Citat:
Ursprungligen postat av
Theloveforthemusic
När jag tog MDMA för första gången var det på ett ståhej med skolan, var cirkus 1000 pers där. Samma dosering. Jag säger: kör på! Du kommer ha det för jävla roligt. Glöm inte tuggummi och stå på dansgolvet under kvällen så är det lugnt.
Skulle helt klart rekommendera att hellre ta det i klubbmiljö än i soffan hemma första gången.
Jag spydde min första gång så ett tips är att ta det lite piano nära en toalett när ni väntar på att rushen ska komma!
Vet att du kommer få en rolig kväll hur du än gör (men imo är det alltid MYCKET roligare att ta MDMA i festsammanhang och i klubbmiljö) så får önska en trevlig resa!
EDIT: Hade exakt samma erfarenhet av droger som dig också. Rökte frekvent och ätit svamp en gång och då sneade jag rätt hårt.
Som du säger är det härligt att ta E samtidigt som man är ute bland människor, men skulle nog ändå rekommendera att ta det i hemmamiljö första gången då det kan vara väldigt överväldigande. Jag själv tog denna substans första gången i hemmamiljö men gled sedan bort till klubben, var då helt svängd och kanonead.
Slutade med att jag mest låg och betedde mig allmänt skevt bland soffor inne på stället samtidigt som jag såg helt ufo ut vilket jag förstått nu att jag alltid gör när tagit något serotonergt, var därför så att säga ganska uppenbart vad jag hade gjort.

Blev dock ingen torsk och jag hade en fin kväll och kom personer närmare än aldrig förr, men kan såhär i efterhand inte förstå hur jag vågade sätta mig i den situationen.
Som du säger, viktigt att ge sig ut på dansgolvet om man tar E på krogen. Annars är det väldigt lätt att man fastnar i någon mysig soffa eller liknande.