2013-07-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
En fråga bara: har det kommit en karta nu? http://img.gawkerassets.com/img/18povrl2im2u9jpg/k-bigpic.jpg

Förr visades ju några delar av denna karta som man får med i CE utgåvan, men har någon fått tag på hela kartan nu? Det ser ju minst sagt äkta ut...
Staden verkar inte vara så stor som jag trodde. Sen ser det lite skumt ut med en husslinga som är suddig mot berget....
2013-07-11, 01:53
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Dom betalda bilarna är väl helt enkelt mer exklusiva.

Nej.
jo.
2013-07-11, 01:57
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Staden verkar inte vara så stor som jag trodde. Sen ser det lite skumt ut med en husslinga som är suddig mot berget....
Jo nu ser jag med att det är ett hopklipp. Men fortfarande intressant med den vänstra delen för den har jag alldrig sett förr
2013-07-11, 02:07
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Jo nu ser jag med att det är ett hopklipp. Men fortfarande intressant med den vänstra delen för den har jag alldrig sett förr

Ön till havs ser ju ut att vara en militärbas eller liknande då det ser ut att finnas landingsbana. Bara en liten tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Jag hoppas att det är svårt att komma undan med en stulen bil. Att den blir lyst och att man kan få snuthäng om man glider runt i den långt efter, hur lagligt man än kör. Det skulle verkligen göra det värt att köpa sig sin egna lyxbil istället och på så sätt tvingas ta hänsyn till sina pengar och förvalta dem på högre plan.

10 veckor kvar!!

I Mafia 2 var det ju så att om man snodde en bil så blev bilen lyst tills man bytte regplåtar på den. Men tills man gjorde det kunde polisen känna igen en och ta fast en.
Senast redigerad av MrWilson 2013-07-11 kl. 02:12.
2013-07-11, 02:29
Medlem
Fan hypen inför det här spelet känns som bortblåst Har varit så taggad ända sedan första trailern men det har blivit för mycket..det slog över nånstans till slut. Man har sett så många bilder och tittat på alla trailers till den grad att det känns som att man spelat spelet nästan. Hoppas suget kommer tillbaka igen för nu ser jag mer fram emot diverse spel på Wii U faktiskt, och så har det aldrig varit inför ett GTA släpp tidigare då det alltid varit årets spelhändelse för min del.
2013-07-11, 03:01
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Själva stölden i sig behöver nödvändigtvis inte vara svårare, men att komma undan med det och glida runt i bilen efteråt måste på något sätt bli en utmaning.
Jo, kan mycket väl vara så också då Rockstar sagt att polisen kommer vara smartare.
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Fan hypen inför det här spelet känns som bortblåst Har varit så taggad ända sedan första trailern men det har blivit för mycket..det slog över nånstans till slut. Man har sett så många bilder och tittat på alla trailers till den grad att det känns som att man spelat spelet nästan. Hoppas suget kommer tillbaka igen för nu ser jag mer fram emot diverse spel på Wii U faktiskt, och så har det aldrig varit inför ett GTA släpp tidigare då det alltid varit årets spelhändelse för min del.
Efter gårdagens trailer så kan jag verkligen inte hålla med dig.
Det är lite mer än 2 månader kvar nu.. Piece of cake!
2013-07-11, 03:07
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Haha tråkigt att du känner så. Känns som det är nu hypen börjar på riktigt. Vi har fårr lite gameplay och som sagt det är bara 2 månader kvar nu. Inte dem tråkigaste månaderna heller
2013-07-11, 07:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
Så om bilen sprängs och sen åker i i vattnet går det fortfarande att få tbx den alltså.

Nej, men är bilen i okörbart bruk men fortfarande hel så kommer du att kunna lösa ut den OM den blir bärgad, en helt sprängd bil försvinner väl som vanligt antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Ang bilfysiken, kolla 3:22 när bilen kör in i en annan bil, knappt så ingenting händer.....

