Citat:
Ursprungligen postat av
cookiz
Blivit sugen p en Empire KeCig K100 d den bara kostar ~247 ink 2 batterier o laddare frn fasttech. Det som fr mig att tveka r dock cartomizers knns som att det blir mer arbete nr man ska rengra och byta smaker.. Eller r jag lat och okunnig ang cartomizers? D jag bara kr clearomizers.
Det beror lite p vad fr watt du gillar men jag skulle inte rekommendera varken cartomizers eller clearomizers till en mech utan att anvnda en Kick eller en Kick-klon frn sigelei. Visst, en carto eller clearo p sg 1.5-2.0ohm kommer att ge en riktigt trevlig vejp den frsta halvtimmen men successivt s kommer batteriet att d och vejpen kommer g frn OK till supersvag.
Mnga har inget problem med detta och klarar sig fint med standard cartos p en mekanisk mod, jag kan dock inte rknas till en av dom.
Nr det kommer till cartomizers s r dom lite mer krngliga n clearomizers p s stt att dom mste fyllas oftare(svida du inte har en cartotank), dom r knepigare att rengra och det r svrare att byta smaker. Cartomizers r dock relativt smrtfria nr det kommer till sktsel och mnga fredrar smaken hos en carto framfr smaken hos en clearo.
Edit: Jag kanske skulle tillfra att jag sjlv bara anvnder mig av min mekaniska mod nufrtiden och jag anvnder ingen sk "Kick" fr konstant volt/watt. Jag anvnder bara RBAs p 0.9-0.6 ohm och med s lga ohms s pverkas jag inte lika mycket av att volten lngsamt tacklas av.