2013-06-30, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Vad får dig att tro att jag vet hur hon ska planera sina jobbresor och sin barnpassning? Ensamma mammor (fast med barn) låter spontant som en kategori som borde betala en lägre rörlig skatt för sina transporter än genomsnittet, men tyvärr funkar det inte så.
Hur funkar det då`?
Citera
2013-06-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Kan du då nämna vilka dessa forskare är då! Inte bara fortsätta göra dej till åtlöje....
Har postat rapporter som redovisar samhällsvinsten med VSP tidigare i tråden.
Citera
2013-06-30, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Har postat rapporter som redovisar samhällsvinsten med VSP tidigare i tråden.
Posta en oberoende källa igen då! Svårt att hitta bland ca 2500 inlägg....
Citera
2013-06-30, 01:45
Medlem
Citat:
Är du helt jävla dum i huvudet eller har du sniffat något starkt????

Jag har länkat mina fakta till oberoende källor, läs på för helvete!

Har nog lite visset minne. Länka till något som förklarar att VSP är en dålig lösning. Eller vad du nu vill få fram.
Sist jag mindes dig säga "du lyssnar inte på fakta" var en artikel i GT gällande bauhaus i bäckebol
Citera
2013-06-30, 01:51
Bannlyst
Citat:
Har nog lite visset minne. Länka till något som förklarar att VSP är en dålig lösning. Eller vad du nu vill få fram.
Sist jag mindes dig säga "du lyssnar inte på fakta" var en artikel i GT gällande bauhaus i bäckebol

Taj du går nog på något stark onyttigt!
Nu i veckan postade jag uppgifter på vad bilismen drar in till statskassan, men är man så påtänd som du verkar vara så fattar jag att man inte minns det....

Ang. Det jag postade i Mars ang Bauhaus så har det problemet eskalerat med många andra näringsidkare som stött på samma problem! Prova på att läsa lite nyheter så kanske du också kan ta del av dessa fakta.

Men allvarligt så gläder mej dessa nyheter då jag och många med mej bojkottar eran jävla clownkommun där ett lilleputtparti (MP) får styra och ställa som dom vill!
Mölndal och Kungsbacka får numera mina många härliga skattekronor!
Citera
2013-06-30, 02:23
Medlem
Citat:
Posta en oberoende källa igen då! Svårt att hitta bland ca 2500 inlägg....

Här har vi en rapport som belyser behovet av fungerande kollektivtrafik när vägarna blir för högt belastade till följd av att fler personer tar bilen. Konsekvensen blir svårigheter att rekrytera rätt kompetens när regionen växer. Ett exempel på detta är stockholm som har ett större segment av tjänsteföretag. Och nu har ju dom också en bättre kollektivtrafik.
http://www.businessregion.se/download/18.24aa314e10f47fcad4c80007762/Tillväxtstrategi+Göteborgsregionen+-+fullständig+version.pdf

Rapport som visar nyttor för station haga och korsvägen ca 16 000Mkr, samt nyttan för godstrafiken ca 1800Mkr
http://www.trafikverket.se/PageFiles/16890/UR_15_Samhallsekonomi_72dpi.pdf

Rapport som visar på hur VSP minskar belasgningen på infrastrukturen och ett effektivare infrastruktursystem, och hur det är viktigt för regionen.
http://www.trafikverket.se/PageFiles/130117/vastlanken_sammanhang_och_effekter_201306.pdf

artikel som visar på hur trängsel påverkar företag negativt
http://www.sml.hw.ac.uk/downloads/logisticsresearchcentre/congestion-reliability/McKinnonInstofLogistics1998.pdf

Nu får vi se vad du har att komma med
Citera
2013-06-30, 02:31
Medlem
Citat:
Taj du går nog på något stark onyttigt!
Nu i veckan postade jag uppgifter på vad bilismen drar in till statskassan, men är man så påtänd som du verkar vara så fattar jag att man inte minns det....

Ja du. Detta visar lite på vilken nivå du ligger på. Du ser en summa och tänker "Oj vad mycket pengar - detta måste vara en viktig källa att promota ". Om då trängselskatt skulle få en negativ konsekvens för staten (genom att folk kör mindre bil) så drar du slutsatsen att trängselskatten är dålig för samhället.

Citat:
Ang. Det jag postade i Mars ang Bauhaus så har det problemet eskalerat med många andra näringsidkare som stött på samma problem! Prova på att läsa lite nyheter så kanske du också kan ta del av dessa fakta.

Men allvarligt så gläder mej dessa nyheter då jag och många med mej bojkottar eran jävla clownkommun där ett lilleputtparti (MP) får styra och ställa som dom vill!
Mölndal och Kungsbacka får numera mina många härliga skattekronor!

