2013-07-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Har kikat lite på den där redan tror jag, eller någonting liknande. Med det låga priset och användandet av ordalydelsen "startpaket" var jag orolig att det skulle vara skräp, vilket det är i många fall.
Men den duger alltså?

Pengar är inget större bekymmer annars, och jag köper gärna något bra redan från start.

Vad innebär allt det nu nämner ovan? Det är just det, jag vill förstå vad jag köper också. Inte enbart köpa någonting som varmt rekommenderas.

Jag tycker det startpaketet är skräp. Men jag är allergisk mot CE4 clearos. Nu har redan Kola berättat, men en Vamo är en mycket bra modd, även för nybörjare. Clearomizers som är bra är Vivi Nova och Kanger Protank tex.

Läs gärna FAQ:en som jag länkar till i min signatur.
Citera
2013-07-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Afan, jag har märkt att med väldigt mörka juicer så sätter mina smoktech cartos igen sig väldigt snabbt, ibland efter en dag bara, samma med clearomizers och mörka juicer.

Jag provade rensa med ståltråd, blev inge bra, provade en piprensare, blev inge bra. Provade ett gem modell större, gick bra.

Tänkte prova juice med mer PG, tror det hjälper. Att rensa varje dag är inte kul..
Citera
2013-07-11, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Har kikat lite på den där redan tror jag, eller någonting liknande. Med det låga priset och användandet av ordalydelsen "startpaket" var jag orolig att det skulle vara skräp, vilket det är i många fall.
Men den duger alltså?

Pengar är inget större bekymmer annars, och jag köper gärna något bra redan från start.

Om pengar inte är ett beskymmer så börja med en Vamo. Jag har sökt och funnit nästan alla svar genom att leta omkring här och på youtube, det enda jag inte riktigt vet är vad för clearomizer (där man har juicen) jag ska börja med.

Den från elcigg.se är "helt ok", med betoning på ok. Jag som är superkräsen med saker och ting tröttnade på den efter en vecka. Den funkar typ, jag kan inte ta långa hårda bloss med den och hemsidan är lite.. mjäääeee (pma mig om du vill veta exakt varför, vet inte om jag vågar skriva varför här).
Citera
2013-07-11, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben

Sen volt/watt inställning när du vejpar är individuellt och beror på förångare, juice m.m.

SISTA frågan (for now, mohahahaha!)

Vad skulle du rekommendera att jag börjar med för förångare/tank/clearomizer/whatever? Det enda kravet är att det ska vara top coil. Och vad skulle du ha för v/w inställning för din rekommenderade förångare/tank/clearomizer/whatever?
Citera
2013-07-11, 07:03
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
SISTA frågan (for now, mohahahaha!)

Vad skulle du rekommendera att jag börjar med för förångare/tank/clearomizer/whatever? Det enda kravet är att det ska vara top coil. Och vad skulle du ha för v/w inställning för din rekommenderade förångare/tank/clearomizer/whatever?

Om det är top coil du ska ha så får det nog bli en Vivi nova. Se bara till att du inte köper en kopia. Lightyourfire.se har Visions original nova, likaså Pink-mule.com.

VV/VW är beroende av två saker, motståndet på förbrännaren och personlig preferens.
Ju lägre motståndet är desto lägre vill du ställa in volten och högre motstånd kräver högre volt. Exakta siffror är det ingen som kan ge dig för här handlar det om personlg preferens. Det fina med att använda watt funktionen istället för volt är att oberoende av motståndet på din förbrännare så kommer din mod att automatiskt ställa in volt baserat på Ohms lag.

Jag ska ta ett exempel.
Säg att du har två Vivi novor där en har en förbrännare på 1.8ohm och den andra på 2.8ohm. Om din Vamo är inställd på 9W(en styrka många gillar) och du skruvar på förbrännaren med 1.8ohm så kommer Vamon automatiskt ställa in 4.02V. När du sedan skruvar på förbrännaren med 2.8ohm så kommer Vamon att automatiskt ställa in sig på 5.01V.
Helt olika voltinställningar som du kan se, nästan helt identiska vejpupplevelser eftersom båda förbrännare vejpas på 9w.
Citera
2013-07-11, 10:39
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenglen
Har hört lite olika om juicen från http://www.elcigg.se/ vad tycker ni?
Detta är jag också nyfiken på.
Jag har själv enbart erfarenhet av elcigg.se juicerna och kan tycka att dom kan vara något smaklösa till och från men det kan bero på min hårdvara (som är på väg att bytas ut)

