Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Det är en intressant fråga faktiskt. För jag väljer att kalla mig Satanist så att kristna med sitt budskap håller sig långt borta ifrån min lägenhet.
Jag kan undvika dom mest fanatiska kristna genom att säga, nej tack, jag är satanist och ibland spä jag på att jag är Antikrist också och dom flyr hals över huvud (Extremt roligt att se)
Finns ett antal riktiga bibeltroende på det här forumet och ingen tar dig på allvar.
Du är uppenbarligen inte antikrist efter som inga profetior om honom stämmer in på dig. Detta skulle alla kristna eventuella dörrknackare veta.
Visst finns djävulen och visst verkar han på jorden. Men inte genom tramsiga satanistkyrkor av vilka det finns ytterst få. Främst verkar han genom människors psyke... låter dem tro att synd är ok. Han påverkar genom TV program, internet siter, kommersiella företag, genom abortkliniker, porrklubbar, homosexualitetsivrare och att uppmuntra jakt på pengar, status och framgång.
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Men, nu är det, det roliga. Är Satanism accepterat verkligen? Eller är det bara dom starka som får vara satanister medan dom svaga förföljs,misshandlas eller våldtas?
Vad tror du?
Vadå roligt? Den som känner att den måste vara "satanist" för att känna sig stark blir jag orolig för!
Menar du att man förföljs, misshandlas och våldtas för att man inte är satanist?
Jag är bibeltroende och har aldrig drabbats av något liknande. Även om det finns en massa kristna som kan råka illa ut pga sin tro så är det inte normen idag.