2013-06-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag kan respektera att du vill förbli anonym (det vill jag med så långt det är möjligt) men jag tror faktiskt inte på dej utifrån hur du uttrycker dej.. men, men.. irrelevant på det stora hela när vi nu sitter hyfsat anonymt på nätet.. ville bara säga Min åsikt.

Precis som jag inte tror dig då Berny väldigt lägligt började hänga här inne igen, precis efter att du kom. Jag har inget behov av att bevisa mig för dig, jag vet vem jag är och jag vet hur mycket jag träffat Berny.
Citera
2013-06-27, 18:06
Medlem
NaughtyNurses avatar
Noterade att hon har tagit ner "HEJ SINFON!"-skylten nu. Persiennen var uppdragen, i fönstret stod en flaska vodka.
Citera
2013-06-27, 18:15
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Precis som jag inte tror dig då Berny väldigt lägligt började hänga här inne igen, precis efter att du kom. Jag har inget behov av att bevisa mig för dig, jag vet vem jag är och jag vet hur mycket jag träffat Berny.

Det var inte min avsikt att tjafsa med dig - jag uttryckte bara min åsikt som sagt. Jag vet också vem jag är. Att Berny åter igen dök upp här strax efter jag skrivit mina första poster berodde sannolikt på att jag nämnde detaljer som enbart jag, hon och ett ytterst fåtal till kunde veta om. Hon visste dock inte exakt vem jag var/är förrän jag PMade henne.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-27 kl. 18:18.
Citera
2013-06-27, 21:31
Medlem
Citat:
Det är ändå ingen förbannad ursäkt!! Varför bortförklarar du allt med att hon är psykiskt sjuk? Har du träffat henne? Jag har. Har mött många betydligt sjukare som klarat av att ta hand om sina djur.

Njet, aldrig träffat henne men om man är såpass dålig att man behöver boendestöd, anser jag det vara deras sak att se till att inga djur far illa och ärligt talat tycker jag det är märkligt att ni tycker djur har ett större värde än en människa som kämpar hårt för sin överlevnad i en värld som är långt sjukare än Berny någonsin varit. Det ser man ju bara i denna tråden..

Dessa djur, tjat tjat tjat. Djur dör dagligen av kraftig vanvård med både sår och allt från att ha levt i sin egen skit, ändå hakar ni upp er på en liten människa som Berny. Ta tag i de stora problemen istället för att hacka på en som försöker hålla näsan ovanför vattenytan själv, med er!
Citera
2013-06-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Njet, aldrig träffat henne men om man är såpass dålig att man behöver boendestöd, anser jag det vara deras sak att se till att inga djur far illa och ärligt talat tycker jag det är märkligt att ni tycker djur har ett större värde än en människa som kämpar hårt för sin överlevnad i en värld som är långt sjukare än Berny någonsin varit. Det ser man ju bara i denna tråden..

Dessa djur, tjat tjat tjat. Djur dör dagligen av kraftig vanvård med både sår och allt från att ha levt i sin egen skit, ändå hakar ni upp er på en liten människa som Berny. Ta tag i de stora problemen istället för att hacka på en som försöker hålla näsan ovanför vattenytan själv, med er!

förstår ändå inte varför du bortförklarar allt med att hon är sjuk?? inte bara djuren. ALLT.
Citera
2013-06-27, 21:46
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
förstår ändå inte varför du bortförklarar allt med att hon är sjuk?? inte bara djuren. ALLT.

Jag tror det representerar bra varför Bernys liv verkar gå runt och runt i samma fotspår - hon omger sig med "enablers" som Zeska som ursäktar allt hennes beteende med att hon är sjuk och därför så har Berny aldrig behövt att ta ansvar och växt därefter som människa.

Sedan så kan man ju konstatera att hennes senaste diagnos DID är en djupt kritiserad diagnos där många experter anser att man drar fram minnen ur patienten som egentligen inte finns. Thomas Quick hade ju också DID (eller multipel personlighetsstörning som det en gång hette) tills en läkare insåg att hans medicinering var åt helvete och trappade ned honom...
Citera
2013-06-27, 21:49
Medlem
Citat:
Då kontrar jag med att varför vill du hacka så hårt på henne? jag tycker inte att man, om man är en människa med sunt förnuft och någotsånär vett i skallen, sparkar på någon som knappt håller sig ovanför vattenytan. Det är otroligt fegt!

