2012-08-25, 02:11
Medlem
Neon666s avatar
Är Satanism accepterat?

Det är en intressant fråga faktiskt. För jag väljer att kalla mig Satanist så att kristna med sitt budskap håller sig långt borta ifrån min lägenhet.

Jag kan undvika dom mest fanatiska kristna genom att säga, nej tack, jag är satanist och ibland spä jag på att jag är Antikrist också och dom flyr hals över huvud (Extremt roligt att se)

Men, nu är det, det roliga. Är Satanism accepterat verkligen? Eller är det bara dom starka som får vara satanister medan dom svaga förföljs,misshandlas eller våldtas?

Vad tror du?
Citera
2012-08-25, 02:49
Medlem
Gurreboi1s avatar
Såklart det är accepterat bland kristna. Enligt dem har ju Gud skapat ALLT, då har han även skapat satan.
Citera
2012-08-25, 02:54
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurreboi1
Såklart det är accepterat bland kristna. Enligt dem har ju Gud skapat ALLT, då har han även skapat satan.

Var inte riktigt så jag menade, jag menar, förr i tiden brände man häxor för att dom sas ha umgänge med Satan, jag tror inte att den inställningen har försvunnit, bara att dom kristna inte har någon makt längre.
Citera
2012-08-25, 03:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Var inte riktigt så jag menade, jag menar, förr i tiden brände man häxor för att dom sas ha umgänge med Satan, jag tror inte att den inställningen har försvunnit, bara att dom kristna inte har någon makt längre.

Lol, det var väl Satan själv som brände häxorna om man ska tro Satanisterna då dom säger att denne är ledaren för Katolisismen i andlig kontakt med Gud sedan GT.
Katolikerna förritiden var plundrare slavdrivare och annat ?
Citera
2012-08-25, 03:20
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
Lol, det var väl Satan själv som brände häxorna om man ska tro Satanisterna då dom säger att denne är ledaren för Katolisismen i andlig kontakt med Gud sedan GT.
Katolikerna förritiden var plundrare slavdrivare och annat ?

Värre, dom spred Jesus budskap med svärdet. Se inkvisitionen, det var långt in på 1800 talet som kristendomen ändrades till att vara fredlig som idag. Sen 100 år efter Kristus har det endast varit förföljelse av dom som vägrade acceptera kristendomen. Katolism är originalet när det kommer till kristendomen.

Men kristendomen kommer aldrig bli fredlig, dom är endast fredliga för att dom inte har någon makt. Den dagen det slutar så tar dom upp svärdet igen.
Citera
2012-08-25, 03:41
Bannlyst
Citat:
Värre, dom spred Jesus budskap med svärdet. Se inkvisitionen, det var långt in på 1800 talet som kristendomen ändrades till att vara fredlig som idag. Sen 100 år efter Kristus har det endast varit förföljelse av dom som vägrade acceptera kristendomen. Katolism är originalet när det kommer till kristendomen.

Men kristendomen kommer aldrig bli fredlig, dom är endast fredliga för att dom inte har någon makt. Den dagen det slutar så tar dom upp svärdet igen.

Kan vara så att stadgan i Kyrkan 100efK påverkades av Imperialismen.
Skiftade snabbt runt den tiden väl från två faktorer Antikens Gudar och Cesars Stat.
Riktig "borgarstatkyrka"?
Citera
2012-08-25, 09:06
Medlem
Rosindas avatar
Citat:
Det är en intressant fråga faktiskt. För jag väljer att kalla mig Satanist så att kristna med sitt budskap håller sig långt borta ifrån min lägenhet.

Jag kan undvika dom mest fanatiska kristna genom att säga, nej tack, jag är satanist och ibland spä jag på att jag är Antikrist också och dom flyr hals över huvud (Extremt roligt att se)

Finns ett antal riktiga bibeltroende på det här forumet och ingen tar dig på allvar.
Du är uppenbarligen inte antikrist efter som inga profetior om honom stämmer in på dig. Detta skulle alla kristna eventuella dörrknackare veta.

Visst finns djävulen och visst verkar han på jorden. Men inte genom tramsiga satanistkyrkor av vilka det finns ytterst få. Främst verkar han genom människors psyke... låter dem tro att synd är ok. Han påverkar genom TV program, internet siter, kommersiella företag, genom abortkliniker, porrklubbar, homosexualitetsivrare och att uppmuntra jakt på pengar, status och framgång.

Citat:
Men, nu är det, det roliga. Är Satanism accepterat verkligen? Eller är det bara dom starka som får vara satanister medan dom svaga förföljs,misshandlas eller våldtas?
Vad tror du?

