2013-08-02, 16:19
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Nu blir jag ledsen. Beställde paket från enjuice.com och skickade det med international signed for och det har försvunnit någonstans på vägen mellan England och Sverige i tisdags. Så nu har jag inget att vejpa förrän jag får pengar från CSN och de flesta vet hur snabba dom är på att godkänna ansökningar om studiemedel. Förlåt om jag gnäller av mig här, men ingen i min fysiska närhet förstår hur detta känns.

Du har all rätt att gnälla. Jag hade förmodligen brutit ihop och sprungit ner till affären och köpt en dosa snus. Som tur är så har jag flaskor med juice över från mindre lyckade experiment som skulle räcka en dryg vecka.

Edit: Missade att du är pank. Tungt.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-08-02 kl. 16:23.
Citera
2013-08-02, 16:29
Medlem
vinbras avatar
Fick hem ett startpaket från Paulsaar idag, 18 mg menthol, och röker nu för första gången i livet. Problemet är att jag inte har en susning hur mycket jag drar i mig. En patron motsvarar 30 cigaretter. Hur länge tar en sådan att röka upp?
Citera
2013-08-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Fick hem ett startpaket från Paulsaar idag, 18 mg menthol, och röker nu för första gången i livet. Problemet är att jag inte har en susning hur mycket jag drar i mig. En patron motsvarar 30 cigaretter. Hur länge tar en sådan att röka upp?
Det beror på hur mycket du rökte förut, om du rökte. 30 cigaretter skulle räcka för mig i 1 1/2 dag, men sen rökte jag mycket. Och det beror också på ifall det verkligen motsvarar 30 cigaretter för vissa återförsäljare tycker om att överdriva.
Citera
2013-08-02, 17:23
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Det beror på hur mycket du rökte förut, om du rökte. 30 cigaretter skulle räcka för mig i 1 1/2 dag, men sen rökte jag mycket. Och det beror också på ifall det verkligen motsvarar 30 cigaretter för vissa återförsäljare tycker om att överdriva.

OK. Jag är förstagångsrökare. Tycker jag börjar få schvung på det nu
Citera
2013-08-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Då är det en kopia. Det finns en massa variabler som påverkar kvaliten på kopian, storlek på förbränningskammaren, avstånd mellan coil och munstycke, om det finns rester av maskinolja kvar, vekens och värmetrådens material etc. Listan kan göras lång. Antagligen handlar det främst om hur väl coilen är tillverkad, smakar den bränt så sitter tråden antingen för tight eller för löst runt veken.

En original Vivi Nova från Vision håller förhållandevis jämn kvalite.

Edit: Jag glömde att fråga. Vilket motstånd har Vivi Novan och vilken volt vejpar du den på?

Testat alla möjliga volt och har coil head på 1.8 2,4 och 2.8. När jag använder 1.8 smakar det bränt och äckligt men ger liten throat hit. Dom andra smakar bara vattenpipa och äckligt. Skitsamma dom har åkt i sopen nu och kör bara på ce5.

Edit: Har några ce6r påväg och en iclear16 också. Får ser hur dessa funkar. Dock måste jag säga att mina ce5 drar liquid utav h*lvete, kör dom på 1,8 ohm, men det är det lätt värt. Tror felet ligger lite i att jag kör 9mg och rökte till och från ett paket om dagen innan, så ska gå upp till 18mg =)
Senast redigerad av julgranen 2013-08-02 kl. 18:52.
Citera
2013-08-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
OK. Jag är förstagångsrökare. Tycker jag börjar få schvung på det nu
Okej, ett par saker eftersom du aldrig har rökt förut. Får du ont i huvudet, drick vatten! Cigaretter och elcigg är uttorkande. Känner du dig skakis, kallsvettas och mår illa samtidigt som du har ont i huvudet så har du fått dig en redig nikotinkick/förgiftning. Det är bara att sluta använda elciggen och leva igenom det tills du mår bättre.
Citera
2013-08-02, 20:42
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Okej, ett par saker eftersom du aldrig har rökt förut. Får du ont i huvudet, drick vatten! Cigaretter och elcigg är uttorkande. Känner du dig skakis, kallsvettas och mår illa samtidigt som du har ont i huvudet så har du fått dig en redig nikotinkick/förgiftning. Det är bara att sluta använda elciggen och leva igenom det tills du mår bättre.

Tack för tipsen! Jag har undvikit illamående hittills
Citera
2013-08-03, 15:01
Medlem
Satan i gatan, inser nu att min liquid börjar ta slut och det lär dröja innan jag får min leverans från kina. Är det någon som vet någon shop som levererar fort på ett par dagar? Skall vara liquid från liqua.
Citera
2013-08-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgranen
Satan i gatan, inser nu att min liquid börjar ta slut och det lär dröja innan jag får min leverans från kina. Är det någon som vet någon shop som levererar fort på ett par dagar? Skall vara liquid från liqua.

www.el-cigg.com
www.esmokes.se
www.nosmoke.se

Har inte testat nån av dom, nosmoke hade dock rätt bra pris 49kr/99kr för 10ml/30ml.

Alla säger 3-7 arbetsdagar. Snabbare än så går det nog tyvärr inte. Jag hade tur när jag beställde från www.simplyeliquid.co.uk, då tog det två dagar. Men dom säljer inte Liqua.

Lycka till.
Citera
2013-08-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgranen
LYF har bra leveranstid. Köpte även från FastTech o fick produkterna inom 7 dagar. Betalade ca 40 cent för snabbare frakt, det tyckte jag det var värt.
Har också en fråga angående nikotin. I de jag beställt är de 24mg o 18mg. Jämför man det med en John silver som är på 1mg så låter det som det är mycket mer nikotin i vätskan. Är det t.e.x 18mg per 10ml eller hur funkar det?
Citera
2013-08-04, 19:27
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuffinManxD
LYF har bra leveranstid. Köpte även från FastTech o fick produkterna inom 7 dagar. Betalade ca 40 cent för snabbare frakt, det tyckte jag det var värt.
Har också en fråga angående nikotin. I de jag beställt är de 24mg o 18mg. Jämför man det med en John silver som är på 1mg så låter det som det är mycket mer nikotin i vätskan. Är det t.e.x 18mg per 10ml eller hur funkar det?

Nej, 18mg per 1ml. Jag upplevde länge att cigaretter var bättre och mer effektiva när det gällde att levera nikotin fram tills för ett par månader sedan när jag köpte en mekanisk mod, kvalitetsbatterier och några RBA's som jag bygger till 0.9-0.6 ohm. Jag var tvungen att sänka från 24mg till 18mg då jag upplevde att jag fick i mig på tok för mycket nikotin på ett halvdussin bloss. Funderar på att ytterligare sänka några mg när jag köper juice nästa gång.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-08-04 kl. 19:33.
Citera
2013-08-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuffinManxD
LYF har jäkligt snabb leverans men det är nikotinfritt som dom har i lager. Man kan beställa med nikotin och då skickas det direkt från enjuice.com och nu har det tagit 8 dagar och paketet... är iallafall i Sverige någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in