2013-07-09, 16:45
Medlem
cookizs avatar
Blivit sugen p en Empire KeCig K100 d den bara kostar ~247 ink 2 batterier o laddare frn fasttech. Det som fr mig att tveka r dock cartomizers knns som att det blir mer arbete nr man ska rengra och byta smaker.. Eller r jag lat och okunnig ang cartomizers? D jag bara kr clearomizers.
Citera
2013-07-09, 17:07
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Blivit sugen p en Empire KeCig K100 d den bara kostar ~247 ink 2 batterier o laddare frn fasttech. Det som fr mig att tveka r dock cartomizers knns som att det blir mer arbete nr man ska rengra och byta smaker.. Eller r jag lat och okunnig ang cartomizers? D jag bara kr clearomizers.

Det beror lite p vad fr watt du gillar men jag skulle inte rekommendera varken cartomizers eller clearomizers till en mech utan att anvnda en Kick eller en Kick-klon frn sigelei. Visst, en carto eller clearo p sg 1.5-2.0ohm kommer att ge en riktigt trevlig vejp den frsta halvtimmen men successivt s kommer batteriet att d och vejpen kommer g frn OK till supersvag.
Mnga har inget problem med detta och klarar sig fint med standard cartos p en mekanisk mod, jag kan dock inte rknas till en av dom.

Nr det kommer till cartomizers s r dom lite mer krngliga n clearomizers p s stt att dom mste fyllas oftare(svida du inte har en cartotank), dom r knepigare att rengra och det r svrare att byta smaker. Cartomizers r dock relativt smrtfria nr det kommer till sktsel och mnga fredrar smaken hos en carto framfr smaken hos en clearo.

Edit: Jag kanske skulle tillfra att jag sjlv bara anvnder mig av min mekaniska mod nufrtiden och jag anvnder ingen sk "Kick" fr konstant volt/watt. Jag anvnder bara RBAs p 0.9-0.6 ohm och med s lga ohms s pverkas jag inte lika mycket av att volten lngsamt tacklas av.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-07-09 kl. 17:26.
Citera
2013-07-09, 19:03
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Idag kom jultomten med paket frn pink-mule och Vaporbreak.

Hangsen usa mix frn vaporbreak smakar mkt bra dock r lukten lite skum, min favorit "tobakssmak"
Fick ven Evods som ser ut att vara legit, har dock inte provat dom nnu.

Frn pink-mule fick jag boge cartos och herrejses vilken skillnad det r, jag kommer aldrig kpa ngot annat n boge cartos hdanefter, fick ven en glastank och metalltank och siam mods end caps och carto puncher.

Bestllde ven vtska och smaker.

Jag rekommenderar kp av Hangsen vtskor frn Vaporbreak

Bestllde ven pple, kaffe, lakrits och redbull, har dock inte smakat dessa nnu d jag verkligen diggar usa mixen

Tog ett par bilder p dagens fngst

http://forumbilder.se/CESI6/20130709-185302-1

http://forumbilder.se/CESI7/20130709-185216-1
Citera
2013-07-09, 19:12
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Tog ett par bilder p dagens fngst

http://forumbilder.se/CESI6/20130709-185302-1

http://forumbilder.se/CESI7/20130709-185216-1

Metalltanken ser riktigt fin ut! Vad har den fr diameter?
Citera
2013-07-09, 19:41
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Metalltanken ser riktigt fin ut! Vad har den fr diameter?

Det r denna hr: http://pink-mule.com/siam-mods/siam-...eel-round-stal

Invndig ca. 16 mm

Utvndig ca. 20 mm
Citera
2013-07-09, 19:58
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Det r denna hr: http://pink-mule.com/siam-mods/siam-...eel-round-stal

Invndig ca. 16 mm

Utvndig ca. 20 mm

20mm lter bra, nskar bara att jag kunde hitta en snygg metalltank p 22-23mm.
Citera
2013-07-09, 20:10
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
20mm lter bra, nskar bara att jag kunde hitta en snygg metalltank p 22-23mm.

Men om du kper siam end caps s sticker dom ut lite och d blir den nog typ 23mm kanske 24mm
Citera
2013-07-09, 20:25
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Men om du kper siam end caps s sticker dom ut lite och d blir den nog typ 23mm kanske 24mm

Ah ingen dum ide. Fr kolla upp.
Citera
2013-07-09, 20:36
Medlem
Gh0steds avatar
Hur r elektronisk cigarett mot originalen? r det enbart ngonting enbart menat fr att sluta rka eller kan det fungera som komplement till den vardagliga rkningen?
Citera
2013-07-09, 20:44
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Hur r elektronisk cigarett mot originalen? r det enbart ngonting enbart menat fr att sluta rka eller kan det fungera som komplement till den vardagliga rkningen?

Jag brjade med elcigg som ett komplement men sen efter ett tag s knde jag att jag lika bra kunde sluta med vanliga cigg fr elcigg funkar s jvla bra
Citera
2013-07-09, 21:35
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted

Ecigg r helt annorlunda kontra vanliga cigg, tnk dig mer vattenpipa.
Ecigg anvnder jag s fort jag inte jobbar men kan inte slppa dem vanliga ciggen nr jag jobbar, men nr jag jobbade p mitt frra jobb s var det mycket lugnare tempo och d fungerade det ven p jobbet.
Tycker att det r suvernt att anvnda under kvllar och helger knner mig mycket frschare.
Citera
2013-07-09, 22:35
Medlem
Blind-s avatar
Fake? Kopia?

Kpte fr en mnad sen ett eciggpaket i en liten skitaffr hr i stan, ego-U hette produkten, och den har fan strulat som fan sedan dess. Batterierna laddas inte upp trots att det lyser grnt, och ven om de gr det, vilket man ju kan hra, s buggar den ofta ur nd och blinkar som om det vore urladdat. Jag har googlat p ego-U men inte ftt upp s mycket.

r produkten en koia och r det lagligt att slja kopior av legitima produkter i Sverige?

Det kan ppepas att "manualen" som medfljde innehll ungefr 50 stav- och syftningsfel, vilket verkliken skriker billig kopia om skiten.

500 spnn kostade skrpet. Finns det ngra lagar mot detta s kommer jag utan tvekan stta dit dem, och krva mina 500 spnn tillbaka.

Well, fake eller ej? Lagligt eller ej att slja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in