2013-07-10, 20:25
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ja de lät ju som 'mycket' hehe gta 5 kommer floppa som alla spel idag.

Källor på det?

Det senaste spelet jag känner till som blev en enorm succé över hela världen är The Last of Us som släpptes 14 Juni 2013, så din teori om att "alla" spel idag floppar kan du ju ta och torka dig i arslet med

Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad bra! Gått och tänkt ganska mycket på vad fan som händer när man kraschar en bil man köpt och lagt ner jätte mycket pengar på och ifall den bara blir förstörd och oanvändbar som i GTA IV.

Samtidigt är jag fortfarande lite kritisk till hela "byta mellan karaktärer"-grejen. Kan man byta karaktär ifall man dragit på sig massa stjärnor? Vad händer ifall man tex byter till Trevor och han dragit på sig massa stjärnor? Kan karaktärerna dö eller bli gripna när man inte använder dem? Hur blir det när man själv dör? Kommer dem bara dyka upp utanför ett fängelse eller sjukhus då som i GTA IV eller kommer det bli mer invecklat? Kommer det vara samma med ifall karaktärerna dör när man inte använder dem? Vad händer ifall man tex byter till Franklin samtidigt som han är och spelar tennis med sin fru? Kan man bara dra därifrån om man inte vill spela mera? Kan man helt plötsligt bara lacka ur och börja skjuta folk när man spelar tennis med frun? Hur kommer hon reagera?

Enligt en artikel som släpptes för nån månad sen så kommer man inte att kunna byta karaktär om denne är efterlyst eller mitt i ett fallskärmshopp osv, karaktären måste vara i "neutralt" läge för att kunna bytas, detta sagt av en anställd hos Rockstar.

I och med det så gissar jag personligen på att karaktärerna inte kommer att kunna dö medan man inte spelar som dom, gripna kanske men inte dö.

Dör du så hamnar man på sjukhus där tiden spolas fram någon dag precis som i Gta IV om jag förstod saken rätt i Rockstars Q/A som lades upp häromveckan.

Spelar du ett minigame med tex Franklin så antar jag att man kommer att kunna byta karaktär rakt av då det inte är något som hotar karaktären i fråga, sen möjligheten att kunna skjuta och röja runt är väl självklart att det finns kvar, hur folk/familj reagerar på det är ej sagt så vitt jag vet
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-10 kl. 20:27.
2013-07-10, 20:41
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Enligt en artikel som släpptes för nån månad sen så kommer man inte att kunna byta karaktär om denne är efterlyst eller mitt i ett fallskärmshopp osv, karaktären måste vara i "neutralt" läge för att kunna bytas, detta sagt av en anställd hos Rockstar.

I och med det så gissar jag personligen på att karaktärerna inte kommer att kunna dö medan man inte spelar som dom, gripna kanske men inte dö.

Dör du så hamnar man på sjukhus där tiden spolas fram någon dag precis som i Gta IV om jag förstod saken rätt i Rockstars Q/A som lades upp häromveckan.

Spelar du ett minigame med tex Franklin så antar jag att man kommer att kunna byta karaktär rakt av då det inte är något som hotar karaktären i fråga, sen möjligheten att kunna skjuta och röja runt är väl självklart att det finns kvar, hur folk/familj reagerar på det är ej sagt så vitt jag vet

Tack!

I gameplay-trailer fick vi ju se ett byte till Trevor där han redan var mitt uppe i en biljakt. Känns ju konstigt om man måste ta sig ur den innan man kan byta igen när det inte var en själv som sattes sig i biljakten.

Har man sagt något mer om hur polisjakten kommer fungera och vad som händer ifall man blir gripen? Hörde någonstans att polisjakten kommer vara mer verklighetstroget, att man kan bli efterlyst även ifall man kommer undan och att poliser sedan kommer börja jaga en igen ifall dem känner igen en. Hur länge kan man tänka att efterlysningen står sig? Tills man åker fast? Kommer poliser kunna leta reda på en hemma hos karaktärerna? Kommer poliserna kanske ringa på Michaels dörr efter gått banans på gatan och skjutit ihjäl 20 oskyldiga tanter fast sedan kommit undan?
2013-07-10, 20:41
Medlem
WalterSullivans avatar
Man ska nog vara väldigt tacksam för att Red Dead kom ut innan detta spel då det annars varit stor risk för att detta skulle bli ett tråkigt IV igen.

Dem lärde sig en hel del saker från Red
2013-07-10, 20:51
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Man ska nog vara väldigt tacksam för att Red Dead kom ut innan detta spel då det annars varit stor risk för att detta skulle bli ett tråkigt IV igen.

Dem lärde sig en hel del saker från Red
Det tror jag också, speciellt när det gäller djur.
http://farm6.staticflickr.com/5344/9256065888_f1660a40c8_o.jpg
Märkte inte det för ens nu, Släpa båt med hjälp av släpkärra.
Kan inte vänta tills jag gör detta.
Senast redigerad av Kaejko 2013-07-10 kl. 20:57.
2013-07-10, 21:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Det tror jag också, speciellt när det gäller djur.
http://farm6.staticflickr.com/5344/9256065888_f1660a40c8_o.jpg
Märkte inte det för ens nu, Släpa båt med hjälp av släpkärra.
Kan inte vänta tills jag gör detta.