Då var det konstaterat då. Artiklar i kvällspressen är bevis nog för dig medans vetenskapliga artiklar inte säger dig något.
Citera
2013-06-30, 09:32
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Hur funkar det då`?
Man betalar en fast skatt per passage, ungefär. Har du inte fattat det trots 6 månader med T-skatt?
Sedan får du gärna förklara lite mer utförligt hur du kommer fram till att jag har empatiska problem bara för att jag tycker att T-skatten är orättvist utformad.
Citera
2013-07-07, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Man betalar en fast skatt per passage, ungefär. Har du inte fattat det trots 6 månader med T-skatt?
Sedan får du gärna förklara lite mer utförligt hur du kommer fram till att jag har empatiska problem bara för att jag tycker att T-skatten är orättvist utformad.

Ja visst är det jävligt rättvist!

Nästa gång kanske man väljer att lägga straffskatt för hundägare på 700kr i månaden för att finansiera ett nytt sjukhus. Lika jävla sjukt!
Citera
2013-07-07, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ja du. Detta visar lite på vilken nivå du ligger på. Du ser en summa och tänker "Oj vad mycket pengar - detta måste vara en viktig källa att promota ". Om då trängselskatt skulle få en negativ konsekvens för staten (genom att folk kör mindre bil) så drar du slutsatsen att trängselskatten är dålig för samhället.

Då var det konstaterat då. Artiklar i kvällspressen är bevis nog för dig medans vetenskapliga artiklar inte säger dig något.

Tja dom måste ju vara påhittade. speciellt som företaget i fråga numera har sagt upp personal på vardagarna....
Citera
2013-07-07, 01:20
Bannlyst
Citat:
Här har vi en rapport som belyser behovet av fungerande kollektivtrafik när vägarna blir för högt belastade till följd av att fler personer tar bilen. Konsekvensen blir svårigheter att rekrytera rätt kompetens när regionen växer. Ett exempel på detta är stockholm som har ett större segment av tjänsteföretag. Och nu har ju dom också en bättre kollektivtrafik.
http://www.businessregion.se/download/18.24aa314e10f47fcad4c80007762/Tillväxtstrategi+Göteborgsregionen+-+fullständig+version.pdf

Rapport som visar nyttor för station haga och korsvägen ca 16 000Mkr, samt nyttan för godstrafiken ca 1800Mkr
http://www.trafikverket.se/PageFiles/16890/UR_15_Samhallsekonomi_72dpi.pdf

Rapport som visar på hur VSP minskar belasgningen på infrastrukturen och ett effektivare infrastruktursystem, och hur det är viktigt för regionen.
http://www.trafikverket.se/PageFiles/130117/vastlanken_sammanhang_och_effekter_201306.pdf

artikel som visar på hur trängsel påverkar företag negativt
http://www.sml.hw.ac.uk/downloads/logisticsresearchcentre/congestion-reliability/McKinnonInstofLogistics1998.pdf

Nu får vi se vad du har att komma med

Eller så lyssnar man på opartiska trafikforskare som uttalar sej om att det finns mycket billigare lösningar.... Jag är inte expert på trafik som du utger dej för att vara men jag kan läsa och litar på folk som kan sina saker!
Jag antar att du är polisk aktiv i ett rödare parti, så varför inte lyssna på vad andra än att bara tro på vad Kia och co i fullmäktige tycker och basunerar ut!
Citera
2013-07-07, 07:40
Medlem
Citat:
Ja visst är det jävligt rättvist!

Nästa gång kanske man väljer att lägga straffskatt för hundägare på 700kr i månaden för att finansiera ett nytt sjukhus. Lika jävla sjukt!

Återigen, för att man stödjer ett punktskattuttag så saknar man empati? Finns ju via all forskning inom transport och trafikområdet inte någon annan enskild insats som får sådana effekter på transporterna som trängselskatten.

Citat:
Tja dom måste ju vara påhittade. speciellt som företaget i fråga numera har sagt upp personal på vardagarna....

För det är ju endast TS som har förändrat situationen för företaget under detta år... Global ekonomi, lokal ekonomi (förutom TS). Den enkla lösningen är ju att skylla allt på TS:en.

Citat:
Eller så lyssnar man på opartiska trafikforskare som uttalar sej om att det finns mycket billigare lösningar.... Jag är inte expert på trafik som du utger dej för att vara men jag kan läsa och litar på folk som kan sina saker!
Jag antar att du är polisk aktiv i ett rödare parti, så varför inte lyssna på vad andra än att bara tro på vad Kia och co i fullmäktige tycker och basunerar ut!

Du vill påstå att man som konsult tar fram det en beställare vill se och inte det som faktiskt finns belägg för? Ett effektivt sätt att döda allt som sitt bolag står för med andra ord.

Att du inte är expert på trafik har jag fått bekräftat sedan länge, att du är läskunnig ställer jag mig tveksam till. Sen litar du ju inte heller på folk som kan sina saker.

Inte alls politiskt aktiv (varken i Göteborg eller Stockholm), men aktiv inom trafiksektorn (forskning samt tillämpning). Snälla lilla vän, kan inte du ta fram dessa "opartiska trafikforskare" och presentera rapporterna samt underlagen?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in