Trots hur ni sparkat på henne, kommer hon ändå in i tråden och på ett vänligt sätt besvarar era frågor. Det bevisar ju vem som ligger var i den emotionellt intellektuella skalan. Berny står över er där. Du har svårt att förstå mig? Jag har svårt att förstå de som sparkar på en liggande människa. Så gör man bara inte.
Citera
2013-06-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror det representerar bra varför Bernys liv verkar gå runt och runt i samma fotspår - hon omger sig med "enablers" som Zeska som ursäktar allt hennes beteende med att hon är sjuk och därför så har Berny aldrig behövt att ta ansvar och växt därefter som människa.

Sedan så kan man ju konstatera att hennes senaste diagnos DID är en djupt kritiserad diagnos där många experter anser att man drar fram minnen ur patienten som egentligen inte finns. Thomas Quick hade ju också DID (eller multipel personlighetsstörning som det en gång hette) tills en läkare insåg att hans medicinering var åt helvete och trappade ned honom...

DID tror jag på men absolut INTE i kombination med Berny. Det har hon ALDRIG visat några symptom på, iaf inte under åren jag kände henne.
Citera
2013-06-27, 21:57
Avslutad
Citat:
Då kontrar jag med att varför vill du hacka så hårt på henne? jag tycker inte att man, om man är en människa med sunt förnuft och någotsånär vett i skallen, sparkar på någon som knappt håller sig ovanför vattenytan. Det är otroligt fegt!

Trots hur ni sparkat på henne, kommer hon ändå in i tråden och på ett vänligt sätt besvarar era frågor. Det bevisar ju vem som ligger var i den emotionellt intellektuella skalan. Berny står över er där. Du har svårt att förstå mig? Jag har svårt att förstå de som sparkar på en liggande människa. Så gör man bara inte.

Men vi är ju så sjuka, vissa av oss. Då är vi ursäktade för allt vi gör. Det är 90-talets psykreforms fel.

På dig låter det som om Berny har gått runt i en psykos sedan Vingklippt Ängel kom ut, och därför är hon befriad från allt ansvar för sina handlingar. Nej, Berny besvarar inte våra frågor på ett vänligt sätt, hon skyller ifrån sig, på alla andra. Det är aldrig hennes fel, utan den personens, eller den, eller den osv.

Du har vissa poänger, Zezka, men för det mesta är du bara för mycket...
Citera
2013-06-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men vi är ju så sjuka, vissa av oss. Då är vi ursäktade för allt vi gör. Det är 90-talets psykreforms fel.

På dig låter det som om Berny har gått runt i en psykos sedan Vingklippt Ängel kom ut, och därför är hon befriad från allt ansvar för sina handlingar. Nej, Berny besvarar inte våra frågor på ett vänligt sätt, hon skyller ifrån sig, på alla andra. Det är aldrig hennes fel, utan den personens, eller den, eller den osv.

Du har vissa poänger, Zezka, men för det mesta är du bara för mycket...
Det gör hon knappast. Ni VILL av någon anledning se henne som hemsk. Hon gick ju själv in och besvarade någons påhopp med "Ja, jag är en usel människa, är det vad du vill höra?" nåt. Vad mer vill du ha ut av henne? Att hon ska sitta och i exakt detalj be om ursäkt? Tror hon har lite för mycket att göra för att hinna det.

Du kan vara jobbig själv också, du. Men jag älskar dig ändå! Kom till pappa!
Citera
2013-06-27, 22:08
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tror att jag minns något om det. Var inte det när de gömde sig i en stuga någonstans? Jag minns i alla fall att hon skrev att hon väntade på Nicklas och att hon hade "knarksug".

Just det ja, den biten hade jag glömt
Det måste varit i denna vevan. http://dayviews.com/berny/2010/3/7/
Citera
2013-06-27, 22:12
Avslutad
Citat:
Det gör hon knappast. Ni VILL av någon anledning se henne som hemsk. Hon gick ju själv in och besvarade någons påhopp med "Ja, jag är en usel människa, är det vad du vill höra?" nåt. Vad mer vill du ha ut av henne? Att hon ska sitta och i exakt detalj be om ursäkt? Tror hon har lite för mycket att göra för att hinna det.

Du kan vara jobbig själv också, du. Men jag älskar dig ändå! Kom till pappa!

Nej, vi vill inte se henne som hemsk, den biten fixar hon bra själv.

Det var ju uppenbart att det inte var uppriktigt menat, det som hon sade till Sinfon.

Hate before love
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in