2013-06-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Frågan är väl hur länge hennes LSS-boende kommer tolerera hennes beteende...

det sorgliga är att det är fruktansvärt svårt att bli vräkt från en LSS-lägenhet. De håller inga direkta krav på en och lägenheten ska man få nyttja som om det vore en vanlig, egen lägenhet.
Citera
2013-06-02, 15:01
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Efter nattens instagram/blogguppdateringar tror jag inte någon skulle påstå att Berny förvaltar den här chansen väl? Det är på väg käpprätt åt helvete. Igen.
Jag jobbar med missbruk, och har själv sett missbruk från insidan, så... Jag är rädd att du har rätt. Även om jag hade velat vara naiv och hoppas motsatsen. Jag är övertygad om att Berny ville, den här gången som en del andra gånger. Men att ingen har förstått att det är för svårt att stå emot när man aldrig har fått lära sig hur man gör för att just stå emot. För en del av oss är det lätt att lägga sitt missbruk, andra klarar det inte utan att ständigt ha stramare tyglar än man själv vill och tror man behöver. Berny verkar höra till de senare.

Jag känner spontant att soc borde läsa instagram och bloggen, men de är så lättmanipulerade och korkade så de skulle troligen inte fatta ens då. Tyvärr.
Citera
2013-06-02, 20:15
Medlem
herregud vad berny hittat sin plats i sitt nya liv fort. redan är hon ignorant och beter sig som en barnunge.
Citera
2013-06-02, 20:35
Medlem
Hydraheads avatar
Tycker mest synd om vovve, som flera dagar i rad måste stå ut med
massa nya folk som springer ut och in i lägenheten där säkert både det ena och det andra sker.
Och vem fan ser till honom när dom är ute på diverse klubbar och kommer hem på morgonen.
Blir så jävla förbannad, man borde fan "testas" innan man skaffar hund.
Blir illamående av hela skiten.
Citera
2013-06-02, 22:01
Medlem
sinfons avatar
Berny Pålsson, ditt lilla l*der, om du läser det här: Din hund står just nu ensam hemma och skäller och ylar så att det hörs ut på hela gatan. Jag hoppas dina grannar klagar. Jag hoppas du bli av med allt du inte ens jobbat för att få. Jag hoppas de tar Theus ifrån dig.
Citera
2013-06-02, 22:03
Medlem
Citat:
Berny Pålsson, ditt lilla l*der, om du läser det här: Din hund står just nu ensam hemma och skäller och ylar så att det hörs ut på hela gatan. Jag hoppas dina grannar klagar. Jag hoppas du bli av med allt du inte ens jobbat för att få. Jag hoppas de tar Theus ifrån dig.

Sorgligt nog förvånar det mig inte det minsta... Men fortfarande lika vidrigt. Och hon påstår sig vara en god matte.
Citera
2013-06-02, 22:21
Medlem
Citat:

Vadå, bor ni på samma gata eller är det jag som är trög nu?
Citera
2013-06-02, 22:24
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Vadå, bor ni på samma gata eller är det jag som är trög nu?

Jag bor i närheten och passerar hennes fönster varje gång jag går till och från hemmet. Har sett Theus stå och titta ut flera gånger, så jag är säker.
Citera
2013-06-02, 22:28
Medlem
Citat:
Jag bor i närheten och passerar hennes fönster varje gång jag går till och från hemmet. Har sett Theus stå och titta ut flera gånger, så jag är säker.

Men fy fan vad tragiskt.
Citera
2013-06-02, 22:45
Medlem
Denosynliges avatar
Hon har uppenbarligen inte ensamhets-tränat stackarn ordentligt. Är ingen vallhunds expert, men kan en del om hundar i allmänhet, och jag kan tänka mig att det känns extra hårt för en Collie te.x att vara separerad från flocken. Och Berny är ju typ allt han har. Så noga var det med att det enda hon ville "skriva och ta hand om Theus".

Och Berny om du läser detta, tänk på att du är det enda Theus har i livet, han har bara dig. Så det är klart som korvspad att han blir ledsen när du lämnar honom ensam. Hundar har knappt någon tidsuppfattning heller. Klart man kan kalasa till det lite ibland men nu verkar du ha festat större delen av helgen så nu är det väl kanske dags att ta det lugnt ett tag framöver och get back to basics eller hur?
Citera
2013-06-02, 23:46
Medlem
Littlepaw13s avatar
"The more things change the more they stay the same" är ett uttryck jag tycker passar.
Varje gång hon hittar sig själv/kommer till insikt/landar eller fucking whatever så dessto snabbare verkar hon återfalla i gamla mönster. Hon regregerar till tonåren och återgår till karaktären "berny blue" varje jävla gång eftersom hon inte kommer till självinsikt, hon imiterar det bara varierande länge.

Man kan ju tycka att hon borde ha vaknat upp under sin tid som hemlös men även det beskrivs ju med superlativ och dom finaste ord berny kan hitta. Även sorgen och misären får ju ett visst romantiskt skimmer då ingen lider som berny.
Jag tror tyvärr det är det enda hon har att hålla sig i när det blåser då hon är så jävla rädd för att fejsa verkligheten, på RIKTIGT. Att ta bort dom rosenfärgade glasögonen skulle inebära att blotta sig totalt (inför sig själv dvs) och jag tror inte hon har balls nog till det. Då är det lättare att fortsätta hänga med prossies, dra på feteferre och rumla runt med bodygourds ända tills hon faller stenhårt i asfalten igen.

Hon har inte viljan, eller kanske inte modet, att bli frisk och det är därför hon alltid snubblar på sluttampen genom att återgå till invanda mönster. Hon är en bekväm människa och kommer fortsätta vara det då hon vet att det alltid finns nya läkare, människor och fans att dupera.
Som någon sa, allt i bernys liv är utbytbart och hon utnyttjar det tills hon bränner både broar och skepp.

Vissa människor är sin misär och i Berny är det bara extra tydligt.
Citera
2013-06-03, 00:00
Avslutad
Citat:

FY FAN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in