2013-06-24, 16:50
Medlem
Kolagubbens avatar
Fick en order idag från Fasttech, beställde den 11 juni och kunde hämta ut idag
Citera
2013-06-24, 17:11
Medlem
MrDeltoids avatar
ChillCorrectly:
Om du gillar Vivi Novan så borde du prova att bygga egen coil i den, avsevärd förbättring av smak, ånga och halsriv. Jag har alltid med mig en Vivi Nova när jag går ut och den kommer förmodligen finnas kvar i min arsenal ett bra tag till.

Kolagubben:
Fan nu blev jag avundsjuk! Väntar otåligt på min beställning från Fasttech. Den skickades dock den 15e så det kan nog ta några dagar till.
Citera
2013-06-24, 17:33
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
ChillCorrectly:
Om du gillar Vivi Novan så borde du prova att bygga egen coil i den, avsevärd förbättring av smak, ånga och halsriv. Jag har alltid med mig en Vivi Nova när jag går ut och den kommer förmodligen finnas kvar i min arsenal ett bra tag till.

Kolagubben:
Fan nu blev jag avundsjuk! Väntar otåligt på min beställning från Fasttech. Den skickades dock den 15e så det kan nog ta några dagar till.

Hehe min skickades också den 15e

Dock när man söker på singapore post hemsida så ser det ut såhär

17-06-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
20-06-2013 Despatched to overseas (Country code: SE)
22-06-2013 Arrived at overseas (Country code: SE)

Det går ganska snabbt när det väl kommer upp i luften
Citera
2013-06-24, 18:05
Medlem
Citat:
ChillCorrectly:
Om du gillar Vivi Novan så borde du prova att bygga egen coil i den, avsevärd förbättring av smak, ånga och halsriv.

Har funderat på det men inte varit tillräckligt övertygad om att det skulle göra nån större skillnad.
Vad rekommenderar du för diameter på tråd och wick? ...och hur många varv gör du? Vore uppskattat att slippa prova alla varianter för att hitta rätt
Citera
2013-06-24, 18:39
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChillCorrectly
Har funderat på det men inte varit tillräckligt övertygad om att det skulle göra nån större skillnad.
Vad rekommenderar du för diameter på tråd och wick? ...och hur många varv gör du? Vore uppskattat att slippa prova alla varianter för att hitta rätt

Jag tycker definitivt att det är värt det bara man har lite tålamod och svårt är det inte.
Jag rekommenderar antingen en längd 3mm silica eller två längder(dubbelvikt) 2mm silica i en Vivi Nova. Tjocklek på tråd är inte lika viktigt eftersom jag misstänker att du tänker använda den på din Vamo men rent generellt för VV/VW så rekommenderar jag 0.20(32g) kanthal.
Det är svårt att uppskatta vilket motstånd man får men jag skulle tippa på att 4 varv med 0.20 kanthal över 2 st 2mm wicks blir 2.0-2.5.
Citera
2013-06-24, 18:41
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Hehe min skickades också den 15e

Dock när man söker på singapore post hemsida så ser det ut såhär

17-06-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
20-06-2013 Despatched to overseas (Country code: SE)
22-06-2013 Arrived at overseas (Country code: SE)

Det går ganska snabbt när det väl kommer upp i luften

Bah! Jag fick ingen tracking. Det var visserligen en liten order.
Citera
2013-06-24, 21:22
Medlem
Överlag ni som berömmer juicerna från fasttech har ni testat Enjuice via LyF?
Funderar på om det bara är mina smaklökar som är ute och cyklar eller om dom faktist är så rigoröst mycket bättre när dom kommer ffrån Enjuice.

Och det här är absolut inte på något sätt kritik jag är uppriktigt nyfiken och om ni har provat så ger jag FT en ny chans kan mycket väl vara så att jag bara hittade 3 riktigt kassa smaker . Skulle vara guld om FT fungerade då dom priserna är rejält mycket bättre för denna hobby :P
Senast redigerad av Ridan 2013-06-24 kl. 21:36.
Citera
2013-06-25, 09:51
Medlem
Citat:
Jag tycker definitivt att det är värt det bara man har lite tålamod och svårt är det inte.
Jag rekommenderar antingen en längd 3mm silica eller två längder(dubbelvikt) 2mm silica i en Vivi Nova. Tjocklek på tråd är inte lika viktigt eftersom jag misstänker att du tänker använda den på din Vamo men rent generellt för VV/VW så rekommenderar jag 0.20(32g) kanthal.
Det är svårt att uppskatta vilket motstånd man får men jag skulle tippa på att 4 varv med 0.20 kanthal över 2 st 2mm wicks blir 2.0-2.5.

2 mm längd på en TC? Blir inte mycket vejp innan man får fylla på. Eller tänker jag galet?
Citera
2013-06-25, 09:56
Medlem
Efter 1 månad med Protank, så har jag gått tillbaka till Vivi Nova,gillar smak och vejpen bättre.

Efter tips så har jag beställt en Carto tank från LYF, Boge single coil och en DC tank i glas. Skall vara 'da shiznitz' säger han.

Spännande!

Återkommer när jag testat.

Edit: har testat och kommit fram till att jag kan inte köra högre än 9 watt, eller 4,4 volt på min 2,2 ohms coil utan att få bränd smak. Tips från coachen
Senast redigerad av Zoegaz 2013-06-25 kl. 10:13.
Citera
2013-06-25, 09:59
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
2 mm längd på en TC? Blir inte mycket vejp innan man får fylla på. Eller tänker jag galet?

Vad menar du med "TC"? Med 2mm så syftar jag på tjocklek, inte längd.
Citera
2013-06-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Överlag ni som berömmer juicerna från fasttech har ni testat Enjuice via LyF?
Funderar på om det bara är mina smaklökar som är ute och cyklar eller om dom faktist är så rigoröst mycket bättre när dom kommer ffrån Enjuice.

Och det här är absolut inte på något sätt kritik jag är uppriktigt nyfiken och om ni har provat så ger jag FT en ny chans kan mycket väl vara så att jag bara hittade 3 riktigt kassa smaker . Skulle vara guld om FT fungerade då dom priserna är rejält mycket bättre för denna hobby :P

Prova Liqua från FT, Dekang har än så länge inte imponerat. Liqua har bra kvalitet. Hangsen lika så. Dekang verkar ha sådär kvalitet.
Citera
2013-06-25, 10:03
Medlem
Citat:
Vad menar du med "TC"? Med 2mm så syftar jag på tjocklek, inte längd.

Ahhhh, då är det mer vettigt.

TC = Top Coil. 2 mm veke på en TC blir väldigt kort. På en BC (bottom coil) är det normalt.

Men det var jag som missförstod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in