2013-07-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Idag kom jultomten med paket från pink-mule och Vaporbreak.

Hangsen usa mix från vaporbreak smakar mkt bra dock är lukten lite skum, min favorit "tobakssmak"
Fick även Evods som ser ut att vara legit, har dock inte provat dom ännu.

Från pink-mule fick jag boge cartos och herrejöses vilken skillnad det är, jag kommer aldrig köpa något annat än boge cartos hädanefter, fick även en glastank och metalltank och siam mods end caps och carto puncher.

Beställde även vätska och smaker.

Jag rekommenderar köp av Hangsen vätskor från Vaporbreak

Beställde även äpple, kaffe, lakrits och redbull, har dock inte smakat dessa ännu då jag verkligen diggar usa mixen

Jag provade också Boge cartos med en DCT tank för ett tag sedan och är den enda jag nu använder, håller med att det är stor skillnad.

Var beredd på att dessa kräver rengöring, då de gärna sätter igen sig.
Citera
2013-07-09, 22:40
Medlem
Har hört lite olika om juicen från http://www.elcigg.se/ vad tycker ni?
Citera
2013-07-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blind-
Fake? Kopia?

Köpte för en månad sen ett eciggpaket i en liten skitaffär här i stan, ego-U hette produkten, och den har fan strulat som fan sedan dess. Batterierna laddas inte upp trots att det lyser grönt, och även om de gör det, vilket man ju kan höra, så buggar den ofta ur ändå och blinkar som om det vore urladdat. Jag har googlat på ego-U men inte fått upp så mycket.

Är produkten en koia och är det lagligt att sälja kopior av legitima produkter i Sverige?

Det kan påpepas att "manualen" som medföljde innehöll ungefär 50 stav- och syftningsfel, vilket verkliken skriker billig kopia om skiten.

500 spänn kostade skräpet. Finns det några lagar mot detta så kommer jag utan tvekan sätta dit dem, och kräva mina 500 spänn tillbaka.

Well, fake eller ej? Lagligt eller ej att sälja?

Tja, du kan alltid reklamera den om den inte fungerar som utlovat, vilket den inte gör.

Att gå på kopia (varumärkesintrång) blir ingen hit för dig, då fallet hamnar på Kinesisk mark i slutändan.

Jag tror inte det är en kopia, nog mer ett måndagsexemplar.
Citera
2013-07-10, 13:09
Medlem
Hej igen alla underbara vejpare!

Jag söker efter någon mer erfaren vejpare som kan köra pmkonversation och/eller Skype eftersom jag nu ska ta steget från NÅÅB(!!!!1!!1111) vejpande http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-385.html till lite mera avancerade saker http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...rms-bamboo-mod. Men jag har noll koll på... allt :S

Så söker någon som inte skulle trolla ihjäl mig med mina idiotiska frågor
Citera
2013-07-10, 13:30
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Hej igen alla underbara vejpare!

Jag söker efter någon mer erfaren vejpare som kan köra pmkonversation och/eller Skype eftersom jag nu ska ta steget från NÅÅB(!!!!1!!1111) vejpande http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-385.html till lite mera avancerade saker http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...rms-bamboo-mod. Men jag har noll koll på... allt :S

Så söker någon som inte skulle trolla ihjäl mig med mina idiotiska frågor

Bättre om du ställer frågorna här så kan efterkommande NÅÅBar också få hjälp
Citera
2013-07-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Bättre om du ställer frågorna här så kan efterkommande NÅÅBar också få hjälp
I och för sig ;D

Vad ska jag använda för tankar till denna? Ta gärna med länkar och inte bara namn.
Behöver jag använda adapter till vissa tankar och vilket batteri är bäst (enklast) 18650 eller 18350?
Vad gör alla knappar?
Hur vet jag vilken inställning jag ska ha?

Det enda jag egentligen vet om den är att den är finare än min och att folk på youtube anser att den är en "must-have". Försöker hitta en ny då min inte riktigt passar mig som gillar att ta stora bloss.

Svara gärna i punktform så att jag vet vilken fråga ni svarar på
Citera
2013-07-10, 20:33
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Jag började med elcigg som ett komplement men sen efter ett tag så kände jag att jag lika bra kunde sluta med vanliga cigg för elcigg funkar så jävla bra
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Ecigg är helt annorlunda kontra vanliga cigg, tänk dig mer vattenpipa.
Ecigg använder jag så fort jag inte jobbar men kan inte släppa dem vanliga ciggen när jag jobbar, men när jag jobbade på mitt förra jobb så var det mycket lugnare tempo och då fungerade det även på jobbet.
Tycker att det är suveränt att använda under kvällar och helger känner mig mycket fräschare.
Det låter ju faktiskt väldigt lockande. Om inte annat åtminstone värt att prova på för att se vad man tycker om det.

