2013-06-11, 16:28
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Större "belastning" betyder att processorn inte kan gå i idle mode! Dessutom är processorns strömförbrukning obetydlig i jämförelse med andra komponenter — bla grafikkortet och skärmen.
Tänk efter lite nu. Är webbsidorna svåra att läsa för dig?

Vilket är den komponent som just nu minear BTCs.. och de drar mycket ström när man minear.. och drar mer el än om du bara har en "bittorent" igång som du beskriver det.
Citera
2013-06-12, 13:45
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Det är jävligt synd om detta alternativ till centralbankskontrollerade IMF valutor inte växer till sig. Bankverksamheten idag utgör en enorm politisk makt.
Citera
2013-06-12, 13:59
Medlem
Citat:
Det är jävligt synd om detta alternativ till centralbankskontrollerade IMF valutor inte växer till sig. Bankverksamheten idag utgör en enorm politisk makt.
Och? Pengar har ju alltid inneburit makt och korruption. Bitcoin lär inte förändra det till det bättre, snarare så lär framgång för Bitcoin leda till ännu fler maktgalna kriminalitet och all sorts korruption det har vi ju redan sett exempel på.
Citera
2013-06-12, 18:30
Medlem
annanmedlems avatar
Problemet för "vanligt folk" om de började använda bitcoins i stor utsträckning skulle väl vara att de som var tidigt in skulle göra sig en oförtjänt hacka.
Citera
2013-06-12, 19:38
Medlem
Det är bara i Sverige jantelagen är så stark att man har svårt att unna fördelar åt andra. I många andra länder kan man istället glädjas och gratulera de framgångsrika.

Hur är det ett problem för dig att andra gör sig en hacka?
Citera
2013-06-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det är bara i Sverige jantelagen är så stark att man har svårt att unna fördelar åt andra. I många andra länder kan man istället glädjas och gratulera de framgångsrika.
Gammal myt. Jantelagen finns faktiskt i alla länder men under annat namn och är precis lika stark som i Sverige och även i Sverige finns det folk som gläds åt och med framgångsrika åtminstone om de spelat rent.
Citera
2013-06-12, 21:00
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnZ
Dock finns det folk som väljer bitcoinmining istället för annan inhomhusuppvärmning och då går rätt jämnt ut kostnadsmässigt.
Vilket är rätt dumt. En dator är ej designad för uppvärmning, vilket gör den väldigt ineffektiv som värmekälla. En värmepump har cirka 500 % verkningsgrad.
Citera
2013-06-13, 08:49
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vilket är rätt dumt. En dator är ej designad för uppvärmning, vilket gör den väldigt ineffektiv som värmekälla. En värmepump har cirka 500 % verkningsgrad.
Nej nu! Om du kör 200W in i en dator eller 200W in i ett värmeelement så blir det till slut precis lika mycket värme. Bittarna binder inte energi! Datorn transporterar inte bort energin.
Citera
2013-06-13, 09:33
Medlem
Michael-ScarNs avatar
När jag har fått in pengar på mitt Mt.Gox account kan jag skicka vidare dom där ifrån till tex andra sidor så som silkroad,, och hur går det till isåfall!?
Citera
2013-06-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
När jag har fått in pengar på mitt Mt.Gox account kan jag skicka vidare dom där ifrån till tex andra sidor så som silkroad,, och hur går det till isåfall!?

Nej, du kan bara skicka bitcoins till silkroad. Du får växla dina pengar till bitcoins först.
Citera
2013-06-13, 10:29
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Nej nu! Om du kör 200W in i en dator eller 200W in i ett värmeelement så blir det till slut precis lika mycket värme. Bittarna binder inte energi! Datorn transporterar inte bort energin.
Suck, off-topic, men kan inte hålla mig... Det är helt riktigt att en dator på 200W ger motsvarande 200W värme, men Run3 jämförde med en värmepump! Vet du vad en värmepump är?
Citera
2013-06-13, 12:27
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipzap68
Suck, off-topic, men kan inte hålla mig... Det är helt riktigt att en dator på 200W ger motsvarande 200W värme, men Run3 jämförde med en värmepump! Vet du vad en värmepump är?
Jag vet vad en värmepmp är. Den ger MER värme än den effekt den drar, för att den pumpar värme. En dator förbrukar energi och omvandlar den till värme. Ingen annan energiform sipprar ur en dator (ja utom lite, lite, elektromagnetisk störning, och ljus från skärmen).

Jag jämförde ju med det typiska; ett värmeelement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in