Om man nu kan göra det själv vilket inte alls är säkert...det kanske bara är olika typer av släp som finns som man inte kan göra någonting med mer än att köra runt med dem
2013-07-10, 21:13
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Om man nu kan göra det själv vilket inte alls är säkert...det kanske bara är olika typer av släp som finns som man inte kan göra någonting med mer än att köra runt med dem
Nej det är klart, men hade varit riktigt grymt om man nu kan släpa båtar/bilar.
2013-07-10, 21:18
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Nej det är klart, men hade varit riktigt grymt om man nu kan släpa båtar/bilar.

Man kan ju hoppas på uppdrag där man skall sno båtar, köra till en avsides strand och där väntar nån av de andra två med släpet, sen vidare transport!

Vore coolt och köra med båt på släp för att sen åka till stranden och backa ner mitt bland folk som badar haha!

En sak som kom fram där i intervjun angående bilar som man lagt mycket pengar på var ju att det går att hämta ut den nånstans mot en avgift ifall man lämnar bilen...

MEN, hur fan blir det om man råkar krascha den så hårt att den sprängs?
Det logiska säger ju att den ska då försvinna helt... men det vore fan tråkigt! då kommer man inte våga köra galet som man gärna gör!
2013-07-10, 21:33
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Man kan ju hoppas på uppdrag där man skall sno båtar, köra till en avsides strand och där väntar nån av de andra två med släpet, sen vidare transport!

Vore coolt och köra med båt på släp för att sen åka till stranden och backa ner mitt bland folk som badar haha!

En sak som kom fram där i intervjun angående bilar som man lagt mycket pengar på var ju att det går att hämta ut den nånstans mot en avgift ifall man lämnar bilen...

MEN, hur fan blir det om man råkar krascha den så hårt att den sprängs?
Det logiska säger ju att den ska då försvinna helt... men det vore fan tråkigt! då kommer man inte våga köra galet som man gärna gör!
Hade ju varit så jäkla grymt om man kunde åka med bilen till en båthandlare, hitta en båt man vill köpa och den levereras utanför på ett släp. Så får man koppla på båten och lägga i den via någon ramp.
Sen måste man ju givetvis ha något båtskjul eller annan plats där man kan spara båten.

Man vill ju vara lite laglydig ibland också och inte bara sno sig en båt hela tiden.
2013-07-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Hade ju varit så jäkla grymt om man kunde åka med bilen till en båthandlare, hitta en båt man vill köpa och den levereras utanför på ett släp. Så får man koppla på båten och lägga i den via någon ramp.
Sen måste man ju givetvis ha något båtskjul eller annan plats där man kan spara båten.

Man vill ju vara lite laglydig ibland också och inte bara sno sig en båt hela tiden.

Du kommer ju kunna köpa en marina för pengarna du tjänar, det borde väl duga som förvaringsställe för båtarna
2013-07-10, 21:42
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Du kommer ju kunna köpa en marina för pengarna du tjänar, det borde väl duga som förvaringsställe för båtarna
Haha, se på tusan. Det visste jag faktiskt inte. Nu blev jag glad
2013-07-10, 21:53
Medlem
Reggaemans avatar
http://www.youtube.com/watch?v=vBpTePVmdmg

Lyssnade igenom den här, inte mycket nytt dock utan mest bara samma rabbel hela tiden men dessa två saker var något nytt:

* Kör du en av dina egna bilar dvs såna som du har uppgraderat (tror jag) och bilen går sönder så den blir okörbar så kommer du att ha möjligheten att lämna bilen, bilen körs iväg av en bärgningsbil och sedan kommer du att kunna lösa ut bilen igen hos en bil/skrot handlare / polisen mot en summa.
(detta har redan sagts en gång tidigare i tråden men ändå)
Förstod dock inte om detta gäller alla bilar man kör eller bara ens "egna"

* Mängden ammo du har på dig kommer att påverka hur snabbt du kan springa.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-10 kl. 21:57.
2013-07-10, 22:10
Medlem
McNords avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=vBpTePVmdmg

Lyssnade igenom den här, inte mycket nytt dock utan mest bara samma rabbel hela tiden men dessa två saker var något nytt:

* Kör du en av dina egna bilar dvs såna som du har uppgraderat (tror jag) och bilen går sönder så den blir okörbar så kommer du att ha möjligheten att lämna bilen, bilen körs iväg av en bärgningsbil och sedan kommer du att kunna lösa ut bilen igen hos en bil/skrot handlare / polisen mot en summa.
(detta har redan sagts en gång tidigare i tråden men ändå)
Förstod dock inte om detta gäller alla bilar man kör eller bara ens "egna"

* Mängden ammo du har på dig kommer att påverka hur snabbt du kan springa.
Vad menas med okörbar? En bil som har gått sönder mer eller mindre helt hållet borde förbli så.
Sen hoppas jag att det är en ganska saftig summa ändå att hämta ut bilen och reparera den då det är roligare att behöva tänka på ekonomin också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in