Var börjar man någonstans? Jag har försökt hitta info på sidorna som länkas här i tråden där man kan köpa diverse saker, men där verkar enbart produkter finnas utan särskilt mycket info.
Citera
2013-07-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Det låter ju faktiskt väldigt lockande. Om inte annat åtminstone värt att prova på för att se vad man tycker om det.

Var börjar man någonstans? Jag har försökt hitta info på sidorna som länkas här i tråden där man kan köpa diverse saker, men där verkar enbart produkter finnas utan särskilt mycket info.

Jag började med denna http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-385.html och det var bara att skruva av munstycket, hälla i juice, skruva på munstycket och puffa på. 283 kr slutade det på med en nätadapter och frakten.
Citera
2013-07-10, 21:03
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
Jag provade också Boge cartos med en DCT tank för ett tag sedan och är den enda jag nu använder, håller med att det är stor skillnad.

Var beredd på att dessa kräver rengöring, då de gärna sätter igen sig.

Afan, jag har märkt att med väldigt mörka juicer så sätter mina smoktech cartos igen sig väldigt snabbt, ibland efter en dag bara, samma med clearomizers och mörka juicer.
Citera
2013-07-10, 21:05
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:

Jag tycker du ska köpa från pink-mule, där ska du välja ett ego twist batteri 1300mah, någon clearomizer t.e.x. en kanger protank, Evod eller vivi nova, sen laddare och juicer. Orkar inte leta upp länkar nu, men finns länkar tidigare i tråden eller sök på pink-mule

Citat:
I och för sig ;D

Vad ska jag använda för tankar till denna? Ta gärna med länkar och inte bara namn.
Behöver jag använda adapter till vissa tankar och vilket batteri är bäst (enklast) 18650 eller 18350?
Vad gör alla knappar?
Hur vet jag vilken inställning jag ska ha?

Det enda jag egentligen vet om den är att den är finare än min och att folk på youtube anser att den är en "must-have". Försöker hitta en ny då min inte riktigt passar mig som gillar att ta stora bloss.

Svara gärna i punktform så att jag vet vilken fråga ni svarar på

Du kan använda vilka tankar du vill om det är en vamo v2.1, annars passar inte Kanger T3.
510-ego adapter till Kanger T3 om det är Vamo v2 eller tidigare.

Jag använder Panasonic unprotected 18650 batterier och laddar med en nitecore i2 laddare.

Knapparna används för att justera Watt/spänning, kontrollera motståndet på förångaren och aktuell batterispänning.

Det man ska börja med att göra på en Vamo är att sätta den i no2 mode, det gör man genom att hålla inne den vänstra lilla knappen i 10 sekunder tills det står no2.

Sen volt/watt inställning när du vejpar är individuellt och beror på förångare, juice m.m.
Senast redigerad av Kolagubben 2013-07-10 kl. 21:16.
Citera
2013-07-10, 21:32
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Jag började med denna http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-385.html och det var bara att skruva av munstycket, hälla i juice, skruva på munstycket och puffa på. 283 kr slutade det på med en nätadapter och frakten.
Har kikat lite på den där redan tror jag, eller någonting liknande. Med det låga priset och användandet av ordalydelsen "startpaket" var jag orolig att det skulle vara skräp, vilket det är i många fall.
Men den duger alltså?

Pengar är inget större bekymmer annars, och jag köper gärna något bra redan från start.

Citat:
Jag tycker du ska köpa från pink-mule, där ska du välja ett ego twist batteri 1300mah, någon clearomizer t.e.x. en kanger protank, Evod eller vivi nova, sen laddare och juicer. Orkar inte leta upp länkar nu, men finns länkar tidigare i tråden eller sök på pink-mule
Vad innebär allt det nu nämner ovan? Det är just det, jag vill förstå vad jag köper också. Inte enbart köpa någonting som varmt rekommenderas.
Citera
2013-07-10, 21:36
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Har kikat lite på den där redan tror jag, eller någonting liknande. Med det låga priset och användandet av ordalydelsen "startpaket" var jag orolig att det skulle vara skräp, vilket det är i många fall.
Men den duger alltså?

Pengar är inget större bekymmer annars, och jag köper gärna något bra redan från start.

Vad innebär allt det nu nämner ovan? Det är just det, jag vill förstå vad jag köper också. Inte enbart köpa någonting som varmt rekommenderas.

Ja rekommenderar att kolla youtube videos, där finns mkt bra förklaringar och genomgångar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in