Skulle gärna vilja höra vart ni rekomenderar att köpa juicer ifrån.
Citera
2013-07-11, 13:27
Medlem
Butiken jag ofta handlar juicer i har Hangsen med original-ettikett och vissa smaker med Elcigg.se-ettikett, jag har inte märkt någon skillnad i kvalité på de jag testat. Enligt personen bakom disken så är de med Elcigg.se-ettikett tillverkade av Hangsen men med specialbeställd ettikett.
På Hangsen's hemsida här kan man läsa om hur man känner igen om flaskorna är original eller inte, de flaskor jag köpt med Elcigg.se-ettikett har haft den "HS"-märkning som ska känneteckna en äkta Hangsen.
Citera
2013-07-11, 15:30
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChillCorrectly
Butiken jag ofta handlar juicer i har Hangsen med original-ettikett och vissa smaker med Elcigg.se-ettikett, jag har inte märkt någon skillnad i kvalité på de jag testat. Enligt personen bakom disken så är de med Elcigg.se-ettikett tillverkade av Hangsen men med specialbeställd ettikett.
På Hangsen's hemsida här kan man läsa om hur man känner igen om flaskorna är original eller inte, de flaskor jag köpt med Elcigg.se-ettikett har haft den "HS"-märkning som ska känneteckna en äkta Hangsen.

Mina flaskor från Vaporbreak ser också ut sådär
Citera
2013-07-11, 17:55
Medlem
Damer och herrar!

Nej fan, det är virrigt med alla benämningar på allt som folk nämner här inne. En hel liten vetenskap märker jag. Första dagen som jag puffar på en e-cigarett efter att ha rökt cigariller de senaste fem åren. Tycker det funkar bra.

Hursomhelst, jag har köpt ett ordinärt startpaket...
http://www.esmoking.nl/esmoking-prem...c-package.html

Jo, jag bor i Nederländerna.

Min fråga är, är det standardmått på patronerna så att jag kan handla lite "överallt"?

Antar att jag inte kan fylla på en tom patron, eller?

Nja, det var det för denna gång. Tackar och bockar.
Citera
2013-07-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Damer och herrar!

Nej fan, det är virrigt med alla benämningar på allt som folk nämner här inne. En hel liten vetenskap märker jag. Första dagen som jag puffar på en e-cigarett efter att ha rökt cigariller de senaste fem åren. Tycker det funkar bra.

Hursomhelst, jag har köpt ett ordinärt startpaket...
http://www.esmoking.nl/esmoking-prem...c-package.html

Jo, jag bor i Nederländerna.

Min fråga är, är det standardmått på patronerna så att jag kan handla lite "överallt"?

Antar att jag inte kan fylla på en tom patron, eller?

Nja, det var det för denna gång. Tackar och bockar.

Svar: Japp och nepp.
Citera
2013-07-12, 20:34
Medlem
Kolagubbens avatar
Mina boge cartomizers funkar jättebra, har inte behövt rengöra dom än, använt sen tisdags.

Sen idag provade jag mentholkristallerna från pink-mule och jävlar, en renare mentholsmak får man leta efter! 10/10
Citera
2013-07-13, 04:12
Bannlyst
ursäktar om det låter lite gnälligt, men jag vill bara se om jag gör rätt för mig
är jag på rätt spår?
är påväg att inköpa
x1 Vision STV Nova lyf
x1 Kangar Protank pm
m. x2 VV Vision Spinner 1100mah (från pinkmule, ist för 1300 p.g.a storleken)

efter ett tags användande byter man alltså ut förbrännaren(?)
en bottenplatta som reservdel, är den bara till om man tappat bort den?
på vilket sätt bör man vara uppmärksam så att man inte får billiga kinakopior? tänker på väldigt billiga grejer från fasttech
hur ska man förstå sig på vilken laddare som passar mina batterier?
och till sist, vilken färg har ni på era batterier? tycker inte om svart och skulle hellre vilja ha ett vitt batteri
tackar ödmjukast för svar. spenderat en månad över insamling info och är slutligen påväg att beställa, undrar som sagt över de sista frågorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in