2013-07-10, 12:08
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Verkar ju vara jätteliten. Skulle inte GTA V utspela sig i samma städer som SA?
Då får du tänka på att Rockstar gått ut och sagt att spelet är lika stort som tre Red Dead Redemption-världar. Kan därmed tänka mig att staden Los Santos är lika stor som Liberty City. Då kanske du förstår hur stor landsbygden + undervattensytan kommer vara.

Fast nä, inte ens jag förstår hur stort detta kommer bli. Extremt taggad!
2013-07-10, 12:09
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hade faktiskt varit perfekt tillfälle att införa även en kvinnlig karaktär nu med 3 skiftande men såg att man kommer kunna ha en kvinna i sitt heist crew om man vill.. Bättre än ingenting, I guess.

Håller med. Är en stor beundrare av rockstars spel, i synnerhet GTA och liknande titlar som RDR, men dom har verkligen brister i mångfaldstänkandet och att introducera kvinnliga karaktärer. Jag säger inte att man ska införa någon slags inkvoteringsprincip men det är fan sorgligt hur man ständigt bara använder kvinnor som objekt i sina spel. Det är återkommande och det är sexistiskt, även om jag är väl medveten att man i just GTA ofta också gör narr av det amerikanska i stort (som ju är extremt patriarkiskt och sexistiskt). Men kom igen, nu har dom en gyllene chans med en mellanväg att introducera en kvinnlig huvudkaraktär jämte en manlig och så tar man den inte, riktigt störigt. Men vem vet, kanske kommer det ett dlc om ett år eller så med denna feature.

I övrigt en extremt upphetsande gameplay-trailer som släpptes igår, damn.
2013-07-10, 12:10
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
http://i.imgur.com/0xWnTGa.jpg
Mjo, något är det åtminstone.

Ser ut som ett skjul eller vindskydd likt det som fanns i San Andreas vid sågverket (The Panopticon).
2013-07-10, 12:11
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Har de sagt något om gymmen kommer tillbaka eller ej?
De sa nej tillsammans med att tatuera sig osv men när de ändrade det så sa dom inget om gym så jag tar för givet att vi inte kommer att se det. Kommer vara lite trist att inte kunna arbeta upp sin Stamina trots att karaktärernas figur inte skulle behöva ändras men ändå, det kommer finnas så mycket annat att göra
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Jag hoppas också på att de har förbättrat customization "menyn" till karaktärerna, alltid sjukt irriterande att vänta (?) sekunder mellan varje plagg. Sen istället för att ha t.ex. fem stycken likadana byxor i menyn när enda skillnaden är färgen, istället borde man få välja färgerna efter att man valt plagget. Bara såna småsaker jag alltid stört mig lite på :P
Ja nu när du säger det så ringer det en klocka, haha. Det var riktigt jobbigt. Men jag står hellre ut med det så länge dom har ett stort utbud på kläder etc.
Citat:
14 nya screenshots från gårdagen; (Jag skumläste igenom samtliga inlägg och såg endast artikeln från GameInformer länkad)
Från GameInformer:
http://imgur.com/a/5SWvF

När man enbart kollar från ögonvrån på bilden med Frank så ser den 110% verklig ut
Och Michael på båten ser ut som en yngre Steven Segal,
2013-07-10, 12:31
Medlem
WalterSullivans avatar
Total orgasm nu, hittade gameplay videon av en slump på youtube

Det vart en liten extra stad bakom bergen iallafall och så kan man röka gräs också, hoppas man kan dricka alkohol med
2013-07-10, 12:34
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Håller med. Är en stor beundrare av rockstars spel, i synnerhet GTA och liknande titlar som RDR, men dom har verkligen brister i mångfaldstänkandet och att introducera kvinnliga karaktärer. Jag säger inte att man ska införa någon slags inkvoteringsprincip men det är fan sorgligt hur man ständigt bara använder kvinnor som objekt i sina spel. Det är återkommande och det är sexistiskt, även om jag är väl medveten att man i just GTA ofta också gör narr av det amerikanska i stort (som ju är extremt patriarkiskt och sexistiskt). Men kom igen, nu har dom en gyllene chans med en mellanväg att introducera en kvinnlig huvudkaraktär jämte en manlig och så tar man den inte, riktigt störigt. Men vem vet, kanske kommer det ett dlc om ett år eller så med denna feature.
You took the words out of my mouth(mind? hehe). Hade varit kul och varierande med lite feminin touch i historien och uppdragen. Perfekt med 2 manliga och 1 kvinnlig karaktär.
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
De sa nej tillsammans med att tatuera sig osv men när de ändrade det så sa dom inget om gym så jag tar för givet att vi inte kommer att se det. Kommer vara lite trist att inte kunna arbeta upp sin Stamina trots att karaktärernas figur inte skulle behöva ändras men ändå, det kommer finnas så mycket annat att göra