Vadå roligt? Den som känner att den måste vara "satanist" för att känna sig stark blir jag orolig för!
Menar du att man förföljs, misshandlas och våldtas för att man inte är satanist?
Jag är bibeltroende och har aldrig drabbats av något liknande. Även om det finns en massa kristna som kan råka illa ut pga sin tro så är det inte normen idag.
Citera
2012-08-25, 17:24
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:

RKK spred allt annat än Jesu budskap och det hade du vetat om du förstod vad Jesu budskap verkligen är. Du glömmer att de flesta som dog och torterades under inkvisitionen var bibeltrogna kristna. När ska ni satanister och häxor sluta spela offer..

Citat:
Katolism är originalet när det kommer till kristendomen.

Återigen visar du din ignorans.
Citera
2012-08-25, 17:40
Medlem
Golachabs avatar
Nej satanism är inte accepterat bland icke-kristna heller. Det är väldigt fjantigt att basunera ut att man är det. Den sanne satanisten har inget sådant behov eftersom "sköt dig själv, skit i andra" är mer av ledorden. Att försöka provocera i onödan är inget som leder till övermänniskoideal. Vi har diskuterat detta tidigare och jag vet att du inte håller med i den ståndpunkten. Därför ser jag dig som förvirrad liksom den 14-årige hårdrockaren som fått för sig att hen är satanist, då det egentligen är en ungdomsrevolt. De flesta har sansat sig inom några år. Så stark... av dina inlägg att döma, nej det kan jag inte se dig som.
Citera
2012-08-25, 17:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosinda
Visst finns djävulen och visst verkar han på jorden. Men inte genom tramsiga satanistkyrkor av vilka det finns ytterst få. Främst verkar han genom människors psyke... låter dem tro att synd är ok. Han påverkar genom TV program, internet siter, kommersiella företag, genom abortkliniker, porrklubbar, homosexualitetsivrare och att uppmuntra jakt på pengar, status och framgång.
.
Vilken tur att djävulen finns då eftersom jag gillar TV-program, internet och kommersiella företag.
Jag är också anhängare till abort, lika rätt för HBT personer och porrklubbar. Det är inget fel på framgång heller. Och hur skulle vi klara oss utan pengar? Tack djävulen, för att du finns.

Han gör även andra saker kom jag på nu. För typ 20 år sedan hade jag en kompis vars kusin var starkt kristen, berömde sig för sin barnatro och blandade in jesus i var och varannan mening.
En gång skulle vi röka hasch, något vi gjorde emellanåt. Kusinen skulle mixa holken och tappade haschet mellan bilsätena så olyckligt att vi hade väldiga problem med att få upp det igen. Och vems var felet? Enligt den högst religiöse kusinen var det DJÄVULEN, det var DJÄVULENS fel att han tappade haschet. Han skruvade upp sig rätt ordentligt på detta, förbannade DJÄVULEN som fått honom att tappa haschet så nesligt.
Djävulen påverkar oss att inte röka hasch också uppenbarligen.
Citera
2012-08-25, 19:54
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosinda
Finns ett antal riktiga bibeltroende på det här forumet och ingen tar dig på allvar.
Du är uppenbarligen inte antikrist efter som inga profetior om honom stämmer in på dig. Detta skulle alla kristna eventuella dörrknackare veta.

Låter som en helt ok snubbe då Det var typ inget fel i det du sa att han gjorde.

Vadå roligt? Den som känner att den måste vara "satanist" för att känna sig stark blir jag orolig för!
Menar du att man förföljs, misshandlas och våldtas för att man inte är satanist?
Jag är bibeltroende och har aldrig drabbats av något liknande. Även om det finns en massa kristna som kan råka illa ut pga sin tro så är det inte normen idag.

Var inte så jag menade, jag sa, får man vara Satanist i fred eller ska kristna försöka tvinga en att vända om på grund av deras förvirrade kärlek.
Citera
2012-08-25, 19:56
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
RKK spred allt annat än Jesu budskap och det hade du vetat om du förstod vad Jesu budskap verkligen är. Du glömmer att de flesta som dog och torterades under inkvisitionen var bibeltrogna kristna. När ska ni satanister och häxor sluta spela offer..

Lät intressant, satanister,häxor spela offer? Så du menar att häxor inte brändes på bål?

Återigen visar du din ignorans.

Yep, jag är ignorant, Jag tror på en liten svag snubbe som inte ens kan lyfta en kaffekopp eller hela en vanlig förkylning som universums härskare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in