Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Det låter ju faktiskt väldigt lockande. Om inte annat åtminstone värt att prova på för att se vad man tycker om det.
Var börjar man någonstans? Jag har försökt hitta info på sidorna som länkas här i tråden där man kan köpa diverse saker, men där verkar enbart produkter finnas utan särskilt mycket info.
Jag tycker du ska köpa från pink-mule, där ska du välja ett ego twist batteri 1300mah, någon clearomizer t.e.x. en kanger protank, Evod eller vivi nova, sen laddare och juicer. Orkar inte leta upp länkar nu, men finns länkar tidigare i tråden eller sök på pink-mule
Citat:
Ursprungligen postat av
Strumptrollet
I och för sig ;D
Vad ska jag använda för tankar till denna? Ta gärna med länkar och inte bara namn.
Behöver jag använda adapter till vissa tankar och vilket batteri är bäst (enklast) 18650 eller 18350?
Vad gör alla knappar?
Hur vet jag vilken inställning jag ska ha?
Det enda jag egentligen vet om den är att den är finare än min och att folk på youtube anser att den är en "must-have". Försöker hitta en ny då min inte riktigt passar mig som gillar att ta stora bloss.
Svara gärna i punktform så att jag vet vilken fråga ni svarar på

Du kan använda vilka tankar du vill om det är en vamo v2.1, annars passar inte Kanger T3.
510-ego adapter till Kanger T3 om det är Vamo v2 eller tidigare.
Jag använder Panasonic unprotected 18650 batterier och laddar med en nitecore i2 laddare.
Knapparna används för att justera Watt/spänning, kontrollera motståndet på förångaren och aktuell batterispänning.
Det man ska börja med att göra på en Vamo är att sätta den i no2 mode, det gör man genom att hålla inne den vänstra lilla knappen i 10 sekunder tills det står no2.
Sen volt/watt inställning när du vejpar är individuellt och beror på förångare, juice m.m.