Citat:
Undrar lite vad det är med min senaste post som gör att du riktar frågan till bl a mig...? Som sagt: enligt mig borde ordet slampa inte ha någon innebörd i ett modernt samhälle. Folk ska ge fan i att använda skällsord som syftar på sexuell aktivitet. Är liksom inte relevant.Till sista 3 personerna som skrivit här.. ett spörsmål:
Har ni i era liv skött er totalt exemplariskt och aldrig gjort ett enda felsteg eller minsta misstag?
"Låt den utan synd kasta första stenen"
Enligt mej förstorar ni upp Bernys misstag konstant till rent absurda proportioner. . Nej, jag räknar inte med att ni kommer erkänna sanningen om era egna liv här på nätet.. för ni är ju trots allt ANONYMA (till skillnad från Berny).
Har ni i era liv skött er totalt exemplariskt och aldrig gjort ett enda felsteg eller minsta misstag?
"Låt den utan synd kasta första stenen"
Enligt mej förstorar ni upp Bernys misstag konstant till rent absurda proportioner. . Nej, jag räknar inte med att ni kommer erkänna sanningen om era egna liv här på nätet.. för ni är ju trots allt ANONYMA (till skillnad från Berny).
Jag har verkligen inte levt ett perfekt liv. Jag lever också på staten (studiebidrag) och sommarjobbslön. Tror inte det är unikt för en svensk student. Precis som Berny har jag också blivit full och skrivit dumma grejer på nätet, ljugit, manipulerat, förskönat och shoppat lite för mycket.
Men jag har aldrig skaffat en massa djur (upprepade gånger) som det visat sig att jag inte kan ta hand om och jag har faktiskt aldrig stulit, eller handlat för pengar som inte är mina. Framför allt skryter jag inte om ett lyxliv jag inte har råd med (ja, make up store-smink är lyx, nya kläder var och varannan dag är lyx, ikeas bästa säng är lyx, daglig rökning och näst intill dagligt alkoholintag är lyx). Om Berny är shoppingberoende - fine. Det är väl ett missbruk som alla andra. Men det bör i så fall behandlas, och inte skrytas med. Det är det som är så provocerande- hon skryter om saker som vem som helst förstår att hon inte har råd med- alltså skryter hon om att hon shoppar upp någon annans pengar. Vems det nu må vara. Jag har inte hälften av Bernys utgifter (är rökfri, har ingen hund osv) men jag har inte råd med hennes extrema konsumtion ändå.
Mitt intresse i Berny ligger nu främst i det här med hennes rättsprocess och nya bok. Jag kunde inte bry mig mindre om red rumours och gömda juveler. Jag har följt henne sedan jag var tolv år och Vingklippt kom ut. I nästan halva mitt liv har jag uppdaterat mig om hennes förehavanden. Jag vill veta hur det går. Jag tycker att alla människor har ansvar över sina egna handikapp. Det är inget snack om att Berny är sjuk- men hon vägrar ta ansvar för det. Dessutom verkade det som hon började nå insikt i höstas och det är frustrerande att se henne välja de situationer som vem som helst som följt hennes historia VET inte leder till bra saker i hennes liv.
Men som sagt: självklart vill jag att det ska gå bra för henne. Tror dock det krävs en hel del mod och självrannsakan från hennes sida. Men klarar hon det ska hon ha respekt.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-06-26 kl. 13:34.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-06-26 kl. 13:34.