Ja nu när du säger det så ringer det en klocka, haha. Det var riktigt jobbigt. Men jag står hellre ut med det så länge dom har ett stort utbud på kläder etc.
Stamina borde gå att förbättra via tillexempel cykel-racet man såg i gårdagens trailer.

I samma trailer ser man också att plaggbytet görs direkt(!) när Franklin är i en klädbutik, utan några pauser mellan. Likaså bilmodifikationerna.
2013-07-10, 12:40
Medlem
Citat:
Nope.
Men Los Santos från SA kommer vara med. Hur går det ihop? Jag vet att det är ett spel och allt är möjligt, men hur har de klippt bort de andra två städerna?
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Då får du tänka på att Rockstar gått ut och sagt att spelet är lika stort som tre Red Dead Redemption-världar. Kan därmed tänka mig att staden Los Santos är lika stor som Liberty City. Då kanske du förstår hur stor landsbygden + undervattensytan kommer vara.

Fast nä, inte ens jag förstår hur stort detta kommer bli. Extremt taggad!
Låter sjukt nice.
2013-07-10, 12:43
Medlem
sigurts avatar
Angående kartans storlek!

När jag ser de ihopsnickrade kartorna på nätet så känns det inte som att kartan är så pass stor som Rockstars har sagt, dvs att den är större än diverse spel tillsammans. Eller om det nu skulle vara lika stor som 3st RDR?!

Jag tror dom har kört en liten fuling, nämligen att ytan att utforska är lika stor som det dom säger, och då har dom lagt in hela undervattensvärlden och dessutom att man kan utforska på höjden. Om man plockar ur allt det och lägger platt så blir det sjukt stort. Det är så jag tror Rockstars har räknat utan att säga det riktigt.

Men tro inte jag klagar på kartans storlek, jag tror den kommer vara sjukt stor och hur mycket som helst att utforska, en stor karta gör inte automatiskt ett spel bättre. En karta kan u vara faktiskt vara för stor. Jag tänker på Just Cause 2 tex.

Men jag tror Rockstars har gjort en liten fuling när de säger att kartan är lika stor som bla bla bla.
2013-07-10, 12:54
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
14 nya screenshots från gårdagen; (Jag skumläste igenom samtliga inlägg och såg endast artikeln från GameInformer länkad)
Från GameInformer:
http://imgur.com/a/5SWvF

Från JeuxActu:
http://imgur.com/a/X4weq

EDIT:
Och en extra som är miniatyrbilden till gameplay-trailern:
http://i.imgur.com/HcSMv9U.jpg

LoveFist tröja på Trevor
2013-07-10, 13:22
Medlem
sneakydudes avatar
Såg nu att man har "bottenlösa fickor". Har alltid stört mig lite på det, hoppades att det skulle ändras nu, men icke. För er som inte fattar vad jag menar: i videon ser man när "vapenhjulet" tas upp, och det är en herrans massa vapen där, kulspruta, automatgevär, prickskyttegevär etc. Det jag önskade var att de hade gjort så man bara kunde ha ett "stort" vapen som man hänger över ryggen när man inte använder det, och kanske 2 pistoler, några granater osv. Tycker det ser lite lamt ut när man helt plötsligt drar fram en bazooka ur tomma intet.
2013-07-10, 13:28
Medlem
ufo_2900s avatar
Vars är bäst att boka/förhandsbeställa ifrån? Inte nödvändigtvis billigast men mest pålitligt, så man kan börja lira så snart som möjligt efter släpp. Shopathome är billigast på prisjakt just nu men det står inget om deras frakt, antar att det är billigast möjliga(och kanske därav tar tid?).
2013-07-10, 13:37
Medlem
Deferos avatar
Ännu en uppdaterad karta som lär stämma mer överens med den riktiga kartan:
http://i.imgur.com/ARQvQ3o.png

Los Santos storlek kommer ungefär vara som hela Liberty City samtidigt som den totala landsbygden kommer vara som Read Dead Redemption och San Andreas, vilket jag absolut kan tänka mig när jag ser kartan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in