Citat:
Ursprungligen postat av
MrDeltoid
Då är det en kopia. Det finns en massa variabler som påverkar kvaliten på kopian, storlek på förbränningskammaren, avstånd mellan coil och munstycke, om det finns rester av maskinolja kvar, vekens och värmetrådens material etc. Listan kan göras lång. Antagligen handlar det främst om hur väl coilen är tillverkad, smakar den bränt så sitter tråden antingen för tight eller för löst runt veken.
En original Vivi Nova från Vision håller förhållandevis jämn kvalite.
Edit: Jag glömde att fråga. Vilket motstånd har Vivi Novan och vilken volt vejpar du den på?
Testat alla möjliga volt och har coil head på 1.8 2,4 och 2.8. När jag använder 1.8 smakar det bränt och äckligt men ger liten throat hit. Dom andra smakar bara vattenpipa och äckligt. Skitsamma dom har åkt i sopen nu och kör bara på ce5.
Edit: Har några ce6

r påväg och en iclear16 också. Får ser hur dessa funkar. Dock måste jag säga att mina ce5 drar liquid utav h*lvete, kör dom på 1,8 ohm, men det är det lätt värt. Tror felet ligger lite i att jag kör 9mg och rökte till och från ett paket om dagen innan, så ska gå upp till 18mg =)