2013-06-27, 13:10
Medlem
glömde nämna en grej.
jhna skrev ju i bloggen/fb (minns inte) att hon beställde massa kläder åt henne och berny när dom hade sin "fling".
alltså runt december-nyår.
sen skrev hon till berny att hon ville ha pengar till att betala den räkningen på kläderna.
berny svarade något i stil med: jag har inga pengar. jag betalade för bla bla bla.
dom två blev osams över det där i en vecka eller två.
undrar om det är en till sån där scam hon har trixat till sej.
det enda jag inte förstår är varför folk "blundar" för detta och fortsätter hänga med henne.
fast många har ju övergivit B.
det kanske handlar om status för dessa trasiga tjejer?
B är D-kändis.
det är ju mer än dom flesta, antar att dom flesta som har kontakt med henne finner henne "cool" och spännande.
löjligt.
Senast redigerad av nemanya 2013-06-27 kl. 13:13.
Citera
2013-06-27, 13:16
Medlem
katterna hade knappt utrymme att gå runt.
dom hade inga leksaker utan fick leka med tomma zeldox-kartor.
det var tragik på hög nivå.
Senast redigerad av nemanya 2013-06-27 kl. 13:41.
Citera
2013-06-27, 14:42
Avslutad
Det verkar vara en del som stör sig på intresset kring Berny.. Intresset kring henne finns där eftersom hon till stor del skapat det själv. Hon har öppet berättat om sig själv, sina djur, byte av/kärlek inför partners osv och sist men inte minst även skrivit böcker om sig själv. Hennes berättande på bloggen och även i dagboken på Helgon är väldigt iögonfallande. Hon bjuder på många sätt själv in till en show genom det sättet hon skriver på. Vissa av hennes vänner är exempelvis inte bara vänner utan även en "änglafamilj", för att ge ett exempel. Hon har gjort sig själv unik med allt vad det inneburit för att bli intressant. Det är en uppmärksamhet man drar på sig själv.

Som nämnts tidigare finns det extremt många som är psykiskt sjuka men inte alla bevittnar om sina sjukdomar på bilddagboken, skriver närgångna bloggar, har änglafamiljer eller svartvitt hår. Berny är säkerligen både hatad och älskad för det. För att vara en intressant person måste det finnas något extra, vilket Berny sett till att skapa.
Citera
2013-06-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Finns olika grader på psykisk sjukdom. Vissa klarar av att ta hand om andra och/lr djur, B gjorde det inte.

Det är ändå ingen förbannad ursäkt!! Varför bortförklarar du allt med att hon är psykiskt sjuk? Har du träffat henne? Jag har. Har mött många betydligt sjukare som klarat av att ta hand om sina djur.
Citera
2013-06-27, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Det är ändå ingen förbannad ursäkt!! Varför bortförklarar du allt med att hon är psykiskt sjuk? Har du träffat henne? Jag har. Har mött många betydligt sjukare som klarat av att ta hand om sina djur.

The million dollar question.
Citera
2013-06-27, 15:53
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Det verkar vara en del som stör sig på intresset kring Berny.. Intresset kring henne finns där eftersom hon till stor del skapat det själv. Hon har öppet berättat om sig själv, sina djur, byte av/kärlek inför partners osv och sist men inte minst även skrivit böcker om sig själv.

Du kan ha rätt i sak i och med att Berny faktiskt skrivit böcker.. men vi ska minnas en sak i sammanhanget som vi alla är i just nu. Internet.. eller tiden FÖRE internet. Gömda och låsta dagböcker. Hemliga anteckningar i det tysta som ytterst få fick se, osv. NÄSTAN allt det där vändes upp och ned på i och med internet.. det blev en trend som troligen kommer gå till historien som en utav de trenderna som slog ner snabbast, kraftigast och som ingen riktigt förstod HUR den ens fick ett sådant genombrott.
Citera
2013-06-27, 16:02
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:

