Citat:
Ursprungligen postat av
GBGglenn
Väldigt! Intressant att se hur det blir med "decentralisering" i så fall. Det är ju en väldigt stor del utav cryptovalutor.
Läste någonstans att Citibank jobbar på en egen digital valuta. Vet inte om det stämmer eller om det bara var ett rykte som florerat på bitcoin-sidor.
Jaså? Frågan är ju dock vem som ska använda den, och till vad, och med vilka, och hur då... haha
Jag tror inte Citibank sprätter upp kassakistan som riktig crypto gör, däremot kanske Citibank skulle börja sälja deras valuta mot andra valörer i utbyte mot tjänser, vad nu dessa kan vara.
Men overall så är bankerna sena in i gamet för att tilltala konsumenter, visst, det är "säkert" att ha pengarna på en bank men frågan är vad som inte säger att dom kan vara minst lika säkra på andra sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GBGglenn
Jordbävning-->kinesiska bitcoinminers förstörs--> Nätverket blir svagare--> Någon tar över 51% av nätverket--> Förtroende för nätverket förlorar och btc säljs/51% attack och "hard fork"--> Vips, under 100 USD.
Intressant att se vad som skulle hända

jag tror det jobbas ideligen och har jobbats ganska länge hos många intressen att se bitcoin och crypto rasa och förstöras.
Sen ska det också sägas att 51% scenariot diskuteras flitigt och jag skulle bli förvånad om man inte tagit in alla möjliga tillfälligheter som kan uppstå.