I GTA IV skulle det där resultera i en kraftig smäll och bilen nästan stannar och blir ganska skadad

Håller med att det såg väldigt fult ut, någon i den här tråden ett par sidor bak kommenterade att gameplay-trailern bara visade alphafootage, om det stämmer eller inte vet jag ej.
Hoppas att det ser ut som i Gta IV

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hur tror ni det blir när det gäller köp av vapen? Bara Ammunation(som syns i gårdagens trailer) som gäller då?

I IV fanns väl inte Ammunation vad jag kan minnas? Dock fanns ju vapenbilen man kunde slå en pling till och så kom han till stället du befann dig på. Hoppas det valet finns igen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Ammunation fanns inte. Men man köpte vapen i gränder typ, Olagligt då Liberty City hade lagar emot att civila köpte vapen. Så det blev olagligt om jag inte kommer ihåg fel.

Ammunition till vapen fanns...menar du affärer så fanns det vad jag vet åtminstone en vapenaffär i Gta IV, dock ganska så gömd men det finns en precis bredvid "Soldiers Plaza" lite gömd i ett gatuhörn.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Men ge dig

Fast du har ju faktiskt fel, i gameplay-trailern såg man tydligt hur Franklin köpte medicinsk marijuana

Om man kommer att kunna göra det när som helst är en annan sak, det kan mycket möjligt bara vara i ett uppdrag man kommer att kunna köpa det.

------------------------------------------------------------------

En sak jag har tänkt på är just huvudtemat för Gta V, bankrån och alla andra typer av heists.

Undrar just hur mycket av spelets uppdrag som bara kommer att vara heists, variation är ju ett måste för att man inte ska tröttna men jag själv känner inte att jag har någon lust att bara göra heists hela spelet igenom om de inte är extremt varierande och uppfinningsrika på det planet.

Det tjatas om heists ända sen spelet började bli "känt" men jag hoppas verkligen inte att det enbart är det spelet kommer att handla om

--------------------------------------------------------------------

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CzdQ_o12rRM

Hinner inte kolla hela innan jobbet men en kul grej är att byggnaden som är under uppbyggnad verkar ha ändrats sen första trailern, antingen är designen ändrad eller så byggs den i realtiden (eller liknande)

http://i.imgur.com/ug3zjqw.jpg
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-11 kl. 07:49.
2013-07-11, 07:59
Medlem
svennebabbians avatar
Citat:
En fråga bara: har det kommit en karta nu? http://img.gawkerassets.com/img/18povrl2im2u9jpg/k-bigpic.jpg

Förr visades ju några delar av denna karta som man får med i CE utgåvan, men har någon fått tag på hela kartan nu? Det ser ju minst sagt äkta ut...

kartan är fejkad
syns om du tittar noga rent klipp och klistra
2013-07-11, 10:59
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Fast du har ju faktiskt fel, i gameplay-trailern såg man tydligt hur Franklin köpte medicinsk marijuana

Om man kommer att kunna göra det när som helst är en annan sak, det kan mycket möjligt bara vara i ett uppdrag man kommer att kunna köpa det.

Fast frågan gäller ju huruvida man kan röka marijuana eller inte.
Det finns absolut inget bekfräftat angående det.
2013-07-11, 11:13
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Ammunition till vapen fanns...menar du affärer så fanns det vad jag vet åtminstone en vapenaffär i Gta IV, dock ganska så gömd men det finns en precis bredvid "Soldiers Plaza" lite gömd i ett gatuhörn.
Du ser ju att vi skriver Ammunation och inte ammunition(klart man ska kunna köpa det till sina vapen?!). Menar självklart vapenaffären som inte fanns i IV har vi nu kommit fram till men det fanns undangömda "svarta" butiker, som du säger.

Vapenbilen fanns i både IV, TBOGT och TLAD i olika utföranden och med olika karaktärer.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-07-11 kl. 11:16.
2013-07-11, 11:41
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Hur kan GTA IV vara sämst i serien när de fått toppbetyg av de största spelrecensenterna?
Tänker på sidor/tidningar som Gamespot, IGN och PC Gamer.

Hoppas GTA V går laggfritt på PS3. Annars blir jag besviken.

Sen när vet de stora speltidningarna vilka spel som är bäst? Som GTA veteran så anser jag att IV var det sämsta i serien, vad några korrupta tidningar ger för betyg är irrelevant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in