Okej.. du har träffat henne? Hur många gånger då.. hur lång tid? När? Jag har som bekant umgåtts med Berny och Jonas från det dom blev ihop till ca 2007 IRL. Under denna tid angående deras katter så sköttes den biten (ang djuren alltså) faktiskt bra överlag! De gånger jag sett att allt inte stod helt rätt till kan jag konstatera följande.. Berny var inne i en riktig djup svacka och Jonas verkade inte bry sej speciellt mycket om att hjälpa till på något sätt. Vid ett tillfälle minns jag också att en katt troligen var inkontinent om jag inte minns helt fel och att Berny och Jonas pratade om hur dom skulle göra ang det problemet (jag minns dock inte idag vad dom faktiskt gjorde åt det).

Vad som skedde i gbg är väl redan avhandlat här.. det existerar inget normalt liv överhuvudtaget när man kör stenhårt på tunga droger.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-27 kl. 16:09.
Citera
2013-06-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Okej.. du har träffat henne? Hur många gånger då.. hur lång tid? När? Jag har som bekant umgåtts med Berny och Jonas från det dom blev ihop till ca 2007 IRL. Under denna tid angående deras katter så sköttes den biten (ang djuren alltså) faktiskt bra överlag! De gånger jag sett att allt inte stod helt rätt till kan jag konstatera följande.. Berny var inne i en riktig djup svacka och Jonas verkade inte bry sej speciellt mycket om att hjälpa till på något sätt. Vid ett tillfälle minns jag också att en katt troligen var inkontinent om jag inte minns helt fel och att Berny och Jonas pratade om hur dom skulle göra ang det problemet.

Vad som skedde i gbg är väl redan avhandlat här.. det existerar inget normalt liv överhuvudtaget när man kör stenhårt på tunga droger.

Jag har träffat henne, många gånger, lång tid. Vill inte gå in närmare på saken då jag inte har något intresse av att bli igenkänd, utan vill förbli anonym.
Citera
2013-06-27, 16:51
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Bernys påstående öppnar upp för mycket spekulationer. Personligen tror jag att det hade med deras missbruk att göra (att de förlorade lägenheten).

Som med mycket annat så kommer vi nog aldrig få veta.

Precis innan Berny försvann ur rampljuset och blev hemlös, skrev hon på sin blogg att hon valde hemlösheten, heroinet och Nicklas. Minns inte ordagrant, men hon var tydlig med att det var hennes val och att hon inte ville bli ifrågasatt.
Citera
2013-06-27, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell85
Precis innan Berny försvann ur rampljuset och blev hemlös, skrev hon på sin blogg att hon valde hemlösheten, heroinet och Nicklas. Minns inte ordagrant, men hon var tydlig med att det var hennes val och att hon inte ville bli ifrågasatt.

Jag tror att jag minns något om det. Var inte det när de gömde sig i en stuga någonstans? Jag minns i alla fall att hon skrev att hon väntade på Nicklas och att hon hade "knarksug".
Citera
2013-06-27, 17:10
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag har träffat henne, många gånger, lång tid. Vill inte gå in närmare på saken då jag inte har något intresse av att bli igenkänd, utan vill förbli anonym.

Jag kan respektera att du vill förbli anonym (det vill jag med så långt det är möjligt) men jag tror faktiskt inte på dej utifrån hur du uttrycker dej.. men, men.. irrelevant på det stora hela när vi nu sitter hyfsat anonymt på nätet.. ville bara säga Min åsikt.
Citera
2013-06-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag kan respektera att du vill förbli anonym (det vill jag med så långt det är möjligt) men jag tror faktiskt inte på dej utifrån hur du uttrycker dej.. men, men.. irrelevant på det stora hela när vi nu sitter hyfsat anonymt på nätet.. ville bara säga Min åsikt.

Jag har också träffat henne ett antal gånger och har verkligen inget gott intryck av henne då hon betett sig väldigt illa mot mig och folk i min närhet. Däremot kan jag erkänna att de gånger jag varit hemma hos henne hade jag då inget att anmärka på hur de tog hand om sina katter. Men tror att hon mådde relativt okej då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in