youtube.com/watch?v=vBpTePVmdmg

Lyssnade igenom den här, inte mycket nytt dock utan mest bara samma rabbel hela tiden men dessa två saker var något nytt:

* Kör du en av dina egna bilar dvs såna som du har uppgraderat (tror jag) och bilen går sönder så den blir okörbar så kommer du att ha möjligheten att lämna bilen, bilen körs iväg av en bärgningsbil och sedan kommer du att kunna lösa ut bilen igen hos en bil/skrot handlare / polisen mot en summa.
(detta har redan sagts en gång tidigare i tråden men ändå)
Förstod dock inte om detta gäller alla bilar man kör eller bara ens "egna"

* Mängden ammo du har på dig kommer att påverka hur snabbt du kan springa.

Så om bilen sprängs och sen åker i i vattnet går det fortfarande att få tbx den alltså.

Dåligt det där med ammo grejen.
2013-07-10, 22:34
Medlem
Tror ni GTA V blir bättre än IV?
Måste vara svårt att höja spelupplevelsen när hårdvaran är så pass gammal.
2013-07-10, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Ja utan tvekan kommer den att överträffa fyran. Rockstar sa även att de skulle visa lite av multiplayer läget inom kort. Det känns som om de tagit åt sig av kritiken från fansen.
2013-07-10, 22:59
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano

Med tanke på att IV var det sämsta spelet i serien och att V ser ut att vara bättre än San Andreas tillomed så ja detta är bättre...
2013-07-10, 23:18
Medlem
sigurts avatar
Ang bilfysiken, kolla 3:22 när bilen kör in i en annan bil, knappt så ingenting händer.....

I GTA IV skulle det där resultera i en kraftig smäll och bilen nästan stannar och blir ganska skadad
2013-07-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Med tanke på att IV var det sämsta spelet i serien och att V ser ut att vara bättre än San Andreas tillomed så ja detta är bättre...
Hur kan GTA IV vara sämst i serien när de fått toppbetyg av de största spelrecensenterna?
Tänker på sidor/tidningar som Gamespot, IGN och PC Gamer.

Hoppas GTA V går laggfritt på PS3. Annars blir jag besviken.
Senast redigerad av Kaymano 2013-07-10 kl. 23:29.
2013-07-10, 23:22
Medlem
Swe1227s avatar
Den här bilen var frän!

http://gta.wikia.com/Swedish_Hypercar

''Swedish Hypercar'' kallar de den, men det är ju klart och tydligt en Koenigsegg

Roligt att den är med, måste ju vara en av de snabbaste på spelet:]
2013-07-10, 23:29
Medlem
CommonKnowledges avatar
Hur tror ni det blir när det gäller köp av vapen? Bara Ammunation(som syns i gårdagens trailer) som gäller då?

I IV fanns väl inte Ammunation vad jag kan minnas? Dock fanns ju vapenbilen man kunde slå en pling till och så kom han till stället du befann dig på. Hoppas det valet finns igen.
2013-07-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hur tror ni det blir när det gäller köp av vapen? Bara Ammunation(som syns i gårdagens trailer) som gäller då?

I IV fanns väl inte Ammunation vad jag kan minnas? Dock fanns ju vapenbilen man kunde slå en pling till och så kom han till stället du befann dig på. Hoppas det valet finns igen.
Jo, det fanns. Hur skulle man annars kunna använda vapnen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in